Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

I en normal verden ser vi 28 og en satt bunn.
Må ut av denne hengemyren. Og en nyhet kommer sjelden aleine🤞

3 Likes

Godfrey kan gjerne kjøpe litt aksjer tilbake igjen etter å ha solgt på 40 tallet. Det hadde hjulpet betraktlig vil jeg tro.

2 Likes

Rått 🏃‍♂️

1 Like

Fine opsjonsavtaler den gjengen der.
Hadde han kjøpt nå, er jeg ikke sikker på at det hadde blitt godt mottatt, da hadde dem fått mer vann på innsider salg møllen fra i fjor :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Ja. 09. juni EHA
AML resultater; Bemcentinib + LDAC

Ikke lenge å vente på denne :crossed_fingers:

EDIT: En liten rettelse, var litt kjapp på labben der.
"e-poster presentation at the European Hematology Association
(EHA) 2021 Virtual Meeting, taking place from 9-17 June 2021.

The poster will provide an update from the Company’s Phase II study of
bemcentinib (BGBC003) in combination with low dose cytarabine (LDAC) in elderly
relapsed AML patients."

Og: The e-poster presentation will be made available at the EHA website from 11 June
at 9am CEST.

Så da er det 11. juni (ikke 09. juni slik jeg skrev).
Uansett fortsatt denne uken.

7 Likes

Er aksjen pauset?

Ser sånn ut hos meg også…

KOMMENTAR: OSLO BØRS VENTES SVAKT NED TIRSDAG, BERGENBIO KAN STIGE

Oslo (TDN Direkt): Oslo Børs ventes å åpne svakt ned tirsdag etter nedgang på de asiatiske børsene, og en blandet utvikling på amerikanske børser mandag.

Oljeprisene svekker seg noe over natten, hvor både Reuters og Platts trekker frem gårsdagens oljeimporttall fra Kina som en grunn for det lavere sentimentet. Brent-førsteposisjon handles til om lag 71 dollar pr fat mot 71,5 dollar pr fat ved stengetid på Oslo Børs mandag ettermiddag.

I morgentimene tirsdag annonserte BerGenBio at de har fått fast track-status av det amerikanske legemiddelverket (FDA) for bemcentinib i kombinasjon med et anti-PD-(L)1-legemiddel for behandling av pasienter med AXL-positiv metastatisk ikke-småcellet lungekreft (NSCLC).

Ifølge selskapet selv representerer FDAs beslutning den første regulatoriske anerkjennelsen av AXL-positive pasienter som en molekylær målrettet pasientpopulasjon.

Biotech-analytiker Lars Mørland Knudsen i Arctic Securities sier til TDN Direkt tirsdag morgen at dagens nyhet gjør at selskapet kan ha mer hyppig dialog med FDA under utviklingen av bemcentinib sammen med en sjekkpunkthemmer innen denne kreft typen.

  • Det som også er viktig i meldingen er at det gjelder for pasienter som er positive for AXL. AXL er det proteinet som medikamentet til BerGenBio inhiberer/hemmer, og det er en tydeliggjøring at FDA ser på denne populasjonen eller gruppen AXL-positive lungekreft pasienter som en mulig pasientpopulasjon. Dette er viktig for BerGenBio, da de utvikler medikamenter direkte mot akkurat denne populasjonen, sier Knudsen til TDN Direkt tirsdag.

Analytikeren fortsetter med å fortelle at dagens nyhet vil muliggjøre videre regulatoriske fordeler og søke om akselerert godkjennelse. Dermed kan selskapet få markedstilgang raskere enn gjennom tradisjonelle søknadsveier.

Til tross for at det var noe ventet at BerGenBio ville få en slik fast track status, mener analytikeren at det er viktig at det kommer på plass og legger til at det vil være en viktig byggestein i tiden fremover.

  • Selskapet må fortsatt til slutt vise resultater i denne pasientgruppen som gjør at de får godkjennelse, presiserer Knudsen.

Analytikeren venter at aksjekursen til BerGenBio kan få en positiv kursreaksjon i størrelsesorden opp mot 5 prosent fra åpning. Om kursen vil holde seg på dette nivået i dagene og ukene fremover sier Arctic-analytikeren at er vanskelig å spå, da dette er veldig sentiment-styrt.

Aksjen er pauset melder blant annet Finansavisen. Dette kan bli moro!

6 Likes

Du tror altså kurs 6000 kr er realistisk. Så med la oss si et par godkjente medisiner om et par år, så skal BergenBio priser til over 500 milliarder. På kurs 1000 er vi priset til 87 milliarder, det er heller ikke realistisk, men kurs 6000kr. Regner du på børsverdien, eller slenger du bare ut kursmål?
Dog tror/håper jeg på 10 dobling i løpet av et par år hvis vi fortsetter å få positive meldinger som i dag. Mulig jeg velger å øke også etter dagens melding. Jeg er en av de som kjøpte mye når covid studiet startet, så har snitt rundt 34kr.

Slang bare ut tall, ett lavt og ett høyt, for å få frem poenget😄

2 Likes

Flott ned litt internasjonal omtale🏃‍♂️

10 Likes

Veldig bra med fokus på onkologi igjen, og knall med verifikasjon med Axl+ som populasjon.
Dette vil føre til en mye mer spisset fase3 med cAxl som biomarkør. Rett og slett gull!

14 Likes

Håper og tror at denne nyheten setter fart og repriser aksjen. Aksjen er totalt utbombet og alle bare venter på Covid nyheter, mens verdien i BB er på kreft. Tror nok med dette at kreftmedisinen kommer mye tidligere på markedet enn først antatt.

4 Likes

Jeg tipper denne ned 10-12% før helgen. Sell the news…dessverre.
Intet unntak med denne aksjen.

1 Like

Hvis man er langsiktig så er vel det bare positivt? Hva er vel bedre enn en underpriset aksje?

1 Like

Ja…denne er meget bra langsiktig. Bra for de som sitter med cash med volaliteten.

1 Like

Data Analyst – 6 months fixed contract – full time.
Location – Oxford, UK
https://www.bergenbio.com/jobs/data-analyst/

This is a newly created position for an enthusiastic individual looking to gain hands-on experience to join us for six months. Based within the Pharmacovigilance Department you will be updating safety data and collating ECG/QT data in support of current development programs. You will also support the clinical projects team with analysis of clinical endpoints.

1 Like

Rart om ikke BergenBio faller tilbake, FT har aldri gitt et slikt utslag for noen andre norske bioteks

1 Like