Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Even numbered posters will be presented on Thursday, Nov. 12, from 4:50-5:20 p.m. EST and Saturday, Nov. 14, from 1-1:30 p.m. EST.

Tippe at vi får se disse spennende dataene rundt der?

1 Like

Står 11. November i børsmelding.
Bergenbio har oral presentation, så du må ikke blande de med de med de 600 andre som kun har poster :sunglasses:
Ganske spent på dette jeg.
Vi får vel mer data fra cohort b ( cpi refractory), og interim fra chort c (cpi og chemo refractory)
Fortsetter mOS å løpe i cohort a? Den var 17,3 måneder i Juni.
Cohort b hadde 2,5 ganger mPFS i Juni. Hva nå?
Ser vi samme effekt på cpi + chemo? Altså respons på 80ish prosent i AXL positive pasienter…

13 Likes

Ahh, of course. Leste ikke børsmeldingen nøyaktig nok.

Ja. Det er veldig spennende det du skisserer. Synes det begynner å likne på veldig gode tegn på at bemcentinib virker godt i AXL+ve pasienter sammen med Keytruda.

2 Likes

Det ser utvilsomt slik ut, dog n er lav. Får de noenlunde samme respons i cohort c, så er vel proof of concept i boks, og klar til neste fase.

En kapsel du tar oralt, med så vel tolererte bivirkninger blandt virkelig syke mennesker bør kunne finne sin plass.
Dersom du ikke så r&d med Matthew Krebs, så anbefales det.
Han understreker viktigheten av QoL for denne pasientgruppen, og at der treffer Bemcentinib.

I tillegg med solid biomarkør i både nsclc og aml.

Krebs utalte vel noe slik som at biomarkøren cAXL var uten sidestykke til annet han har sett sammen med CPI…! Og gutten har kjørt en del clinical trials…

7 Likes

En positiv melding her kan gi litt blest om selskapet igjen og skyte kursen opp til emisjonskurs igjen.

Dette er jo den type resultater som vil gi Merck grunnlag til å bli med på registreringsstudier med bemcentinib.

6 Likes

Ny nedtur idag? https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/usa-gir-gront-lys-for-antistoffbehandling/3424044350.html

Spennende å se resultatet av covidfrykt og forhåpninger om gode resultater i morgen :smiley:

Med det mener jeg at gårdagens vaksinenyhet burde ha diskontert inn særdeles lite inntjening for bemcentinib i covid-indikasjonen og flyttet fokuset mer over på kreftbiten igjen.

1 Like

Ser ut som om noen mener at BGBIO først og fremst driver med Covid-19. Nå godkjenner jo FDA alt som er Covid-19-relatert nesten ukritisk så kanskje Godfrey burde ta en telefon også :rofl:

3 Likes

Et potensielt dumt spørsmål: Nå vet jeg jo at COVID-forsøkene er satt opp slik at det ikke er de aller sykeste som blir innrullert, og at bemcentinib sannsynligvis har størst effekt i en tidligere fase av sykdomsforløpet. Men, dersom man skulle ønske å gi medisinen til en pasient som allerede er i respirator, så ser jeg for meg at det kan komme til å bli vanskelig å få vedkommende til å svelge en pille. Dette baserer jeg på at det virker som at det gis remdesvir, dexamethason osv cocktails som man ikke vet om virker helt men fordi man ikke har noe bedre tilgjengelig.

Kan bemcentinib i et slikt, hypotetisk, tilfelle også gis intravenøst eller som sprøyte? Og dermed utvide bruksområdet?

Poenget er vel at om du har havnet i respirator så har viruset manifestert seg såpass hardt at dexamethasone og litt annet snadder har større effekt enn bemcentinib.

Svaret er ja
Hvordan vet jeg ikke.
Det kom frem i vår at Bergenbio ( såvidt jeg husker) også ville gi bemcentinib til de sykeste pasientene på respirator, pasienter som selv ikke kunne svelge, og at Bergenbio hadde en løsning for hvordan få gitt de medikamentet. Godfrey fortalte dette på en presentasjon.

1 Like

Abstract til SITC2020 for de som er interessert. Så ikke ut som det var postet her. Abstractet inneholder samme data som ble presentert på virtual RnD day.

https://jitc.bmj.com/content/8/Suppl_3/A387

Har jeg misforstått at det skal komme mer oppdatert data på presentasjonen på SITC?

