Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Jeg fikk ikke med meg slutten. Ble det sagt noe om interesse/samarbeid med andre? Og var det covid spesifikt?

1 Like

Her er teksten:
Et kinesisk laboratorium har utviklet et legemiddel som skal kunne korte ned sykdomstiden for koronasmittede. De mener i tillegg den vil gi kortvarig immunitet.

Legemiddelet testes nå av forskere ved det prestisjetunge Beijing-universitetet.

Ifølge direktør Sunney Xie ved universitetets senter for avansert innovasjon innen genomikk er testene på dyr vellykkede. Forskerne har injisert nøytraliserende antistoffer i smittede mus, og etter fem dager var den såkalte virusbelastningen redusert med en faktor på 2.500.

– Det betyr at dette mulige legemiddelet har en terapeutisk effekt, sier direktøren.

Antistoffene er hentet fra 60 pasienter som har blitt koronafriske. Ifølge Sunney Xie bør legemiddelet kunne være klart for bruk senere i år – i tide til å kunne stoppe et mulig vinterutbrudd. Akkurat nå planlegges de kliniske testene.

Til sammen pågår det på verdensbasis arbeid med over 100 ulike koronavaksiner, men Verdens helseorganisasjon har advart om at det kan ta mellom ett og halvannet år før en vaksine er på plass. (NTB)

2 Likes

Ja, antistoffbehandlinger kommer det flere av. Regeneron er også i gang.
Det blir spennende å se om de virker, vi vet heldigvis om bgbio sin behandlig virker, før disse.

2 Likes

Der er vel nært sagt konkuranse innen de fleste kreftterapier så det slipper en ikke unna.

Trenger ikke være redd for emisjoner hær på en god stund.
Den jobben har andre tatt så her kommer en til dekket bord.

3 Likes

Hvor sier de AUG-SEP? Har ikke fått det med meg

1 Like

Står i presentasjonen på side 33.

2 Likes

Dette avhenger naturligvis av hvor hurtig britiske myndigheter rekrutterer pasienter.

1 Like

Jepp, han presiserte under Q&A at dette er såpass stort spenn fordi de ikke var sikre på hvor fort det kommer til å gå.

1 Like

2 Likes

Det er en spennende pipeline dette, og dagens aksjekurs tror jeg er godt støttet av onkologi bruk alene. Covid er i mine øyne en gratis opsjon.

5 Likes

Står vel q2/q3, men i biotech tid så blir det fort august/september. Vet ikke om de sa noe også rundt dette?

1 Like

Det ble vist en tidslinje for ut året ish, der ACCORD 2 var markert i August/Sept.

2 Likes

3 Likes

Fase 3 det kanskje?

Tror dette kan gå raskt, men i og med at de ikke er i gang med dosering av pasienter er det nok ikke realistisk å tro at fase III er ferdig så tidlig.

3 Likes

Aug/sep var ikke det data fra fase 2?

2 Likes

Stod noe i presentasjonen om at det var glidende overgang til fase 3 hvis behandlingen er vellykket?

Fant det nå:

2 Likes

Det må gå minimum 15 dager fra siste pasient inkludert i fase 2 starter behandling + 29 dager før de kan konkludere fase 2.

Rekruttering av pasienter bør ikke være noe problem med såpass mange sentra.
Om de starter rekruttering nå og bruker 15 dager på det så er vi altså midt i juli før avlesning, med viten om at vi får oppdatering når første er inkludert og når det er fullt inkludert.

Med >400% progressionfree survival på Bemcentinib+Keytruda så er det skjellig grunn til å være optimist før 25/6 også, men det forsvinner liksom litt i tåka her.
I tillegg vet vi jo alle at det er AML-dataene som kanskje er mest spennende…

5 Likes

Akkurat det med Bemcentinib+Keytruda får vel mer fokus i forbindelse med konferansen 25. juni.

1 Like

400% økning i pfs er jo helt sykt!

3 Likes