Ikke for min del. Bruker DNB og så ikke noe der, selv om jeg har aksjer lenge før mai
Må eie den04/5.
Fra børsmeldingen:
Aksjonærer i selskapet per 4. mai 2020 som er registrert som sådan i den norske sentrale sikkerhetsdepartementet (VPS) fra 6. mai 2020 ("posten Dato "),
Har du logget inn i vps.no
?
Finner ikke noe om tegningsretter på VPS, har SBanken og ASK.
Gikk inn 29/4 og en siste handel 5/5 tror jeg det var.
Hva er fristen for å tegne seg?
03.07 så du har god tid.
Logget inn på VPS Investortjenester – privatperson. Der har jeg ved tidligere rettet emisjoner sett “selskspsnavn + antall aksjer” , og en ny rad med “selskspsnavn t.rett og antall tegninger”.
Antar at tegningsmuligheter dukker opp i en egen rad?
Hos meg ser det sånn ut.
Trykker jeg på tegningsretter kommer dette opp.
Trykker jeg på Thin får jeg opp dette vinduet.
Pent. Fant ut at det ligger i menyen, på tide å skifte til norsk tenker jeg. Fant også en meny med oversikt over historiske tegninger. Good stuff. Takk @Evilfreud
Ja, VPS har fått ny drakt, men endel av undermenyene er gammel side. NY drakt er da på engelsk og gamle sider på norsk… så ja… gogo brukervennlig løsning.
Hvad bliver konsekvensen af gode topline data på præsentationen torsdag? både realistisk og bullish?
Jeg tror, uten å være skråsikker, at kursen da muligens vil bevege seg… opp?
Lenge siden jeg har vært med på emisjon, surrer hver gang!
Fant tegningsrettene, men hvordan tegner en seg? Tar en kontakt med DnB?
Kan gjøre det via VPS. eller ta kontakt med DNB.
Det ligger link til digitalt skjema på VPS du kan bruke direkte, der kan du velge hvilken bank som skal håndtere det for deg og skjemaet sendes vel da direkte dit. Hvis du går under emisjoner i menyen og følger anvisningene så kommer det opp der.
Takk for hjelpen @Evilfreud og @Neonsun, da fikk jeg tegnet meg.
Samme prosedyre som sist, famling og leting…
Avhengig av hvor mye den går i forkant.
Fram til nå en, svært beskjeden kursstigning.
Taler for lav, sell on News risk -typisk biotech.
Bullish sett;
Verdsettelse av selskapet nærmere analytiker estimater. Kreftpipe i dette tilfellet. 56-65kr med dagens data.
Nye gode+ data vil Igjen øke kursmål og aksjen vil bli enda mer attraktiv for institusjonelle, som styrer utelukkende etter risk. Kjøper i liten grad på håp. Løpende gode data er Risk reduserende. Ser de stor sannsynlighet for, videreføring fase II til fase III kan det bli morro.
BergenBio aksjen, burde etter alle solemerker vært nærmere 80kr pt.
Da var tegningsretten på plass på min VPS konto også
Greit å få det gjort!
I VPS så hadde jeg også en knapp for annullering. Så tyder på at det er mulig å angre seg også.
Hvordan benytter man seg av tegningen retten steg for steg i Nordnet?
Ser den ligger der men man må vel benytte den på en måte?
VPS? VPS har vel også for nordnet. Logg inn og se der.