Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Søker De hastegodkjenning? Nok pasienter og godt nok grunnlag?

“Investigators will conduct full and detailed analyses in the coming weeks”

“Rigel plans to discuss the potential for emergency use authorization (EUA) with the U.S. Food and Drug Administration (FDA)”

Men de har jo per nå også kun fase-2-data, og det ser ut som de har langt færre pasienter enn BGBIO:
“59 hospitalized patients with COVID-19 … were randomly assigned to one of two cohorts: fostamatinib plus SOC or matched placebo plus SOC”.
Mens BGBIO har 175 pasienter fordelt på Bem og SOC.

Fostamatinib reduced the incidence of Serious Adverse Events (SAEs) by half. By day 29, there were three SAEs in the fostamatinib plus standard of care (SOC) group of thirty patients compared to six SAEs in the placebo plus SOC group of twenty-nine patients (p=0.23). Of these, there was a reduction for the disease related SAE of hypoxia in the fostamatinib group compared to placebo (1 vs 3, respectively; p=0.29).

Høres vel litt desperat ut å søke hastegodkjenning med over 20% sjanse for statistiske tilfeldigheter? Virker som de har mere data rett rundt hjørnet?

Mye bedre enn remdesivir vel.

Ja, gode resultater i veldig syke pasienter. Den blokkerer nøytrofil aktivert NETose og dermed blodpropper. Perfekt å kombinere med en antiviral.

Sttudien er utført av National Institute of Health og de har vært grundige. De har tatt 7000 blodprøver av disse 60 pasientene, for å illustrere. Sjansen for EUA henger sammen med god safety og biomarkørkorrelert effekt fremhevet de, jeg lyttet til deres conference call i går.

6 Likes

Dette vil også være Bemcentinibs fordel, om den har effekt. Det er mange prøver man jobber med å analysere. Og med 175 pasienter kan man håpe på enda tydeligere resultater.
Rigel og BGBIO kunne hatt nytte av å samarbeide om fase-3. De burde allerede kjenne hverandre godt. Men i så fall må det vel forhandles litt.

1 Like

På tide å få ut AXL testkittene. Fortreffelig markør for å kartlegge lungepåvirkning,leversvikt og fibroseutvikling.

3 Likes

Ingen synlig shortendring i går, men at de dro ned kursen fra mandag morgen er vel rimelig klart.
Må vel regne med at de kan befinne seg på både kjøper- og selger-siden nå. Burde være lett å holde kursen nede ved å omsette litt på gårsdagens og dagens lave volum.

Er så nitrist denne utviklingen i aksjen, det snakkes opp og i mente om positive ting men kommer null info fra selskapet dessverre som gjør at traderne bare kan kjøre den hvor de vil, og det er tydeligvis nedover, lurer på hvor bunnen ligger! Ja det er mye positivt i den siste oppdateringen fra selskapet men hjelper tydeligvis ingenting! Lei av å se røde tall hver eneste dag! Er jo ingen kjøpere til store poster så da får traderne herje som de vil. Oslo Børs er jo den største innside børsen i Europa, og at ingen kjøper store kvantum der kursen ligger nå er i min verden litt grunn til bekymring!

For de som er i tvil, så har de over 100 pasienter med data fra 31/12 de har data på. Altså over 3 mnd siden avsluttet behandling.
Prosjektet hadde vært skrotet for lenge siden med en enkel børsmelding om data var dårlig

4 Likes

kursen er jo opp 2,5% med 1uke historikk. og ned 2,5% på 1mnd. Ingenting å tenke på.
Innen året er omme er aksjen opp 200% + eller ned 15-20%.

Tok en titt på pharmacodynamics av Fostamatinib: en prodrug som må omdannes til aktiv preparat, tablett, bioavailability 50% og halveringstid 15 timer og enda viktigere som immunhemmer/moduler med effekt i senfase!
God nyhet for de som er på intensiven, men ikke en gamechanger i kampen mot Covidpandemien!

5 Likes

Vel, det er jo ikke så store kvanta å få tak i akkurat nå. Man får sette seg inn i tilgjengelig informasjon og vurdere om man tror vi skal opp eller ned når børsmeldingen kommer…
Vi vet short har oversolgt denne uken. Så om vi skal opp, kan det bli hyggelig om man er long. Meldingen kommer, men hvilken dag vet vi ikke.
Liten omsetning, men tydelig at det foregår bunnfiske. Noen av dem som har ligget i sivet kastet seg frem og tok en bit i sluttauksjonen. Det er godt å vite at noen av aksjene som er kjøpt i dag ikke har havnet hos shorts (uten at jeg skal gi noen nærmere forklaring på hvordan jeg med sikkerhet kan vite dette :wink:).

1 Like

Det er mange kortsiktige inne nå. Noen av dem, som meg, blir kanskje langsiktige når de oppdager hva de er inne i. Men markedet liker generelt ikke usikkerhet. Det er det som skaper muligheter her, for dem som har troa.

Den nye presentasjonen guider ikke topline mer presist enn Q2. Dette kan drøye. Regn med shake-outs og kurser på nedsiden av 30 blank i mellomtiden! Best case her er en partneravtale av Vaccibody format; si en avtale hvor det deles på antiviral biten og BGBIO beholder cancer biten selv. Det er optimistisk, men ikke umulig. At tiden går er ikke det jeg ville bekymret meg for her. Heller tvert imot. La selskapet få bruke tiden de trenger hva de nå enn holder på med :sunglasses:

3 Likes

Jeg støtter innlegget til hfyh over her.
Det spennende er hvor meget.

Basert på det, er jeg rimelig sikker på at det pågår samtaler utenfor selskapet, gitt det er effekt bedre enn soc.

Når man ser på de geniale trekkene selskapet gjorde med opprettelse av nye 2 studier på rappen, etter som britene kokte kål, er det nærliggende å tro at styret ligger 2 hestehoder foran -også nå.

I mellomtiden får vi koke kål her inne, godt å få ventilere forventninger og spenning :blush:

7 Likes

De må ha sett trøbbel med Accord tidlig. All ære for at de evnet å få igang BGBC020.

Alt Bergenbio gjør, fremstår ekstremt grundig utført.
Det vil nok betale seg til gagns nå.

9 Likes

noe om bemcentinib og covid her: Growth Arrest-Specific Factor 6 (GAS6) Is Increased in COVID-19 Patients and Predicts Clinical Outcome - Docwire News mulig den er delt og diskutert her tidligere…

2 Likes

Usikker på om akkurat denne studien er delt, men det er flere studier som har kommet til samme konklusjon vedrørende AXL

CONCLUSIONS: Plasma GAS6 and AXL levels reflect COVID-19 severity and could be early markers of disease prognosis, supporting a relevant role of the GAS6/AXL system in the immune response in COVID-19.

1 Like

Kan det være at det blir radiotaushet heeelt frem til slutten av juni (Q2), uten noen børsmelding fra SA/INDIA? Eller kan vi vente oss svar innen for en tidsramme på 1-2 uker? Hmm, vanskelig å spå men.

1 Like

Tror på info. før Q1 den 19.mai.

2 Likes