Skuff den linken;)
Jeg kjenner selvsagt til det tallet, men det inkluderer jo hans opsjoner også.
Dette er vel debattert ut for lengst, men rart er det nå uansett.
Kålhuer
Vi må huske at liggetiden for pasienter med covid-19 på sykehus er kort. Leste tidligere at gjennomsnittlig liggetid på intensivavd ved Ahus var 12 dager (det er de sykeste pasientene som havner på intensiv, ink de som legges på respirator). Det betyr at resultatene også vil foreligge raskt. 80 prosent kan derfor være mer faktabasert enn tenk på ett tall.
Vet ikke hvor gammelt det du linker til, men denne frøkna kan virus og entry mekanismer. Hun har forsket på det i 10-15 år. Minst.
Jeg har ganske god tro på hun jeg!
12 dager på intensiv er ganske mye
Tolv dager på intensiv i us koster om lag 30k usd
Var en del på sykehus for +10 år siden. Døgnprisen per pasient var da i snitt på 5000nok. Kan tenke meg intensivpasienter er dyrere. Jeg tipper disse 12 døgnene koster 100 000nok i Norge nå.
Si medisin fra Bergen bio reduserer denne tiden med 50%, så er de en oppside på 50 000nok per pasient som ville ellers hatt 12 døgn på intensiven
Kan noen forklare forskjellene på å regulere AXL fremfor ACE2 ifm Covid-19 ?
Og, ettersom det bare virker på 50% av kreftpasienter, å regulere AXL, kan det samme gjelde for Covid ?
12 dager på intensiv er kort? Hva er det som får deg til å si det, og hva sammenligner du med?
Jeg tror poenget hans var at de som ligger lengst, d.v.s. intensivpasientene, ligger i 12 dager. De fleste er langt kortere enn det på sykehus. Ergo kan man få svar på studien veldig raskt.
Fant denne rapporten fra Ahus fra 9. april som bekrefter tallene.
“Gjennomsnittlig tid på Intensiv for de som er utskrevet er 12 dager. For pasienter som har vært på respirator er gjennomsnittet 10 dager, men mange trenger også mer tid enn dette. Mange av disse har et mer sammensatt sykdomsbilde.”
“De utskrevne pasientene har i gjennomsnitt ligget på sykehus i 6 døgn. Pasienter uten respiratorbehandling har hatt 5,6 liggedøgn i snitt.”
https://www.pharmaceutical-technology.com/features/covid-19-uk-accord/
Spotlight on BerGenBio’s bemcentinib
Because of its mechanism, it could potentially be used to prevent people getting Covid-19 in the first place as you can prevent that initial infection,” Andrews explains. “Also, if you’ve got someone who’s already suffering from Covid-19, in principle, you could give them bemcentinib to reduce the progression and symptoms of the disease.”
Andrews concludes: “If our aim is to reduce the burden on the NHS, you either want to stop people catching Covid-19 in the first place, or you want to make sure the people who have it do not end up needing intensive care or ventilators; bemcentinib could essentially work on both of those aspects.”
Hvis en kan klare å unngå respirator er mye gjort. Det ser ut som mange tror en pustehjelp er omtrent som en tablettkur og en blir frisk.
Snakk med noen som har ligget i respirator, hvordan det opplevdes og hvor lang tid det tok før se var 100% igjen, hvis de ble helt friske.
Ny review-artikkel ute i Nature reviews G&H. Forfatterene nevner AXL som mulig målprotein for behandling av kreft i pancreas: https://www.nature.com/articles/s41575-020-0300-1#Abs1
BGB324 nevnes ikke spesifikt, men den kliniske studien hvor BGB324 prøves ut i denne sykdommen referes til (referanse 181). En grunn til at BGB324 muligens ikke nevnes ved navn er at forfatterene selv faktisk er involvert og driver studien med BGB324, så det ville kanskje blitt sett på som favorisering og selvsitering.
Det hamstres aksjer her nå Håper den slippes litt løs utover. Slik det ble gjort i går.
Seven ways to prepare for take off
- Take a pill. A link between air travel and a higher risk of deep-vein thrombosis (DVT) is widely suspected, but the causes are uncertain. …
- Stay hydrated. …
- Don’t be calm. …
- Shake a leg. …
- Eat light. …
- Keep your hands clean. …
- Adjust yuor sleep patterns.
Litt slapp i fisken i dag… tok en siste liten post