Vil tro det kommer oppdatert data på presentasjonen

1 Like

De har vel en oral presentation også, kanskje det kommer mer detaljer der.

Fra abstraktet:

Ongoing transcriptional analysis of pre-treatment biopsies revealed a distinct gene profile correlating with clinical benefit from bemcentinib + pembrolizumab combination treatment.

Ble dette også nevnt på R&D dagen, at de har en gensignatur som kan predikere effekt fra bem+pembro? Tidligere har det vel vært snakket om kompositt AXL score som biomarkør.

1 Like

Nei. Krebs sa ingenting om det som kommer i morgen. Han skrøt kun uhemmet om cAXL :+1:

7 Likes


Skulle likt å se denne, men den er bak innlogging…:stuck_out_tongue:

2 Likes

Hvorledes henger dette sammen?
Hvær gang det meldes om kommende positive resultater innen utvikling av mRNA vaksiner for covid19 så faller BGBIO som en stein.
En får inntrykk av at markedet mener at der ikke vil være bruk for BGBIO 's behandling dersom BP’s vaksineforskning når frem.
Dette har vært diskutert mange ganger tidligere og konklusjonen mener jeg å huske var at der et veldig stort marked for bruk av medisin for behandling av covid19 pasienter.
Noen som mener noe om dette forholdet.
det grenser mot irritasjon å se markedets oppførsel hver gang en får en gladmelding som omhandler “gen-modifiserte vaksiner”.
Hvem har rett og hvorfor?

Det grenser jo til idioti å begynne å bruke kapital på en retning inn på behandling av coved19 pasienter dersom en står ribbet tilbake etter et eventyr som kun gagner BP og mRNA basserte vaksiner.
Siste svalestup forårsaket av gladmeldingen fra samarbeidet mellom Biontech og spitzer(feil stavet).

10% som var det tallet som ble oppgitt til ikke å ha virkning samt +10-30% som vil nekte å ta denne “genmodifiserte greia som er grønn selvlysende i mørket” :slightly_smiling_face: skulle vel bety noen blockbustere for BGBIO .

En går altså inn for at verktøykassen bare trenger en sag og når en langt inne i “eventyrlig oppussing” finner ut at en også trenger en hammer så går jo alt i stå når denne ikke er å oppdrive).

Er mRNA vaksinene laget for å beskytte mennesket fra covid19 behandlende eller forebyggende? vil anta de er forebyggende og da må en jo også ha tilgang på behandlende medisin.
BGBIO sitt bidrag er vel å beskytte og gjennoprette skader på lungene ???, ikke?
I såfall er disse vaksinene fra BP konkurenter men heller stridende på samme lag.

Og hva om covid19 muterer til en hissigere og farligere variant? Da kan BGBIO’s bidrag være et must.
Så å satse på et verktøy i å løse menneskehetens være eller ikke være på KUN ETT KORT…mja , ville det være så lurt mon tro?
Fostår ikke mye av dette herane men forandrer en noe på mennesket som blir dradd med i de neste generasjonene ved denne utviklingen og innføringen av genmodifiserte vaksiner , og hvor er i så fall kristelig folkeparti?
Kan hverken se eller høre dem så da har jeg nok missforstått.

Men dette er viktig , nemmelig at BP mRNA nyutvilede vaksiner IKKE AVSKAFFER BEHOVET FOR BEHANDLENDE MEDISINER.

5 Likes

Gårsdagens nyhet og fall viser hvor “tette” menigmann er. Det er MINIMUM 8 måneder til en vaksine kan være klar. Samtidig så er det langt ifra nok og om alle skal vaksineres så er vi langt uti 2022. Problemet med vaksinen er at den måtte transporteres ekstremt kaldt så Afrika og en del varme land utgår. Jeg fikk noen spørsmål i går om gårsdagens fall hvor jeg sa sitt i ro da den vil komme tilbake om kort tid. Om ikke lenge vil de som dumpet for å løpe etter Pfizer komme løpende etter bgbio igjen. Vi trenger medisiner og vi trenger de i går! Bare å se frem til smitte-eksplosjon i januar etter alle idiotene som gir faen i smittevern har feiret jul!

1 Like