Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Kommer seg nok utover, men det er ekstremt merkelig at ikke flere har sperret øynene opp for denne potensielt astronomiske muligheten som kan by seg og det på ufattelig kort tid.

3 Likes

Er det noe som har sjekket aksjonærlista i selskapet etter emisjonen?

1 Like

Ingen oppdatering av den siden 5.mai, men uten at jeg vet antar jeg at det kan ha sammenheng med emisjonen.

1 Like

Enig.
Har en teori om at det er noen som prøver å presse kursen ned for å riste ut nervøse aksje eiere. Kunne se det ganske tydelig tidligere i dag mener jeg… får se om de kan plassere BgBio pent tilbake over 40,- ved dagen slutt :wink:

1 Like

Tenker vi kan se en sluttkurs idag på 41+ foutsatt at makrobildet ikke endres dramatisk.
Det vil med all mulig sannsynlighet og sunn fornuft måtte bygge seg opp et ytterligere forventningspress blant investorer som vil vise igjen på kursen i dagene og ukene som nå kommer. Nå er vel medisinen testet på endel pasienter i 2 uker allerede og i mitt hode tenker jeg at dersom dette har liten eller ingen effekt tror jeg vi hører det rimelig raskt.

4 Likes

Hvorfor være aksjonær i BGBIO?

Selskapet ble forespurt om å delta i studie og de som forespurte må jo bygge sin avgjørelse på data på produktet.
Altså , CEO’s væremåte , uttalelser og salg er vel neppe relevant for perioden fram til studien startet.

Fint volum idag, og kursen fra dag til dag er likegyldig. Traderne har aksjen på radaren og vi får bare vente på kommende triggere neste ukene og månedene. Dette blir knallbra!!

3 Likes

Ja i tilfelle Gilead sin remdesevir medisin ble testen avsluttet raskt da de så at sykehusoppholdet ble redusert fra 15 dager til 10 dager på pasienter som fikk medisinen. Vi får håpe at det samme skjer med BergenBio sin Bemcentinib, de kan kikke forsvare å fortsett å gi placebo til de andre pasientene som er med i testen.

1 Like

Uten news, så skjer det vel ikke noe voldsomt med kursen før rep.emi avlyses eller gjennomføres.

1 Like

Med gode nyheter går kursen sikkert 100%, hvis dårlige nyheter faller den sikkert 50%. Her kan en doble pengene sine eller tape halvparten på en nyhet.

3 Likes

Verdien av denne markedsføringen av Bemcentinib er ikke medregnet på kurs 20. Tror vi heller snakker 30 ved fail og opp til 200 ved full klaff og fase 3 med overlegne resultater fra fase 2. Eventuelt bud på selskapet best case. Forventningen er en roligere tid framover med stigning opp mot 60 før vi får nyheter om ingenting skjer innen juni. (Da medregnet avlysning av reparasjonsemisjon, om rep emi går igjennom tror jeg ikke vi går over 54 før nyheter.)

1 Like

Ved svake news bør 1 mrd i cash også være stabiliserende.

3 Likes

Ved svært gode resultater må vi forvente nyheter nå i mai. Er det noen som har full oversikt testingen, når den startet, hvor mange pasienter som skulle være med etc.?

1 Like
  • 60 pasienter får best supportive care, feks slimløsende, febernedsettende, smertestillende, og evt respirator/pustehjelp.
  • 60 pasienter får overnevnte pluss Bemcentinib fra innleggelse.

Det er ikke kommet nyheter om full inklusjon men beskrevet i intervjuer at studien er godt igang, gitt prestisjen til ACCORD for britiske myndigheter, Bergenbio sin sentrale plassering på Oxford, og mengden nye sykehuspasienter hver dag så har jeg ihvertfall tolket det som at studien er fullinkludert allerede.

Btw vedr salget til CEO så fikk jeg en bekjent finamsmann til å se grundig på det, også i lys av 80 % uttalelsen, han mente det var et Bull-tegn da vedkommende trenger cash for å innløse opsjoner om Bgbio går til himmels på positive Covid resultater. Så ikke helt åpenbart at dette er negativt.

11 Likes

Er nok ikke et helt usannsynlig motiv.

2 Likes

I tilfelle et meget smart trekk.
Akkurat det fortrinnet BGBIO styret ikke ønskte at små aksjonærene skulle få med reparasjons emi :smiley: på 37,5kr og aksjen står i 3 sifret på nyheter.

1 Like

Takk for svar. Salget til CEO har ingen betydning ved gode resultater.
Ved et dårlig resultat er troverdigheten til CEO alvorlig svekket.

4 Likes

Synes det er mange her som er forsiktig i verdsettelsen ved suksess :slightly_smiling_face:

1 Like

ja det skal de ikke ha noe av… fysj ja trofaste småaksjonærer de skal kun utvannes…

2 Likes

Kan ha å gjøre med at dersom man mener at en kurs på 5-600 til 2000 kan bli en realitet i best case så vil nok mange spør om man har røyket egne sokker.
Men ved full klaff så snakker man hvertfall ikke om 200 i kurs, betydelig høyere, det tror jeg bestemt.

4 Likes