Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Kjenner du til historien til Gilead? Måten de har gjort det på kan stå som en modell for Bergenbio. Kort versjon: I begynnelsen hadde de samme strategi som Genmab med partneravtaler. Senere kjøpte de opp selskaper som allerede hadde bygget opp en stor salgsavdeling og distribusjonsavdeling. Slik at de tilslutt kunne skaffe seg full kontroll over egne produkter! I dag er dette et selskap med nesten 23 mrd dollar i årlig omsetning! GG

Enig i det, men for en slik strategi kreves det kapital, mye kapital og det er stor forskjell på California og Norge. Jeg er redd den kapitalen ikke er tilgjengelig for et lite farmaselskap i Bergen. De har jo ikke engang penger tilgjengelig til å gå i fase 3 med sine egne kandidater. I deres pipeline-oversikt stopper alle utviklingsløpene når de kommer til fase 3. Det er nok på grunn av at de trenger en BP- medfinansiør og fremtidig lisenstaker/kjøper for å ta kandidatene gjennom fase 3.

1 Like


Trond Mohn har i alle fall fortsatt troen. (Denne er kopiert fra Stocktalk)

3 Likes

For å holde kursen oppe???

1 Like

Ja. De må ha eiere som er villige til å satse. Jeg vet om en. En rik onkel i Bergen.:slightly_smiling_face:BB er bra finansiert for øyeblikket. Pengene vil komme fra partneravtalene. Blir det suksess blir det mye penger. Det er på dette stadiet ledelsen må bruke pengene klokt! Bergenbio har potensialet i seg til å bli et betydelig bioteknologi selskap!:sunglasses:GG

5 Likes

Noe endring/handel for Mateva i dag?

Noen som har noen formeninger om når det kommer resultater fra covid-19 studien?

Ultimo maj

1 Like

Ønsker alle BergenBio aksjonærer en god helg :blush:

6 Likes

Stocks That Soared on Covid Treatments Are Coming Back to Earth - Bloomberg

4 Likes

God artikkel :blush:

20-31. mai på norsk altså :grinning:

“We are open to any opportunity to add a meaningful asset,” president and soon-to-be CEO Rob Davis said on a Thursday call with investors. “We are open to all forms of deals and we have the capital” for those deals, he added. :heart::kiss:

12 Likes

Lite aktivitet på tråden, gjennspeiles i lav kurs, sikkert endel som har solgt seg ut… jeg har fortsatt stor tro… Antar publisering av resultater fra studiene kommer i ettertid av denne, altså mot slutten av mai

5 Likes

Støttes @Direkte, fortsatt all inn her selv og regner vel egentlig med at de slipper alt noenlunde samtidig.

De har selv regnet med ganske mye oppmerksomhet rundt selskapet knyttet til slippet av de datene i og med de koordinerte brush av web, benyttet Arctic presentasjon til å presisere og egentlig har hintet hele veien om at det ser bra ut.

Spent på om vi også får detaljer om veien videre i en evt fase 3 OG om det blir i India?

Uansett mye nyheter og se frem til, og alt er ikke Covid…husk det.

3 Likes

Ja, kreftstudiene er spennende.

BERGENBIO TO PRESENT AT THE AMERICAN SOCIETY OF CLINICAL ONCOLOGY (ASCO) ANNUAL MEETING - BerGenBio

presentation at the American Society of Clinical Oncology (ASCO) Annual Meeting, taking place online from 4-8 June 2021.

Abstract titles have been announced online at https://meetings.asco.org/am/abstracts and details of the presentation are below. Full abstracts will be published on the ASCO website on 19 May 2021

1 Like

Er vel mer at det ikke er så mye mer å spekulere i, vi har vært innom det meste.
Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente på data og veien videre. Antar flere med meg slo seg fint i ro etter Godfreys Arctic redegjørelse. De har noen ess i ermet.

Troen på covid suksess er jevnt over ikke-eksisterende i markedet forøvrig, det er helt tydelig. Desto mer morro om det blir suksess.

1 Like

Det skulle vært interessant å vist på hvilket grunnlag investorer har solgt seg ut av aksjen…

Kom gjerne med noen argumenter?
Takk på forhånd

Tror mange av de som lettet seg nå forventet at aksjen skulle doble seg når det kom Covid nyheter.

Regnestykket ift sannsynligheter var jo egentlig greit - den kom ikke til å halveres ved dårlige nyheter og den hadde (etter deres beregning) doblingspotensial ved gode data.

Har man da andre alternativer som man har mer tro på så er vel veien kort til å selge seg ned/ut når Godfrey ikke klarte å sprute champagne mer enn 10 cm i den meldingen de kom med. Helt fair.

Jeg velger å sitte da alle indikasjoner fra mitt ståsted peker mot at de har mer enn gode nok data til å kjøre en fase 3 når alt slippes, og klarer de og få med seg en partner på det (noe jeg tror de jobber godt med nå) så vil vi se en fin utvikling.

Samtidig så tror jeg og at vi vil se fase 3 på de to kreftstudiene som har kommet lengst.

Alt dette gir jo en attraktiv portefølje for en større aktør - noe jeg ikke gidder å hausse (mulig det er det jeg gjør nå - ha meg unnskyldt) men det kan skje hvis resultatene indikerer i retning suksess.

Tror nok vi vet mye mer før sommeren, - det er ikke lenge til…samme hvor utålmodig man er

5 Likes