Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

For mig lidt uforstålig udvikling de sidste to dage… Er aktien psykologisk udfordret qua det sidste års kursudsving? Skal der kommerciel aftale på bordet for at den kommer til Emi kurs?

Skuffelse og noe konkret ligger langt fram.

• ikke fulltreffer på effekt.
• ingen haste/nødgodkjenning
• nødvendig med ny studie a’ min 15uker
• Ingen antydning om partner. Dog pågående samtaler med bransjen og myndigheter.

For min del spørsmål til inntjenings ratioen. Det koster å forske og det koster en pen sum ved oppstart fase 3.

1 Like

Nja…jeg synes du konkluderer litt lett.

Nødgodkjenning:
BB sier at de betrakter det som “unlikely” at de vil forfølge dette, men det er vel rimelig sannsynlig at en evt partner vil gjøre det. India deler ut nødgodkjenninger og bp sier ikke "nei takk " til kommersielle muligheter.

"Ingen antydning om partner":
Det blir vanskelig å snakke om det hvis de har noe konkret på gang. Lett å forsnakke seg, eller få fokus på et område de pt ikke ønsker belyst. I februar snakket selskapet om å bringe Bemcentinib ut til covid-19 pasienter med partner. Nå sier det ingen ting. Enten er sporet dødt, eller så er det hett. Og det er lite som tyder på at det er dødt ( se neste punkt)

Kommersialisering av bemcentinib mot covid-19:
Godfrey sier idag at de snakker med"governments and regulators" (?) om “«….secure route to approval and use in patients”
På spørsmål om fase 3 ( generelt om fase 3) sier han " partners are very welcome” og “…we continue to talk to partners”

På spørsmål om når de slipper mer data fra covid-19 studiene, så svarer han på det, men er rask til å vri fokuset over på dette med å sikre veien for godkjenning og bruk i pasienter.
Det fremstår helt klart ,at Bergenbio mener meldte data er mer enn god nok til å gå videre for å sikre kommersialisering av bemcentinib. Det fremstår som at kommersielt løp pt har høyere prioritet enn sammenstilling/analyse av data.
Han nevnte også noe igår om at de nå har “clean data” som de kan bruke i samtalene/dialogen som foregår.

Og viktigst: Data sluppet siste døgnet viser at Bemcentinib virker for veldig syke pasienter.

7 Likes

BB omtaler det som usannsynlig, hva hjelper det da at en eventuell partner forfølger det? Det blir jo ikke noe mer sannsynlig av den grunn.

2 Likes

Nå var vel ikke meldingen i går akkurat hva vi ville ha, men at det skal føre til er kursnedgang i skrivende stund på nesten 10% er jo egentlig helt ellevilt! Nå er kursen like lav som før corona, og ingenting er 100% avklart at det ikke blir noe her! Dyktige de som klarer å presse ned kursen til dagens nivåer!

Det som er tragisk nå er at alt dette covid fokuset tar helt over styringen på hva vi egentlig har investert i. BB er jo et kreftselskap, som viser særdeles lovende takter med nærliggende triggere. Det er jo helt feilt fokus som driver kursen nedover - ikke det fundamentale! Covid delen er og forblir en bonus!

2 Likes

Jeg tar aksjer på dette nivået. Pre covid priser, med betydelig mer penger i kassen. Kreftbehandlingen er årsaken til at jeg er inne, covid er en bonus.

Jeg tror vi også glemmer relevansen av de pre kliniske og kliniske forsøkene på covid. Covid 19 er et coronavirus. De er det mange av. Og det vil komme nye i fremtiden. En klinisk effekt her kan bety behandling for andre coronavirus også. Jeg har stadig tro på at vi kan bli overrasket over covid sporet og få akajonærverdier på bakgrunn av dette. 5% bedre overlevelse og betydelig færre på respirator er essensielt for pressede sykehus, kanskje spesielt i tredje verden hvor ressursene er knappere.

6 Likes

Det er alt annet enn tragisk for oss som er langsiktige. Det er en kjøpsmulighet! BerGenBio er først og fremst et selskap med en pille mot kreft. Dét er melk og brød for selskapet. Covid-19 er en dessert som kanskje vil gi oss noen kilo ekstra.

