Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

En vanskelig øvelse å vurdere selskaper opp mot hverandre men må korrigere deg litt.

Ultimovacs vil helt sikkert komme med kursdrivende nyheter lenge før 12-15 måneder er gått. Her gjelder seg å posisjonere tidlig og før selskapet blir oppdaget internasjonalt.

Teknologien til PCIB innen fimaChem er allerede bevist i klinisk setting. Spørsmålet er egentlig bare hvor lenge etisk kommite lar studien gå før den blir stoppet og man kan søke om myndighetsgodkjenning.
Og så nevner du ikke det som mener blir den mest betydningsfulle avtalen innen norsk biotek noen sinne, En eventuell avtale mellom PCIB og AstraZeneca kommer i løpet 3 uker.

1 Like

Ingen poeng i å la dette være en pisse-konkurranse mellom div. Biotec selskaper. PCIB er spennende (og min nest største posisjon) ,men her er det BgBio som gjelder. BgBio casen er fra mitt ståsted herlig solid og underhypet! God fredag :v:

13 Likes

Nå ligger det mange utsultede algo’s å venter :mechanical_arm::poultry_leg:

3 Likes

Sitter selv i begge disse to. Men har i tillegg posisjoner i PHO og SoftOx. De to siste har allerede produkter i markedet og befinner seg således i kommersialiseringsfasen.

I sannhet mye spennende på gang i norske farmasiselskaper.

4 Likes

Går i kundemøte. Sees på 40,- :sunglasses:

2 Likes

Det jeg tror er at hvis bemcentinib virker får vi nyheter om det lenge før aug. Gilead sin medisin reduserte sykehus oppholdet fra 15 til 11 dager. Hvis vi håper på forbedring til 5 dager for bemcentinib er det allerede klart for noen og forsøket blir stoppet og kjørt direkte i phase III

4 Likes

Jeg er av samme oppfatning. Om bemcentinib leverer så kan vi få news any day

2 Likes

Jeg kan forestille meg de pasientene som får Bemcentinib fullt påkledde ved sykesenga og klare til å reise hjem. Litt småflau over å ha brukt sykehusresurser når de ble så fort friske. :wink::muscle:

6 Likes

Djises… :sleeping:

image

What does it involve?

ACCORD has two stages:

Stage 1: Evaluation/pilot – this initial stage will assess how well potential drugs work when added onto standard care, in small groups (10-50) of patients hospitalised with COVID‑19.

Stage 2: Confirmation – drugs that show the most potential will be assessed in larger numbers of patients hospitalised with COVID‑19.

At each stage patients will be assessed for their suitability to be involved either the day before starting the treatment or the first day of treatment. Treatment and assessments will continue for 29 days or until they are considered well enough to leave the hospital.

They will also be asked to return for an appointment approximately 60 days after starting their treatment, with a final follow-up after approximately 90 days.

https://www.uhs.nhs.uk/ClinicalResearchinSouthampton/Research/COVID-19/ACCORD/About.aspx

Altså kan man regne 29 dager fra 2. juni for når første pasient er garantert ferdig med behandlingen og 90 dager fra 2. juni til pasienten er ferdig med Evaluation.

1 Like

Ser mange har fokus på Covid. Selvsagt hyggelig, og veldig aktuelt :rocket:
For egen del var det komboen med Keytruda som fristet mest. Det kan bli rent gull :chart_with_upwards_trend:

Keytruda blir om 2-3 år verdens mest innbringende legemiddel.

4 Likes

Grunnen til at jeg har fokus på covid-19 nå er at det er neste store nyhet i pipeline :slight_smile: Etter den blir det mye snadder mot slutten av året ifølge siste presentasjon denne uka: https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2020/06/BerGenBio_-ABG-Oncology-Seminar.pdf

Jeg lurer på om dataene som kommer 25. juni er data vi allerede vet, eller er det noe nytt?

2 Likes

Det er slik det er planlagt. Hvis den Evaluation/pilot viser at de som får bemcentinib blir friske på 5 dager mens de på standard care ligge i gjennomsnitt 15 dager hva skjer da?

2 Likes

3 Likes

Regner med det kommer topplinjedata fra cohort 2 i nsclc. Full pakke må vi vente til November.

I Januar ble det meldt at de gikk videre da en eller flere av (10stk?) responderte. Dette er pasienter som er resistent mot immunterapi/keytruda. Får de grei respons her, så tror jeg det nærmer seg en no brainer for Merck. Så har du AML utenom da + de titalls andre indikasjonene AXL-hemmere ser ut til å funke på.

3 Likes

tenor (3)

5 Likes

Det hvis; Merck får forsket fram og landet en deal med et selskap som har forsterkende effekt på keytruda. Det er der rosinen i hele bgbio caset ligger. Covid er rein bonus. Imho

4 Likes

RECOVERY som er fase 3 delen av studiet: The RECOVERY Trial team will constantly review information on new drugs and include promising ones in the trial. Det skjer nok da, og det er ikke gitt at man må vente til alle pasientene er ferdige med å bli inkludert her. De medisinene som allerede er inne kunne like gjerne vært bemcentinib fra det jeg kan se. :slight_smile:

De har hittil bare fått ut resultatet om at Hydroxychloroquine ikke fungerte:
Peter Horby, Professor of Emerging Infectious Diseases and Global Health in the Nuffield
Department of Medicine, University of Oxford, and Chief Investigator for the trial, said:
‘Hydroxychloroquine and chloroquine have received a lot of attention and have been used very
widely to treat COVID patients despite the absence of any good evidence. The RECOVERY trial has
shown that hydroxychloroquine is not an effective treatment in patients hospitalised with COVID19. Although it is disappointing that this treatment has been shown to be ineffective, it does
allow us to focus care and research on more promising drugs.

https://www.recoverytrial.net/results

• her i forhold til alle andre biotech-selskap er at nr. 1 dette sponses av UK og nr 2. de trenger ikke markedsføre seg, forhandle eller slå andre aktører. Her må de kun vise god effekt og så er det strake veien til fase 3 og så markedet.
3 Likes

Her er en grei link til dem som sår tvil om eller lurer på om medisin mot covid er like hot nå som for et par mnd siden. Vil si mer hot nå en da.

4 Likes

er greit å drmme seg bort :kissing: