Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

8 måneder er vel kortere tid enn det vil ta før vi finner ut om bemcentinib hjelper mot covid eller ikke…

Vet ikke helt hva personen over tenker på, antar du at vi kan prise medisinen tilsvarende høyere om det blir færre pasienter (pga vaksinen), slik at profitten kan bevares tross vaksine. Kan jo hende men er skeptisk, tror vaksine er dårlig nytt, for oss. Men jeg har tatt feil før.

1 Like

Nesten 3 prosent opp, å stemningen er til å ta å føle på :ok_hand: hmm ville lagt inn noe teknisk her men usikker på hvordan fra en tråd til en annen. Litt sånn vrient akkurat nå, for enten ser det sinnsykt dårlig ut, eller så ser det veldig bra ut. Eg holder en finger på sistnevnte, selv om det tar noe sinnsykt med tid å få tyllet noen bemc tabletter i trengende folk…

Spennende newsflow upcoming :+1:

2 Likes

tror det tekniske kanskje er viktig ja. hadde vært konge om trenden brytes og testes.

2 Likes

BGBIO har allerede fåt stor uttelling fra sitt covid19 engasjemang.
De benyttet situasjonen lynraskt til å kapitalisere selskapet vha 2 emisjoner og strutter vel av kapital for tiden og mye positiv omtale og har således blitt mere kjent.

Slikt sett så kan en vel kanskje hevde atselskapet alleredehar fått full uttelling i denne omgang.

Rask , handlekraftig og våken CEO som tar aksjon og gjennomfører ,
Slikt er ikke noen selvfølge og bør nytes når disse resurmenneskene sitter i førersetet.

Noen som forstår den lave prisingen på selskapet?

2 Likes

Ja, men det er bare meg. frykten for at andre kaster aksjen pga. covid delen. klarte ikke holde fingra av fatet i dag da, så er inne nå. men er redd for covid delen.

Vaksine er ikke dårlig nytt. Jeg vil helst tilbake til normalen. Og du leste minimum. Bem vil ha vist hvilken effekt det har lenge før det.

Vi trenger medisin til behandling i tillegg til dexamethason og vi trenger vaksine.

Nå viste jo lab resultater at medisinen kan ha en multivirkning på mange virus, så viser resultatene positiv effekt på Corona vil den mest sannsynlig vise god effekt på mange andre virus også, så toget går ikke pga vaksine, det vil være ekstremt bull for BerGenBio om den viser positiv effekt i overskuelig fremtid, Herpes, Zika, Ebola, Hiv osv…

1 Like

Er det noen som har sjekket muligheten for at bemcentinib kan brukes off label mot kreft hvis BergenBio får registrere bemcentinib for bruk mot Covid-19?

1 Like

det er gammelt nytt i en petridish. Muse studiene med pre, during and post infection blir spennende.

Kommer ikke fra dette med at markedet tyder gode vaksine-resultater dithen at da trengs ikke produktene fra selskaper som BGBIO men …jeg er ikke i stand til å vise til linker etc som gir ugjenkallelige beviser for at vellykkede mRNA vaksiner har en begrenset “negativ innvirkning” på behovet for behandlende medisin slik som feks. BGBIO produkter.

Se på HIV og hvorledes det er gått historisk her.
Tiden går og til slutt ser en ikke “listen som mangler” etter siste oppussing på kjøkkenet".

Dersom der var vilje og en evner å reise kapital så skulle en tro at HIV-pasienter samt alle oss andre skulle være i stand til å gjøre et krafttak og betale det det koster til å gi alle trengende medisin med det formål å utrydde svineiet.
Rett medisinert så mener jeg at de med HIV ikke vil bære smitte og er helt harmløse så hvor kommer kjøkkenlisten inn i dette?
Viljen til å utarbeide og bestemme og avgjøreog handle svinner hen akkurat som kjøkkenlisten og til sist ser en den ikke , altså , justpresis som HIV-problemet.
Så hvor mye dritt skal menneskeheten tåle før de våkner opp og gjør opprør?
Covid19 er på lik linje med HIV og Influensa og mye mere bæsj problemer som hoper seg opp og tiden gir bedre og bedre medisiner men også mindre og mindre interresse for problematikken.

Spørsmålet er om ikke myndighetene i de forskjellige landene via FN eller lignende må på banen og allokere kunnskap og kapital til de områdene som er best å gripe fatt i tidelig og ikke som nå hvor jakten på gevinst fra kapitalsterke GRISKE KAPITALISTER er den største kilden til kapitalhenting styrer disse viktige spørsmålene .
Vi bør gjøre alt for å unngå å drukne i alle disse kommende pandemiene for der er en del av dem som ikke dør ut av seg selv.
…og en særdeles ulykkelig dag kan et coronavirus som smitter serdeles lett mutere til et draps-monster som legger landene brakke og slår samfunnsoppbyggingen , videnskap og oppbygggende prosessser brakke med uante sluttresultater.

