Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

La også merke til den. Mener også det er nytt.

Jeg har hele tiden trodd dette var sensitiv info som også utløser børsmelding.
Dette er jo endring i resultater fra tidligere meldt. Hva skjer egentlig!? :thinking:

Enten er infosjef sykemeldt eller avtaler og forhandlinger med klausul om radiotaushet=) spennende og ytterst merkverdig. Uansett svært positivt det som er kommet ut av fakta så langt.

1 Like

"A new super variant of the Covid-19 virus in Brazil is a combination of 18 different mutations, including the so-called Brazil, British and South African strains.

2 Likes

Holy…guacamole…:weary:

1 Like

Ny layout på hjemmesiden i dag ? :thinking: :wink:

1 Like

Kanskje de forventer økt oppmerksomhet i tiden fremover :pray:

1 Like

Jeg liker og fryder meg over de dryppene som kommer fra selskapet. Små eller tilsynelatende små endringer, som for min del peker i en retning. Helt innafor å spekulere rundt dette. Utfordrende å finne noen negative signaler relatert til forestående data. Bold move det dem har lagt inn i april oppdateringen. Så gjenstår det å se om Bemcentinib blir en del av SOC.

Selv om BGBIO er et lite selskap, er management teamet av ypperst verdensklasse.
Med gode forbindelser og nettverk til BP. En må heller ikke glemme at BGBIO i stor grad er et selskap som opererer i UK, dernest i Nordens paradis.

La oss håpe Dr Endre Kjærland jobber lange dager nå.

4 Likes

Hvis Bemcentinib viser seg å være effektiv mot Covid-19 og diverse kreft diagnoser så vil de fremtidige inntektene bli store. BergenBio må betale en relativ stor del av salget til Rigel i form av royalties. Verdien av Rigel er ca 4.5 mrd kroner. På hvilket tidspunkt kan det være lønnsomt å kjøpe Rigel?

1 Like

Lykkes BGBIO så vil selvsagt Rigel også gå opp, men du vil få størst gevinst i BGBIO. Så det er vanskelig å se om at det skal lønne seg å selge i BGBIO for å kjøpe Rigel, som tross alt bare får en engangssum og prosenter av salget.

Når Trond Mohn bestemmer seg for det.

Lykkes Bergenbio og dette gir store inntekter, bør de kjøpe opp Rigel! GG

Tja, det blir selvsagt et regnstykke som kan gjøres. Men MCap vil jo ikke være på 4,5 mrd lenger om de får utsikter til en steady lisensinntekt fra BGBIO.

Poenget med satsningen på Tilvestemab er jo også å ha en medisin som de eier 100 % og som på lengre sikt kan overta for i hvert fall deler av Bemcentinib salget.

2 Likes

Jeg heller litt mot at de har oppdaget og fått bekreftet noe helt nytt i forsøkene mot covid.

1 Like

En mulig game changer?
I en kinesisk studie som ble delt på Tekinvestor for en tid tilbake ble det konkludert med at lungevevet inneholdt svært lite ACE2 reseptorer som tidligere har vært sett på som svært viktig ‘docking station’ for SARS-2.
Derimot var det plenty av en annen ‘docking station’ i undersøkt lungevev vi kjenner godt til, nemlig AXL.

I en spansk studie nylig delt av @Flottesen konkluderes det blant annet med: «Conclusions: Plasma GAS6 and AXL levels reflect COVID-19 severity and could be early markers of disease prognosis,…»

Dersom det dokumenteres effekt av Bemcentinib i aktuelle studier hvor viruset allerede har fått godt grep, vil jeg tro følgende:

  1. Medikamentet vil potensielt kunne virke enda bedre på et tidlig stadium/forebyggende.
  2. Det vil sannsynligvis virke godt på mutanter og fremtidige SARS- virus som har samme docking-egenskaper opp mot AXL.
  3. Dersom det faktisk viser seg at det er proporsjonalitet mellom mengde AXL og alvorlighetsgrad av sykdom, så vil en god og rask test/biomarkør kunne skille mellom hvem som er sårbare og hvem som ikke er det. Altså en omdefinering av risikogruppene. Det vil ikke bare være en game changer i forhold til å redde menneskeliv, men også i forhold til produktene BergenBio sitter på. Jeg kan ikke nok om biomarkørene, men vet at den ene er en blodprøve. Tenker likevel følgende scenario: Eks. De med pos Covid-19 test blir videre tilbudt biomarkør-test for å avgjøre grad av AXL. Dersom høy, tilbys Bemcentinib på tidlig stadium av sykdom for å hindre alvorlig utvikling. BergenBio eier biomarkørene selv, så her kan det ligge et enormt potensiale i tillegg til Bemcentinib i seg selv. Jeg har sendt noen spørsmål til Wendy Maury angående dette og deler selvfølgelig dersom jeg får svar.

Jeg kjenner ikke til noe annet medikament som har så mange viktige og lovende resultater i forhold til potensielle indikasjonsområder. Dersom det viser seg at AXL er den ‘Porten til Helvete’ som mange studier konkluderer med, så forstår jeg ikke annet enn at dette må gå veldig bra, både på kort og lang sikt.

23 Likes

Varierer mengde AXL sterkt med alder da?

AXL signaling is upregulated by hostile cellular micro environment and viral infection

1 Like

“Here we demonstrate elevated expression of TAM receptors in monocytes of older adults”

“The elevated expression of TAM receptors in monocytes from older adults has important implications for dysregulation of immune responses in aging”

Og følgende lyder kjent fra BGBIOs COVID-presentasjoner:
“TAMs have been shown to provide an immune evasion mechanism for certain enveloped viruses through “apoptotic mimicry”, in which they enhance infectivity by bridging virion phosphatidyl serine via gas6 binding to increase uptake”

image

(Age-related changes in expression and signaling of TAM receptor inflammatory regulators in monocytes)

2 Likes

Johnson & Johnson pauses i USA. Dette vil potensielt forsinke vaksinasjonsprosessen over store deler av verden

Gilead stopper fase 3 studie på remdesivir siden the unmet need er enkel hjemmedosering av personer med risiko for innleggelse.

  • A multiple IV infusion that requires administration in a healthcare setting does not address an unmet need, the company noted citing the current outlook of the pandemic and difficulties in subject enrollment.

  • “The primary unmet need for non-hospitalized patients with COVID-19 is for effective and convenient therapies that can be easily administered at home,” Gilead said, reaffirming its commitment for inhaled forms of remdesivir and other oral antivirals.

14 Likes