Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg likte også Kvinnsland sin uttalelse. De siste ukene har det jo kommet fæle rapporter fra India om at oksygen selges på svartebørsen fordi sykehusene er tomme. Vi vet vaksinering vil ta lang tid og alt som kan gjøres for å lindre sykdomsforløpet må være veldig positivt. Jeg velger å se dagens lunkne reaksjon i markedet som en fartsdump før vi får en skikkelig oppgang når neste steg blir kommunisert.

1 Like

Mulig jeg tolket feil, men mener han dro på det opp mot kost. Selv om det ville vært jævlig rart om en kun skulle gå i null, selv om det er et relativt stort press på BP og prising. Tar det med en klype salt da BP i mine øyne styrer hva som skjer i store deler av verden pt. alu.hatt

BERGENBIO PRESENTING AT SACHS 7[th] ANNUAL IMMUNO-ONCOLOGY INNOVATION FORUM

Bergen, Norway, 18[th] May 2021 - BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), a clinical-stage
biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for
severe unmet medical need, is pleased to announce that BerGenBio CEO Mr. Richard
Godfrey is presenting at the following virtual conference:

7[th] Annual Immuno-Oncology Innovation Forum (SACHS), May 18, 2021

Live presentation at 13.10 PM EDT zone (19.10 PM CEST)

The presentation will be made available on the Company website:

  • END -
1 Like

Hei!

Nei, jeg er ikke lege, jeg er naturviter og lærer i videregående skole.

Jeg tenker også det samme som det at det er viktige funn det selskapet har funnet ut i studiene sine nå.
Men jeg tenker at når har funn innad i en sub-populasjon som er interessante, så må man fort gjennomføre en ny studie for å bekrefte disse fundene. Da er det snakk om en del papirarbeid, finne ut hvor det skal gjennomføres etc.

Ja, India er nå et sted hvor det er mange som kan få bruk for en behandling som vi tror Bem. kan gi. Men hvordan er smittenivået om 10-15 uker? Får vi en UK-avslutning av studiet nok en gang? Hvem skal betale for dette? Og hva med kostnader til Rigel for at man starter opp en fase 3 studie?

Da jeg så meldingen i fundamentaltråden idag tidlig reagerte jeg med en ‘:thinking:’ , nettopp fordi at jeg føler denne meldingen ikke nødvendigvis tilfører selskapet særlig mye mer verdi i det korte bildet.
Jeg har enda ikke solgt aksjene ettersom det er en drøy time siden jeg så kursreaksjonen. Men for å si det sånn: Jeg mener ikke nåværende kurs i selskapet på noen måte reflekterer COVID-potensialet. Jeg tenker heller at de er et kreft-selskap som sitter med en fin lotto-kupong

1 Like

Shorterne fikk skviset ned prisen igjen etter morgendagens økning ser jeg.

Bra med litt bevegelse. Jeg sitter i båten et år til :grin:

1 Like

Dersom BB klarer å levere et konkuransedyktig produkt så må en bygge opp store beredskapslagre over hele verden.

Det drittviruset muterer jo hele tiden og dagens situasjon er kanskje bare en ferie blandt øktene.
Ingen vet hvor haren hopper og myndighetene ser nok med taknemmelighet for produkter som kan hjelpe i nå-situasjonen og fremtiden.

1 Like

Det ligger en potensielt stor sekundærgevinst for Bem ved evt fremtidig godkjenning som behandling av COVID selv om verden forhåpentligvis får bedre kontroll på akkurat dette viruset gjennom vaksiner og flokkimmunitet.
Den gevinsten ligger i å kunne behandle andre virus som også kan gi alvorlig sykdom så lenge de benytter AXL i sin entry i cellene.

Mange har antydet det før, men Bgbio-investorer er, som altfor mange andre investorer, altfor opptatt av å gjøre 10x på kortest mulig tid.

Zoomer vi litt lenger ut en nesetippen vår ser vi forhåpentlig konturene av en “cornerstone treatment” innen både kreft og enkelte infeksjonssykdommer.

