Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg ser ikke at topline resultatene har relevans her. Gode data gjør ikke Kvinnsland inhabil. Men habilitetsspørsmålet er interessant, i hvert fall sånn jeg tenker (stikkord: betingede sannsynligheter).

image

Det er godt driv her nå, med luftige hypoteser. Men jeg ville ikke vært short her når meldingen kommer: Om man ser bort fra de tynneste hypotesene ser man at det akkumuleres data som taler for bemcentinibs effekt mot viruset. Men siste ord er ikke sagt før vi får svaret på analysene av de kliniske studiene. :crossed_fingers:

5 Likes

Enig. Inhabilitet blir fort en problemstilling ved gode data og en eventuell haste godkjenning etc.

Gudene vet, mannen kan ha fått beskjed av kjerringen om å prioritere familie, hus og hjem, helse messig etc. ikke utenkelig at det er behov for å bruke mer tid i bgbio styret. De får for hendene fulle med gode data.

Om ikke så lenge har vi fasit.

1 Like

bilde

1 Like

Det hadde vært fantastisk med 5 gangen. Det tilsvarer en market cap på 13,5 milliarder. Jeg tror forsinkelsen med Top Line data skyldes at de vil ha med data fra Accord studiet også. De hadde ikke tatt seg ut om de publiserte positive data fra SA/India og det motsatte fra Accord studiet noen uker senere. I de fleste tilfeller betyr ellers utsettelse med nyheter at det er dårlige nyheter.

2 Likes

Styret i Bergenbio, legg meke til tekst under styreformann. I tillegg er Stener Kvinnsland nær venn av Trond Mohn. Noen som forsatt tror at Trond Mohn ikke sitter på innsideinfo?

Mohn bekreftet jo 9. april at han gjør det! Har noen vært uenige i det?

Ja, det blir hevdet at han kjøpte vel 50 000 aksjer for 1 uke siden.

På tirsdag ja, ifølge VPS dataene. Så base caset er at han har fått konkret info onsdag, torsdag eller fredag, før uttalelsen i DN.

Liker ikke å hausse, men nyheten om Kvinnstad tilbaketrekning har økt min mistanke om gjennombrudd/gode resultater i kommende melding!

En dårlig nyhet skulle ikke være i strid med hans rolle som en uavhengig nasjonale kommisjonsleder, men en banebrytende resultat skulle føre til en nesten skandale for ham som har tilgang på nasjonale data og statistikk, og ikke minst konsekvenser for selveste BGBio, tenker jeg :nerd_face:

4 Likes

Galskapen vil faen ingen ende ta!
Har folk mistet fullstendig forstanden?
Snakke meg om sølvfolie…

In Bemcentinib we trust!

Føler meg ganske sikker på at Metevas siste handel var 11 februar, dens siste på 55792 er nok en eller annen teknisk justering.

Hvorfor føler du deg sikker? Metava var fra 1. Mars i år ikke lenger Primær innsider i BGBIO (grunnet nye MAR regler)
, så den siste handelen var ikke meldepliktig. Den dagen Meteva handlet 55.792 var aksjen igjen under 30 kr hvor han tidligere har støttekjøpt.

Fordi Trond Mohn aldri ville satt seg i en posisjon hvor han kan mistenkes for å sitte på innsidinfo. 1,5 mill er peanøtter i denne sammenheng.

1 Like

Stener har 3 roller i selskaper som har eierskap i bgbio.
https://www.proff.no/roller/stener-kvinnsland/bergen/432279/

Ca 4 års samarbeide med Merck & Co., Inc., Kenilworth, NJ, USA (known as MSD outside the US and Canada) , så da har de kanskje brukt disse 4 årene til forhandlinger for å inngå samarbeide med BP.
Det går jo mye tid (flere år ) før BP blar opp kapital.

Vi må ikke glemme at BP er helt avhengige av å kunne kjøpe inn studier fra små biotek for å holde egne inntekter oppe.
Så det er stor interesse for selskaper som BGBIO fra BP og her kan det skje store ting snart.
Mersk + keytruda + BGBIO , er det dette som vil slå gjennom ?

Klarer ikke å sitte på gjerdet med dette selskapet
Gjør en det og det meldes oppkjøp så ,vips . det hele er over :slight_smile:

lykke til

4 Likes

@Volcomite Det der må du nesten forklare oss. Jeg ser bare Trond Mohn Stiftelse

Da må han nesten bare holde opp å kjøpe BGBIO aksjer? Med det nettverket kan han vel alltid mistenkes for å sitte på innsideinformasjon. Av tillitt velger jeg å tro at han ikke gjør når han handler. Ser ingen grunn til å spekulere i at endringen i aksjonærlisten pressemeldt av TDN er noe annet enn en regulær handel. Hvis det ikke var en handel, ville det vært enkelt for Meteva å oppklare via en pressemelding. Som nevnt her så passer det inn i handelsmønsteret på alle måter.

Sarsia, bgbio, TM stiftelse.

I jakten på data som kan si noe om sannsynligheten for klinisk effekt, har denne blitt diskutert ordentlig her inne?
Man har jo bl.a. sett på AXL i celler hentet opp fra luftveiene hos covid-pasienter!
Svært interessant sett sammen med Maury’s prekliniske data.

To establish the correlation between AXL expression and SARSCoV-2 infection in COVID-19 patients, we reanalyzed the expression levels of AXL in a single-cell mRNA sequencing dataset of bronchoalveolar lavage fluid (BALF) cells from COVID-19 patients (Fig. 7d–f). Both ACE2 (Fig. 7d) and AXL (Fig. 7e) expression levels were well correlated with SARS-CoV-2 levels in infected BALF cells. However, there were significantly more AXL-positive cells (120/1082 cells) than ACE2-positive cells (5/1082 cells) among SARS-CoV-2-positive BALF cells (Fig. 7d, e). The χ2 test showed that AXL-positive cells were more vulnerable than AXL-negative cells to SARS-CoV-2 infection (P = 2.2 × 10−16) in COVID-19 patients (Fig. 7f).
Taken together, our results not only confirm that the human tyrosine-protein kinase receptor AXL specifically interacts with the SARS-CoV-2 S glycoprotein but also clarify its indispensable role in facilitating SARS-CoV-2 entry into human pulmonary epithelial cells in an ACE2-independent manner (Fig. 7g)

Og, her skulle vi gjerne sett at de også hadde testet bemcentinib (slik Maury har gjort både i cellelinjer og in-vivo i mus og funnet at “Targeting of the Receptor Tyrosine Kinase AXL by Bemcentinib prevents SARS-CoV-2 infection”) som et alternativ til CRISPR-Cas9 knout-out av AXL:

12 Likes