Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

vi får en bgbio rus nå!

Alle oppdager nye momenter samman med resten av VERDEN

3 Likes

Trond Mohn selger nok ikke sine aksjer for glassperler og glanspapir. Trond har vært ute en vinterdag før og vet utmerket godt hva aksjene sine i BGBIO er verdt. Det skal nok BP få erfare dersom de forsøker seg på noen knep.

Hmmmm lurer på om han kjøper noen nye spillere til SK Brann? Burde ha råd til noen internasjonale kanoner etter oppturen han får i BGBIO.

Dere kommer aldri til å få en Per Egil Ahlsen igjen…:slight_smile:

få hjem de eneste 2 norske jeg kan navnet på, da snakker vi!

1 Like

For sin investering i BergenBio kan Mohn få igjen det mangedoble av det han har gitt bort til idrettsanlegg og helsevesen og alt mulig som han har gitt bort til samfunnsnyttige formål. Dette kan bli mye større enn selskapet som han solgte til svenskene.

2 Likes

de kan vel egentlig sponse en spiller hver, har vi tre da?

1 Like

Tydelig at ikke alle leser de samme twitter-meldingene. Utrolig oppgang på børsen i USA nå med over 200% opp, omsetning hittil i dag på over 260 mill aksjer og nærmere 1,5 milliarder USD.

“The recent finding, based on measuring infection of cells in the lab, will need to be confirmed in animal studies. The company plans to test whether STI-1499 prevents infection in monkeys and possibly ferrets — two species that are susceptible to the virus. If all goes well, Sorrento Therapeutics could begin testing the antibody in clinical trials of severe COVID-19 patients by mid-July, Ji says.”

2 Likes

Ja, de vil jo utvilsomt ligge bak BgBio i tid. Når de evt. begynner kliniske tester i midten av juli vil det være i fase 1 for å sjekke ut sikkerhet og bivirkninger, mens testen av Bemcentinib da vil kunne være langt inn i fase 3 og kanskje, om de lykkes, nærme seg godkjenning.

3 Likes

En koreansk artikkel om det samme :

http://www.koreabiomed.com/news/articleView.html?idxno=8254

2 Likes

Var det denne du tenkte på? Illustrasjonen er jo helt genial :smiley:
https://twitter.com/andybiotech/status/1261287352800096257?s=21
bilde

6 Likes

Grei dag i dag ja. Skulle egentlig bare mangle. Ønsker å minne folk på at turen sannsynligvis nettopp har startet :crossed_fingers:t3: Det kommer til å bli volatilt og spennende, men ingen poeng å få høydeskrekk på tosifrede kurser. Badeballen befinner seg stadig langt under overflaten, men rykket dog noen millimeter opp i dag. Teften min sier at dette kan bli gøyt :sunglasses: Algoene skal få kjørt seg før de får mine aksjer. God helg / 17 Mai folkens, Og Skål :beers: :metal:t3: :norway:

12 Likes

Lige et hurtigt spørgsmål. BGBIO står på randen af et kæmpe gennembrud og har samtidig et produkt, der muligvis kan løse en af de største kriser verdenssamfundet har mødt de sidste 100 år. Havde det været I DK, så havde journalister slået lejr udenfor deres kontor og rapporteret live derfra i døgndrift. Selv rengøringen ville blive interviewet. Hvor vildt står det til i Norge - jeg fornemmer ikke at det fylder medierne hver dag!?

12 Likes

I et så eksekspjonelt bra land som Norge så er vi vant til å være best. Det er liksom ikke noe poeng i å dokumentere toppnivået ytterligere, vil nødig måtte gå i union på ny etter for mye selvskryt.

Fra spøk til alvor, vet ærlig talt ikke. Tror kanskje ikke før vi når fase 3 hvor ting muligens blir mer “sikkert” at man vil dekke eventen, frem til dess så liger nok journalistene klar til å hoppe ut av sivet. :smiley:

6 Likes

Flere studier viser neglisjerbar effekt for hydroxochloroquine, så en reell utfordrer vil nok også kunne bli Trump sin nye kjæledegge. https://www.eurekalert.org/pub_releases/2020-05/b-fed051420.php

1 Like

det du skrev der er mer eller mindre grunnen til at jeg gikk inn i emisjonen i sin tid. Med fare for å sparke ben under noen som helst form for kredibilitet, så var viktige faktorer i beslutningen at selskapet het Bergen, at Trond gikk tungt inn og at direktør sa mer eller mindre akkurat det du skrev (altså at målet var at Trond skulle tjene mer på det enn salget av Framo). :stuck_out_tongue:

har siden blitt bedre kjent med caset, og har hatt en prat med blant andre Professor James Lorens.

in other news: Solgte meg ut av NEL tidligere i år, og tok alt inn i BerGenBio. Passelig fornøyd med det valget. :slight_smile:

6 Likes

:joy: ingen grund at understrege det ekseptionelle.
Ja, fase 3 så kommer det sikkert. Men kloge mennesker som kender “the urgency og the matter” har udvalgt det som 1. Produkt i Accord programmet. I min optik er der nok en grund til det. 80% chance for succes. Det ville jeg dække ret kraftigt selv i fase 2 :grinning:

9 Likes

Mulig du ikke har fått med deg Janteloven , skrevet av Aksel ( AXL) Sandemose. Les deg opp på denne så forstår du kanskje hvorfor man helst ikke snakker høyt om det at noen lykkes i Norge ( bortsett fra å gå fort på ski eller skåre mål for utenlandsk fotballklubb) . En av den spanske forfatteren Carlos Ruiz Zaföns rollefigurer oppsummerer hele janteloven ganske kort og presist: ‘Missunnelse er de middelmådiges religion’ .
Nå går det veien for BergenBio. Det er nok hardt å svelge for noen og det er mange agendaer der ute. Jeg svelger det enkelt ned sammen med litt champagne .

15 Likes

Champagne allerede? Jeg er ikke kommet lenger enn at jeg må nøye meg med råbillig Prosecco. Dog er det hakket bedre enn Mintuu! :smiley:

2 Likes

Enig i det. En tjommi sa det treffende. Skal du leve lykkelig og være akseptert og godt likt i Norge, så bør du syte over hvor tøff hverdagen er, men at man tross alt har til å sette mat på bordet hver dag. Dersom man flasher sin rikdom og suksess, så blir man med ett betraktet som en skurk og svindler.
Husmannsånden lever i beste velgående her i landet,

5 Likes