Jeg ka ikke få helt om den Twitter meldingen har noen betydning! Kan noen forklare dette?
Velkommen til menigheten drdr
Nei, det tror jeg ville vært utenfor alle rammer for hvordan innsideinfo skal behandles.
ja jeg også liker å tenke det, men mtp på situasjonene kan det finnes unntak i lovverket. Jeg vet ikke. Norge er et lite land.
Ville det gitt habilitetsproblemer for leder av koronakommisjonen å være styremedlem i et komersielt selskap som selger koronamedisin? Sånn helt hypotetisk, altså
Kvinnsland har gjort en kjempebra jobb med kommisjonen og det må ha vært utrolig mye arbeid. Det var en del diskusjon rundt hans egnethet da han fikk jobben som leder for kommisjonen - jeg tror ingen tenker slik lenger. Og så er han etterhvert en voksen mann og har mange andre verv, så jeg tror ikke vi skal legge for mye i at han ikke har lyst på en slik runde til.
Wow …ikke tenkt på det😊
Det som dog bekymrer meg er at hans arvtager er visesentralbanksjef…her må det ha gått fort i svingene. Ingen helsekompetanse? Jaja…professor i markedsøkonomi…helt innenfor det.
Bekymrer dette deg virkelig ?
Godt poeng! Og at BergenBio har en intensjon om å selge koronamedisin er jo ingen hemmelighet. Så vidt jeg vet har det ikke dukket opp habilitetsspørsmål rundt rollen til Kvinnsland. Men dette kunne kanskje stilt seg annenledes i en kommersiell fase? Det ene utelukker ikke nødvendigvis d andre.
Ja…jeg sliter med søvnen.
Men Stener kan ha et inhabilitetsproblem ja…
https://www.proff.no/roller/stener-kvinnsland/bergen/432279/
Uansett, så har han ikke det nå lenger
Vi skal heller ikke se bort fra at BGBIO har ventet med å børsmelde nyheter til etter at Kvinnsland var ferdig og hadde levert kommisjonens rapport. Da går det nok enda noen dager til meldingen kommer, slik at det skapes litt avstand i tid mellom hans roller som kommisjonsleder og som styremedlem i BGBIO. Oppdateringene av presentasjonen var det signalet man kunne sende uten at det kunne stilles spørsmålstegn ved kommisjonslederens habilitet.
hadde vært helt perfekt
men personlige grunner kan være så mangt da.
Helseministeren i Østerrike trakk seg da han ikke klarte mer og følte seg helt utkjør. Hun på pressekonferansen til Danmark ang AZ og korona vaksinen som svimte av på podiet.
Snart på tide å ta på seg sølvfoliehatten?
Deilig driv i tråden nå, reine fluepapiret på forumet blitt.
Ganske mye som foregår i kullissene rundt selskapet. Inhabilitets spørsmålet er høyst interessant.
@entourage, sørg bare for, å forme hatten så den strekker seg godt ned på nesen
Kan selskapet ha ventet med å sende ut børsmelding til Stener Kvinnsland ble frigitt fra sin jobb i Koronakommisjonen for å unngå spørsmål rundt habilitet?
Herre, for en gjeng
Hvor mange indisier trengs her? Ingen store reduserer og kursen faller , bare short som driver på her for å spre usikkerhet. Fortsatt usikkerhet ,men begynner vel mer og mer tydelig at det kommer positive nyheter Blir sittende. Kan vel fort gå 5 gangen før sommmer på riktige nyheter og ned 20-25 prosent på dårlige, da sannsynligvis midlertidig.
De institusjonelle er nok pent nødt til ignorere datapunktene som fanger interessen her. For å bevare jobb og selvrespekt! Ingen overaskelse at markedet er avventende.
Det er noe riktig befriende over å bare ha egne penger å bekymre seg før!
Jeg vet ikke, men jeg trodde at selskapet selv bestemte når de skal sende en børsmelding om denne typen nyheter? Noen som vet?