7 Likes

Og som dessuten medførte en meget vellykket emisjon på høyt kursnivå! Jeg er skuffet over covid-resultatene, men disse aksjene lå i skuffen fra før - og ligger der fortsatt :slight_smile:

Mooooohn! :sweat_smile:

Her er vi kanskje under 20 før sommeren. Framstår som et godt kjøp da i forhold til penger i kassa og i forhold til kreft pipeline som naturlig nok har kommet lenger enn hvor BergenBio var pre covid.

Viser til lysark 14 og 15 om Ventilator Free Survival (VFS) på Q1-2021 presentasjon.
VFS for denne subgruppen er hhv. 90% og 72% med og uten Bemcentinib. I en populasjon på 100 pasienter utgjøre dette hhv. 10 og 28 pasienter som trenger intensiv behandling. Det betyr at med Bemcentinib så blir belastningen på intensiv avdelingen 64% mindre. Vi må også ta hensyn til at dette gjelder en subgruppe som jeg mener Godfrey sa utgjøre ca 50% av pasientene. Da blir belastningen redusert med 32% når vi tar hensyn til alle pasientene. Er dette riktig forstått?

2 Likes

Ja, jeg har ikke understøttet hvert punkt.
Dette er slik jeg tolket RG på videokonferansen.

Det er mye en kan spekulere i selvsagt, men så langt har vi bommet på det meste.
Jeg sitter lastet til godt over lastemerket så jeg skriver ikke dette med fryd akkurat.

Med utgangspunkt i denne, så er det ikke noe å se fram til på covid fronten, før i slutten av året, tror jeg. Med mindre ditt og datt.

«A confirmatory trial is unlikely to start until late in the third quarter»

Vi var allerede seint ute her og nå sitter vi igjen på perrongen, og blir etter alt å dømme sittende i noen mnd.

Håper jeg tar feil!

1 Like

Dette har vært frykten min hele tiden med BergenBio, men jeg håpte (og trodde) at ikke alt for mye COVID-forventninger var bakt inn i kursen. Når man ser TI og Shareville så skjønner man at det er det skuffende lite fokus på hva selskapet vanligvis driver med.

har sakt dette lenge,når man bruker så jævla lang tid, så går toget,og tenker dem bør konsentrere seg om kreftstudien i stede om dem i d heletat vill fåtil noe!!!

Nei, jeg tror det blir bedre enn det siden subgruppen som ikke hadde så stor nytte av bemcentinib var friskere (lavere CRP og/eller WHO-skala under 4) så de vil jeg tro har høyere VFS i utgangspunktet og bidrar dermed med færre pasienter til ventilatorsengepostene. Kunne ikke finne tall for det i farten. Ergo, tror de vil redusere ventilatorbehovet med et sted mellom 32% og 64%.

1 Like

DNB

BERGENBIO
Covid-19 data not fully convincing

BerGenBio recently presented data from the Covid-19
trials (BGBC020 and ACCORD2). We believe that the
data is interesting but not fully convincing. The
company missed its primary endpoint. However, in a
post hoc analysis, it found a group of patients in which
the efficacy of adding bemcentinib to Standard of Care
(SoC) seemed better. Given the heterogeneity in
patients, treatments, and SoC, the results warrant
further investigation, we believe. We reiterate our BUY
but have cut our target price to NOK56 (60) owing to
higher operating costs and a more cautious view on the
Covid-19 opportunity.

Kunne skrevet mye, men holder meg til dette :
De er i samtaler med både myndigheter, regulatoriske instanser og industrielle aktører om veien videre.
Data igår gjør det lettere å fortsette den prosessen.
Og de ønsker å gå videre med partner på fase 3.

Skal de få til oppstart i q3, som starter om rundt 6 uker , så kan ikke avtale med partner være langt unna.

6 Likes

Tror svaret ligger her, les den nøye.
Tror det er mye info i denne meldingen som har gått folk hus forbi.

https://newsweb.oslobors.no/message/533344

Enig Hayen, som Godfrey svarte i spørsmålsrunden, så er de i konkrete samtaler med industripartnere, og så snart noe er bekreftet kan de melde det til markedet.

2 Likes