13 Likes

Jeg har for min egen del vurdert inngang i aksjen fordi jeg synes mye biotek er spennende, og tar derfor gjerne noen tunge lodd et sted og noen lettere andre steder, men innsidesalget til CEO når Covid-haussingen på var på sitt ytterste tok bort all interesse for caset.

Jeg har snakket med flere som har vurdert det på samme måten. De hypet og kjørte en helt vill suksessratio-story i media, og gjorde en glimrende emisjon på fantastisk kurs. Det hadde vært et gedigent pluss i boka var det ikke for at han som hadde hypet det mest kastet ut 80 % av aksjene samme dag.

Det blir litt JD i NANOV; markedet lurer på hva som egentlig er galt med aksjen siden CEO vil ut. Før de kan vise til overbevisende nok data i BGBIO tror jeg selgerne vil bruke sterke dager til å lette seg. Storyen er ikke helt intakt p.t, men de har heldigvis en av Norges rikeste menn som sponsor og støttekjøper når det butter i mot. Det mangler både TRVX og PCIB, man ser jo der hvordan slike stories går når det ikke finnes noen støttespillere i aksjen i dårlige tider.

5 Likes

5 Likes

Så langt har covid sporet vært innbringende for CEO, som solgte seg godt ut på emikurs og BergenBio som hentet maks ut på emisjonen på 38 tallet.
Den positivieten som CEO har gått rundt med siden våren 2020 har ikke blitt backet opp av studien i England,SA og India.
Når vi nå ser resultatene så må man jo si at Godfrey tok feil. Og de som tok RG ord for god fisk har vel mest grunn for å være misfornøyd.
Jeg har ikke aksjer lenger i BGBIO jeg solgte siste rest 20 april med en minimal gevinst.
Ser for meg aksjen som en ørkenvandring ut 2021. Her kommer det bedre sjanser til å gå inn senere når det gjelder kreftbiten. Covid sporet bør nå endelig skrinlegges.

Mulig jeg ikke har fulgt med, men ha sa vel noe om at hadde stor tro på at Bemcentinib kunne være til hjelp for mange pasienter. Han sa vel ikke direkte noe om at han garanterte spenstig umiddelbar kursoppgang til glede for kortsiktige gamblere?
Akkurat hva var det du refererte til?

11 Likes

Absolutt ingenting tyder på at Bemcentinib ikke virker mot covid-19.

1 Like

bilde
Tolket ikke den positivt. Marked update? Kan kanskje plukke litt på den.

I og med at mRNA har gjort sitt inntog er jeg usikker på om medesin er så hot når det gjelder covid lenger.

BGBIO METEVA AS +100.000 i går.

5 Likes
4 Likes

«Organisasjonen utvikler seg for å møte kravene fra senfase-utvikling og leveranse av verdier for aksjonærene»

:crossed_fingers:

Tror ikke denne ble delt her i går:

Bergenbio undeterred by bemcentinib miss in COVID-19 trial as subgroup analysis identifies a forward path

4 Likes

Takk for artikkelen.
Klar tale

The company does want to ensure that it will create shareholder value, whether it goes solo or with a partner. But the medical need for safe and effective therapies remains substantial, given the slow rollout of vaccines in most parts of the world. “There’s still a major, major latent liability there,” Godfrey said. As a once-per-day oral pill, bemcentinib will be cheaper to make and cheaper and easier to administer than biologic drugs, he added.

1 Like

Litt mer av teksten.

"Administrerende direktør i Bergenbio, Richard Godfrey understreker at det naturligvis har vært stor interesse for behandlingen av alvorlig sykdom som følge av corona, og særlig etter utviklingen i land som India hva gjelder respirator.
BGBC020 studien viser at for mer enn 50 prosent av COVID-19 pasientene som er innlagt på sykehus, har bemcentinib potensiale til å øke andelen som overlever uten å trenge respiratorbehandling, skriver selskapet i en melding.

2 Likes