Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Må vel være en av de bedre nyhetene man kunne få under oppladningen til publiseringen av covid-resultatene for bemcentinib.

Bemcentinib blir SOC :slight_smile:

5 Likes

Solgt👈 hvis du kan komme opp med litt dokumentasjon🤝

Takk på forhånd

1 Like

Responderte bare på Remdesivir poste ovenfor. No big deal.

Dingdingding, Gilead kjøper bgbio, haha!

Zuba, jeg også har stor tro…

Og softox inhalasjon lol :grin:

1 Like

På S&P500 så kjøpekraften bør være innen rekkevidde?

Etter den april updaten på hjemmesiden så føler jeg meg nesten i insider posisjon… uten mulighet for fengselstraff! Bare å lene seg tilbake og nyte dagene :rofl:

5 Likes

Godfrey min gode mann, kom igjen nå.
Gi oss en oppdatering man ikke har sett maken til i Norsk biotech historie !

Betydelig effekt
• Haste godkjennings søknad sendt.
• En sweeeet BP sammarbeids deal som mangedobler dagens, latterlig lave mcap. Hva er vel 2000mUSD for COVID-19 lisensavtale.

Vaksinene feiler i øst og vest. 2 gangs vaksinerte blir smittet og folk dauer som fluer. Vaksine løpet, er kjørt på kort-mellomlang sikt.

Server BP akkurat det dem trenger nå.
Vi er i tidenes sweet-spot!

24 Likes

Ingenting som tyder på at Godfrey ligger på latsiden…
Og for de som lurte, BGBIO har ikke lansert ny informasjonsstrategi!
Eneste som kan gi mening med oppdateringene på nettsiden, er tilrettelegging for viktige samtaler. Tror rett og slett ikke Godfrey kan være helt bevisst på signalene som samtidig sendes aksjemarkedet… vi som vanligvis bare forholder oss til en svart boks med output via newsweb.

For de som tok Godfrey sine 80% “LOA” på ordet så er kanskje ikke så mye endret siste uken, men for oss som var skeptiske og antok en betydelig risiko for Corona flopp er risikobildet endret ganske radikalt.

Med forbehold om at ledelsen er ved sine fulle fem. Det er det nye veddemålet! Og med all respekt, jeg tror altså at det er et meget godt veddemål.

15 Likes

Gode poenger, Tekk. Vil legge til at hvis det bare var signalene fra Godfrey og presentasjonsmateriale fra selskapet man hadde som grunnlag, så ville det vært fornuftig å beholde noe sunn skepsis.
Men vi har mer: Det kommer stadig data fra andre forskere om AXL og bemcentinib som ikke svekker hypotesen om bemcentinibs effekt, både når det gjelder bruk i kreftbehandling og mot virusinfeksjoner. Dette gjør det svært vanskelig å ikke være optimist.
Einarsson oppsummerte dette godt i Radium-podcast: “… I have followed BerGenBio from its very beginning. And I’ve always said that it’s really based on brilliant science.”

5 Likes

Absolutt. Og jeg kunne lett eid BGBIO uten korona. Skepsisen min til å sitte gjennom avlesning var at pasientene er selektert i sen fase (sykehus) mens i de prekliniske studiene ble Bem gitt i tidlig fase (til og med før viruset i noen av forsøkene). Dermed var det lett å tenke seg korona flopp (ingen statistisk signifikant effekt) og påfølgende overreaksjon og sell off i aksjemarkedet. Pen inngang i vente for de som fremdeles tror på dette scenarioet!

Men nå har unblinded data vært tilgjengelige en tid, samtidig som korona løftes frem på nettsidene. Og de rygger ikke, nå ligger april presentasjonen lett tilgjengelig på forsiden. Det er dette med timingen som gjør det hele interessant, men d tror jeg alle har fått med seg nå.

8 Likes

Ja, prekliniske studier har vel gitt bem og anti-AXL-antistoffer på et tidlig tidspunkt. I så fall skulle man i utgangspunktet så langt ha størst eksperimentell støtte for en forebyggende effekt (og det skader ikke at remdesivir er ute av konkurransen når det gjelder forbygging utenfor sykehus).
Men så skriver altså BGBIO nå i sin april-presentasjon: “For a very broad spectrum of COVID-19 patients, throughout the disease cycle”…

7 Likes

https://translate.google.com/translate?hl=no&sl=de&u=https://www.wetterauer-zeitung.de/panorama/medikamente-gegen-covid-19-kandidaten-machen-hoffnung-im-kampf-gegen-corona-90357498.html&prev=search&pto=aue

2 Likes

Er nok relatert til denne (som er ytterligere en bekreftelse på bemcentinibs effekt, og at Wendy Maury har rett):

- 3,000 compounds screened in two cell types against SARSCoV-2
- Only nine compounds that are active in Huh7.5 cells are active in Calu-3 cells

“To determine which of the 23 antiviral candidates validated in Huh7.5 cells also had antiviral activity in Calu-3 cells, we performed dose-response studies. We found that nine drugs were active against SARS-CoV-2 in Calu-3 cells … . In addition, we used a qRT-PCR assay to verify that treatment with these inhibitors blocked viral replication in Calu3 cells. We found concordance with our microscopy-based assay, where each of these nine drugs attenuated infection as measured by qRT-PCR”:
image

https://www.cell.com/cell-reports/pdf/S2211-1247(21)00273-4.pdf

2 Likes

Google translate strikes :smiley:
“Oppfinnsomhet er også nødvendig når det gjelder narkotikaforskning”

1 Like
2 Likes

Er ikke Rigel en partner for BGBIO? Utvikler begge covid-medisin med ulike navn?

Rigel har opprinnelig laget begge stoffene (Fostamatinib og Bemcentinib, som hemmer ulike tyrosin kinaser), men BGBIO har kjøpt rettighetene til Bemcentinib. Nå har Rigel funnet effekt av den ene kinasehemmeren i sin fase2-studie. Det er interessant mtp BGBIOs fase2-studie. Hvis medikamentene hemmer ulike steder kan man få en additiv effekt av å kombinere dem. Men Bemcentinib skulle antas å virke tidligere i forløpet, dvs bedre forebyggende effekt (se nedenfor).

“By blocking SYK’s activity, fostamatinib reduces the immune system’s destruction of platelets”.
SYK finnes hovedsakelig i “hematopoietic cells including B-cells, monocytes, macrophages, neutrophils, and mast cells”

Kan det være at Fostamatinib virker ved å redusere en sekundæreffekt av infeksjonen på blodplatene?

Verdt å merke seg at Fostamatinib er testet på sykere pasienter enn Bemcentinib:
(5 to 7 on the 8-point ordinal scale (requiring supplemental oxygen via nasal canula or non-invasive ventilation, requiring mechanical ventilation or extracorporeal membrane oxygenation))

4 Likes

time is of the essence

1 Like