Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Fra Arctic sin analyse;
If the phase 2 trial is a success and phase 3 is initiated, the likelihood of success
would be in the 60% range, and the new target price would be in the NOK 200-
range. Finally one can note that research on Axl effects has shown that
inhibition of Axl with bemcentinib could restore the protective immunity to
pneumococcal infection

6 Likes

Jeg synest det var meget spesielt, selv om det hadde kostet selskapet relativt mye penger ved høy kurs.

Om kursen går til himmels har han ingen problem med å få lån fra bank for å innløse opsjoner, så den påstanden høres i beste fall merkelig ut… (Tviler mesten litt på ekspertisen denne eksperten besitter…)
Med det sagt, synes jeg det er en ryddig måte å sikre litt gevinst på - ved å selge aksjer gjennom emien for en som i stor grad vil være bundet av innsideinfo fremover…

Arctic legger opp til behandling tilsvarende remdesivir i sine beregninger
Det er to ulike medikamenter, og man ser det også på studiet i UK.
Bemcentinib brukes ikke til de som er hardest rammet, men for å forhindre at de kommer til det stadiet (og blir raskere frisk)

Så snakker Andrews i linken igår om at man kan forhindre infeksjonen fra å blomstre opp.
Når man også vet at viruset bruker ace2 på lungevev som døren inn, og deretter bruker axl på andre celler til å formere seg i stor skala, så gir følgende mening:
Folk som får symptomer tar Bemcentinib (hjemme) for å ikke bli alvorlig syk. Da blir dette en mild luftveisinfeksjon for de fleste (ace2 på lungevev) men at det stopper der fordi axl er satt “ute av drift” etter lungevevet.

Og hvem bør ta Bemcentinib ? Antagelig ca alle som blir syk for man vet ikke hvem som blir hardt rammet eller ikke. Og hvem blir syk? Kanskje 40-60% i befolkningen?
Det gir at myndigheter verden over bør få tak i Bemcentinib til å dekke en stor andel av sine innbyggere.
Hvis Bemcentinib fungerer godt vil vi oppleve at covid-19 går fra å være en potensielt dødelig sykdom, til å bli noe man får kun milde symptomer på.
Samfunn kan åpne igjen og fungere som normalt.
De som tror de har fått covid-19 tar en runde med ufarlig Bemcentinib som de har liggende klar i skapet hjemme.

Det jeg skriver over er mine tanker (som lekmann), og ikke noe jeg har lest en plass.
Er jeg på ville veier, så tar jeg svært gjerne imot synspunkter.

Men skulle dette stemme, så blir det enorme volum hva gjelder doser. Samtidig vil det nok bli en helt annen pris på behandling enn remdesivir.
Det vil også innebære at behovet for vaksine faller bort.

Verden kan trekke et lettelsens sukk, og vi som er aksjonærer vil oppleve tidenes eventyr.

8 Likes

Nå gir vel ikke banker ut slike lån gratis, men ja point taken hehe. Ekspertisen har ikke sviktet tidligere men tiden vil vise.

2 Likes

Jeg har en sånn - hvor lenge klarer man å holde en badeball under vannet følelse …. :man_shrugging:t3:

12 Likes

I can’t get the converging timelines of PCIB and BGBIO out of my mind. If we get into June with no news on either, there is a chance (albeit small) we get knockout Covid-19 news and a fat PCI/AZ deal on the same day. I think my head would literally explode.

13 Likes

Det har du nok helt rett i, men jeg sliter med å forstå tankegangen til de som mener dette.

Og hvorfor investere i biotek i det hele tatt, hvis man mener den potensielle oppsiden er så liten?

Jeg er av den oppfatning av at dersom man IKKE tror at 500-2000kr er oppnåelig, som best case, så har man kanskje røyka en sokk for mye. :sweat_smile:

9 Likes
17 Likes

Krysser fingre for at Bemcentinib lykkes! :crossed_fingers:

« Fauci tells Congress: ‘There’s no guarantee that the vaccine is actually going to be effective’»

https://www.cnbc.com/2020/05/12/fauci-tells-congress-no-guarantee-the-coronavirus-vaccine-will-be-effective.html?__source=twitter|main

5 Likes

Det er et rotterace. Nesten som kappløpet om hvem som fikk første menneske til månen.

« Det tyske legemiddelselskapet Biontech venter de første resultatene fra en utprøving av sine koronavirusvaksiner i juni eller juli.

Selskapet prøver ut vaksinene på frivillige personer i Tyskland og USA, og målet er å få bekreftet at de er sikre og effektive, i tillegg til å finne fram til optimal dosering, opplyser selskapets sjef Ugur Sahin.

Selskapet Biontech i Mainz i Tyskland og Pfizer i USA samarbeider om å bygge produksjonskapasitet, og meningen er at millioner av vaksinedoser skal kunne være tilgjengelige innen utgangen av året hvis vaksinen blir godkjent.

Sahin sier at de første vaksinetestene begynte i april. Forsøkspersonene fikk doser på mellom 1 og 100 mikrogram for å finne fram til en optimal dosering for videre studier.

I Europa deltar 200 friske frivillige i alderen 18 til 55 år i forsøket. I USA skal 360 friske frivillige vaksineres, i begynnelsen kun personer i alderen 18–55. Senere skal også eldre frivillige få delta.

Biontech meldte tirsdag om en økning i omsetningen i første kvartal på 5,7 prosent til 27,7 millioner euro. Kostnadene til utviklingen av koronavirusvaksinene dekkes i stor grad gjennom partneravtaler med Pfizer og kinesiske Fosun Pharma.»

6 Likes

Ja skulle BGbio vinne racet så setter det Norge tydelig på biotek kartet. Kanskje det vi trenger også for å få mer oppmerksomhet rundt kreft forsknings selskapene her i landet og biotek generelt. Spennende tider!

6 Likes

7 Likes

Ikke holde pusten, det er åpenbart ikke så trivielt å lage en vaksine som virker og som ikke tar livet av pasientene ifølge herr Fauci:

1 Like

Ikke lett å sette en pris på noe som (potensielt) kan stoppe sykdomsforløpet, for en hel klode.

«Går mot uendelig» var et hyppig brukt uttrykk på skolen, mulig vi får bruk for det igjen🤪

2 Likes

Oppdatering kan komme når som helst:

Kilde: https://www.clinicaltrialsarena.com/analysis/bergenbio-covid-19-treatment/

9 Likes

Hvor lang tid anslår du? Har de sagt noe om ca. tidsperspektiv på dette?

Snakker vi uker eller måneder?

1 Like

Fase II skal offisielt avsluttes i juni så jeg forstår det slik at det vil komme oppdateringer før den tid.

3 Likes

Selskapet selv sa 1-2 måneder, nå har det snart gått 2 uker.

3 Likes

Mener å sett ett sted at det vil komme oppdateringer undervegs, kan det stemme?

1 Like