Jupp, it´s a keeper! Folk kan selge til småpenger. Jeg sitter rolig i speedbåten BGBIO.
Godfrey sa at første site har screenet “en god del” pasienter men enda ikke gitt første dosering. Vet vi hva de screener for? Hva inklusjonskriteriene er?
Se side 16 i presentasjon:
Unnskyld, men jeg klarer ikke å forstå inklusjonskriteriene fra den sliden?
Tolker det som at pasientene må være sykehusinnlagt for Covid-19, men ikke trenge mekanisk pustehjelp (“bare” oksygen)
De skal rekruttere fra kategori 3, 4 og 5. Målsetningen er å få dem minst to hakk opp. Det ble forklart mer på forrige presentasjon som var når nyheten om Covid kom.
Noninvasive ventilasjon eller NIV er en pustemaskin som hjelper pasienten med å få luft ned i lungene, feks om de er så slitne at de ikke klarer å trekke pusten skikkelig selv.
Ok takk. Så det må da bety enten at de som blir innlagt er for syke (blir innlagt sent eller blir fort sykere), eller sykehuset eskalerer behandling så raskt at Bemcentinib ikke blir aktuelt.
Dvs, slange i nesa, ikke intubert (right?)
Dette er non-invasive ventilation, såkaldt NIV, pasienten er våken og maskinen kan stilles inn for å hjelpe kroppen puste ut CO2 som ellers bygger seg opp i blodet, samt øke trykket og mengden oksygen. Maskinen stilles inn for å jobbe med pasientens pustebevegelser.
High-flow/optiflow er en litt kraftig slange som festes på nesen som sikrer adekvat oksygen nivå.
Neste steg er intubasjon hvor pasienten legges i en form for narkose og er bevisstløs, før en maskin tar over hele pustingen. Dette kan skade lungene over tid og kan kun gjøres i intensiv-enhetene.
Hva dette får for betydning av bergenbio sin studie slik jeg tolker det så er det pasienter som er blitt litt til ganske syke hvor man vil se om Bemcentinib hindrer at de blir sykere og må på respirator. Utifra det jeg har lest feks av linker i denne tråden så må jeg si, jeg har trua!
Er det riktig ? Skal ikke Dag 29 regnes som den 29 dagen etter at behandlingen startet? Dvs. at om de slik du indikerer kun bruker 15 dager fra i dag på å rekruttere alle inn i fase 2, så er det 29 dager deretter og da er vi helt i starten av juli.
(Men det spørs nok om det ikke tar noe mer tid å få rekruttert alle de 120).
Stjålet fra TDN Direkt intervju med Godfrey:
Forventningene til selskapet deltagelse i Accord-studien er høye og ble ikke lavere etter at BerGenBio-sjefen 2. mai uttalte til den engelske avisen The Mail, at han var ekstremt optimistisk at pillen vil redde liv, og jeg tror det er 80 prosent sannsynlighet for at den vil ha effekt og være til hjelp for pasientene.
Under kvartalsfremleggelsen tirsdag sier Godfrey at uttalelsen om 80 prosent sannsynlighet er tatt ut av kontekst av media, uten å forklare på hvilken måte. Nå er Godfrey mer konservativ i kommunikasjonen og sier at som med alle kliniske studier så er det viktig at man venter på resultatene før man konkluderer. Til tross for at Godfrey ikke bekrefter uttalelsen som The Mail publiserte er han tydelig på at han har positive forventninger til Accord-studien og BerGenBio sine andre kliniske studier samt bemcentinibs potensiale.
Godfrey vil ikke utdype overfor TDN Direkt på hvilken måte uttalelsen i The Mail er tatt ut av kontekst, men sier at han fremdeles er absolutt like eller til og med mer optimistisk.
-Vitenskapen er robust og veldig overbevisende, sier han til TDN Direkt.
Det må også presiseres at det ikke er selskapet som screener pasienter, det er sykehusene og de som leder studien i UK. Det har åpenbart tatt litt lenger tid å starte opp enn de fleste har trodd, antar at når man får beskjed om at første pasient er dosert så kan det gå relativt hurtig.
Du har rett. 29 dg fra siste pas er inkludert.
To kjappe høydepunkt da med 25/6 og primo juli. Forhåpentligvis🏆
Siden BGBIO ikke har kommet i gang med pasienter i forhold til Covid-19 studiet, så hvorfor kan ikke ledelsen få fortgang i denne prosessen på de aktuelle sykehusene i UK? Om det det står på instruering og igangkjøring i forhold til protokoller som sikkert må følges? Trodde det var viktig med umiddelbar oppstart når dette ble kjent.
Helt ærlig: overrasket over reaksjonen på en vaccine nyhet i fase1! Vi snakker om en ukjent virus, som allerede har mutert seg 30 ganger, med usikkerhet om immunogenisitet eller om den evt. vaccinen har effekt uten bivirkninger hvis viruset allerede ikke har mutert seg igjen!! Så til høsten og ny utbrudd tror jeg at en medisin (håper på Bemcentinib) skal være løsningen på problemet, etter min mening.
Også siste nytt: Sommer og varme stopper ikke viruset!!
De kommer tilbake.
De utviklet kanskje dette parallelt med at de produserte selve covid19-viruset.
Flinke folk, kineserne.
Ingenting di kan bedre enn å lage masse