Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Tenkte umiddelbart at dette var negativt, men så slo det meg. Om man tar de mest utsatte i helsevesenet f.eks så vil dem da kunne stå på Bemcentinib. Så får denne skikkelig effekt når det inntreffer. Samme med de mest sårbare i øvrig befolkning.

Her kommer fort kost nytte og eventuelle symptomer inn som viktige faktorer.

1 Like

Samtidig er det nok på det rene at dersom dette ikke stemte ville han forlangt et umiddelbart dementi.

2 Likes

En mer pålitelig kilde skriver det samme:

5 Likes

De siterer samme avisen ser det ut som:
“We have seen positive results that are unlike anything else,” BerGenBio director Richard Godfrey told the British newspaper The Mail on Sunday.

He is “extremely optimistic” and believes that there is an 80 per cent likelihood that bemcentinib will be able to help coronavirus patients.

3 Likes

Uansett, hadde han sagt 40 eller 50% og det kom 80% på trykk ville dette blitt en sak av, så tror man kan gå ut fra at det medfører riktighet selv om det var ekstremt høyt.
Men, er vel ikke uten grunn at dem allerede er igang med testingen.

2 Likes

Jeg tenker også at det måtte kommet et dementi om det var feil. Hvis dette faktisk slår til så vil jo hans troverdighet mangedoble seg.

(Og enda mer motsatt gitt at han også solgte i emisjonen).

5 Likes

Jugde han så…

3 Likes

Han er sitert i aviser over hele verden…flere ganger.
Kanskje vi kan gå ut ifra at han var litt forsiktig i sine uttalelser🤪

En ting som kan differensiere bemcetninib fra de omtalte antivirale medisinene er vel at den har en helt annen virkningsmåte. Alle de andre, remdesivir, favapiravir, oseltamivir mm. er vel alle variasjoner av et tema, der de har til hensikt å forstyrre virusreplikering inne i cellene?

1 Like

CEO sin uttalelse om 80% er oppsiktsvekkende, man må lure på hvor mye mer enn oss de vet.
De har presentert anekdotiske bevis fra en lungekreftpasient, har de flere pasienter de vet om? Har de gitt bemcentinib til noen pasienter utenfor klinisk forsøk, som compassionate use? Det ble jo gjort i relativt utstrakt grad med remdesivir.

4 Likes

“Har positiv effekt” er ikke det samme som “blir standard of care med beste effekt av alle legemidler som testes.”

Man kan jo forstå uttalelsen slik at han er 80% sikker på at medisinen vil gi en eller annen form for positiv klinisk effekt.

7 Likes

Som er gull for kursen :grin:

2 Likes

Vil det komme noen drypp i Q1-rapporten mon tro? Type «fremtiden ser lys ut …»? 19. mai kan fort bli ny flaggdag :sunglasses:

1 Like

@anon80503862: Denne interessante artikkelen kan muligens besvare dine spørsmål:
https://www.pharmaceutical-technology.com/features/covid-19-uk-accord/

1 Like

Kanskje et par av kollegaene i Oxford ble smittet, poppet litt Bemcentinib, og stod den av som en flau bris? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1: Jeg hadde ingen spørsmål.
2: Nei.
3: Interessant artikkel.

1 Like

Noen som vet hvor bra Bemcentinib fungerte mot zika og ebola? Er ‘‘bra’’ kvantifiserbart?

2 Likes

Jeg hadde i alle fall ikke solgt 90 % av aksjene mine om jeg hadde hatt slik ståltro på de kommende resultater.

1 Like

fant noe her

image

2 Likes

Bemcentinib og ebola i marsvin er ikke spesielt overbevisende https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5127007/
image

3 Likes