For jegere skulle paralellen til “hare-pest” være ilustrerende.

Så , som taklissten som aldri ble montert , handlingsrommet hvor viljen til å kvitte seg med slike sesong-virus sykdommer for alltid er kun sterkt nok en viss tid før problemet blir parkert delvis uten optimale behandlingsløsniner sammen med resten av gørra.

FixdrittenNÅ :flushed:

2 Likes

Eg håper virkelig du har rett i det, men det er jammen på tide at vi aksjonærer kler litt av hva det er som skjer med pengene.
Folk drikker seg ihjel både på alkohol og klor av frykt for kovid, men å få ned et par low tox tabletter med tilsynelatende riktig virkning, både profylaktisk og i forløpet, hvorfor er det så vanskelig, hvor stopper det opp.

Nå er vi i et løp hvor bgbio finansierer dette selv da bør det være rom for å kreve mer info som aksjonær. Er det en spesiell godkjenning vi venter på, er det folk som nekter å ta det, er det produksjonsproblemer, fraktproblemer, er det en guilt trip hvor man bare drar det ut pga emien, kaster vi bare pengene ut vinduet i tålmodigheten navn eller hva skjer egentlig.

Det må være greit å kreve et svar her etterhvert for akkurat den biten føler eg begynner å se veldig dum ut.

Er det sånn at covid emien bare var et play for cash så går det helt fint for meg å sikkert di fleste her, men da må man vel slutte å bruke penger den veien å heller satse hvor det faktisk er utvikling.

Enig?

2 Likes

Jeg ser ingen grunn til å miste troen på Bemcentinib sine muligheter til å bli benyttet i behandlingen av Covid-19. Pfizer sin vaksine kan ta tid å få testet ferdig og ikke minst å få den godkjent i USA, EU og nasjonalt. Jeg mistenker at Pfizer lener seg vel mye framover for å være først ute her. Timingen er nok veldig god dersom Biden endelig blir utnevnt som vinner av valget. Han har jo lovet fullt fokus på å takle pandemien, samt gratis vaksine til alle amerikanere. Dette vil han aldri gå tilbake på. I mellomtiden kan Pfizer nyte godt av all publisitet de får som følge av kunngjøringen. Det minner litt om Godfrey’s 80%.

Investinor har 475 ledige millioner🤩

Det er ikke lenge siden Astrazeneca var ute med sin gladmelding om at de første kan bli vaksinert med deres vaksinekandidat allerede før nyttår. Da måtte nesten Pfizer trumfe dette med å presentere virkningsgrad.

At dette skal være negativt for BGBIO er en tabloid fortolkning etter min mening. Behovet for behandling mot Covid-19 blir ikke borte, og det som avgjør BGBIO sitt eventuelle gjennombrudd på dette feltet avgjøres av virkningsgraden på Bemcentinib og ikke om og når vaksinene kommer. Størrelsen på markedet derimot vil selvsagt bli påvirket. Virker Bemcentinib mot denne Covid-varianten kan den også være aktuell mot fremtidige varianter, så mulighetene er store.

Til tross for dette er kreftbehandling fortsatt hovedsporet etter min mening.

8 Likes

BGB324 ( Bemcentinib or R428) is probably the most selective AXL inhibitor and, recently, in combination with pembrolizumab

4 Likes

This OnlineFirst version was published on November 10, 2020

10 Likes

Wow. Kan bli like stort som Keytruda :star:

2 Likes

Jeg fatter ikke dette med den ekstremt trege rekrutteringen. At det tar tid å sette opp et studie, få det regulatoriske på plass, koordinere med behandlingssteder, det logistiske - dette er kompliserte prosesser som jeg skjønner tar lang tid. Men det som frustrerer mest er mangelen på informasjon rundt dosering. Med ekstremt mange smittede f.eks. i India - hvorfor er det vanskelig å få dosert pasienter med en trygg medisin som kanskje kan hjelpe? Hva er grunnen til at det går så vilt sakte?

3 Likes

Det er vel akkurat disse spørsmålene mange av oss sitter med i disse dager. Og ssannsynligvis er det derfor kursen er såpass svak som den er på nåværende tidspunkt. Jeg stiller store spørsmålstegn ved selskapets gjennomføringsevne når det går så sakte.

Jeg har forøvrig stor tro på selskapets øvrige prosjekter, og dersom Covid-studiene ikke fører noen vei, så blir jeg long investor i BGBIO.

2 Likes

Saken er vel at alt av det regulatoriske er på plass. Så at de ikke får doser noen er smått utrolig. Vi har 4 bekreftede pasienter doser i UK. Og det var før restarten. That’s it🤷‍♂️.forventer svar på q3