Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Dette er den første regulatoriske anerkjennelsen av AXL-positive pasienter som
en målrettet pasientpopulasjon.

12 Likes

BGBIO METEVA AS +60.800 tot 23.765.963 27,0%

5 Likes

Pauset nå, hissige på dumpen

Ja,falt kraftig tung omsetning🧐

Dont understand Oslo børs. Think i am in the wrong game…

Som forventet, regner med det var shortere som dekket inn i går og som nå starter opp igjen :slight_smile:

Spydig? Du har tydelig ikke lest kommentarene. Anbefaler en ny lesning @stawk

5 Likes

Kommer vel mer oppdaterte resultater på fredag? Dette er fra 6. Januar, og vi har vel sett disse data tidligere?

Har du ish peiling på hvor mange pasienter man får data på nå på fredag? Var vel 12 pasienter man fikk effekt på ved «forrige korsvei»

Tallene er fra 6. januar og vi får nye tall på fredag, men konklusjonen er ny :slight_smile: Conclusion

These data show that B+L is efficacious and well tolerated in the elderly/unfit REL AML population. An in-depth translational research program aiming to identify predictive molecular and biological factors associated with response is ongoing. B+L should be considered for evaluation in a randomized pivotal trial in this population.

4 Likes

Fast track i 2.linje lungekreft er helt sinnsykt! Bgbio vil vel da ha mulighet til å kjøre et kortere pivotalt løp enn uten fast-track, og vil komme mye fortere (vi snakker år) til markedet.

2.linje lungekreft er vel et marked på noe sånt som 200 000 pasienter årlig. Hvor store marked sikter henholdsvis Pcib og Nano seg inn på? De snitter vel på 10% av dette.

1 Like

Ja , på tide at solen fikk skinne litt på BGBIO også :slight_smile:

Når FDA gir fast-track så er det vel en bekreftelse på at selskapets produkt får et “godkjentstempel” , dette basert på at FDA’s avgjørelse er bassert på at har gått gjennom rådataene selskapet suplerer FDA med.
Så det ligger ikke så rent lite arbeide utført av FDA bak slike avgjørelser og oppgaven til FDA er vel først og fremst å legge arbeide i å skaffe ny og bedre medisiner og ikke stikke kjepper i hjulene til selskapene.
Men for at FDA skal bruke sin begrensende tid akkurat på BGBIO så er det ikke nok med låvende rådata. En må også ha orden på det regulatoriske , noe som vel sier mye om hvor selskapet står , ikke?
Korriger meg dersom jeg er feil.

Godt nok for FDA er godt nok for meg.

lykken til

6 Likes

Litt dumt å dra inn Pcib og Nanov da pasientgrunnlaget deres fort kan bli minst like stort som for BgBio.
Dessuten er disse 2 selskapene allerede kommet langt i sine godkjennings-studier, mens oppstart av BgBio sitt godkjennings-studie innen NSCLC enda ligger en god del frem i tid.

Det vi i første omgang forventer i BgBio er oppstart av et godkjennings-studie innen AML i 2022.

5 Likes

Finnes det en oversikt over konkurransebildet i 2L NSCLC?

Ser ut som det er mye under utvikling her

Knallhardt konkurranse som i alle indikasjoner, men mye av det du linker til gjelder behandlinger av mutasjoner som utgjør små andeler av den totale populasjonen i NSCLC.

Viktigheten av at FDA anerkjenner AXL+ i den del av populasjonen som ikke har en mutasjon er stort. Mener dette i dag utgjør ca 40% av all NSCLC. Om ikke mer.

9 Likes

Er det noe mer spennende ifm denne oppdateringen enn en mulig utalelse rundt fase III, eventuelt samtaler med BP?
En alltid så optimistisk og fremoverlent Godfrey er nærmest garantert :smiley:

Conclusion

These data show that B+L is efficacious and well tolerated in the elderly/unfit REL AML population. An in-depth translational research program aiming to identify predictive molecular and biological factors associated with response is ongoing. B+L should be considered for evaluation in a randomized pivotal trial in this population.

Godfrey virker jo alltid veldig selvsikker, så at det kommer et fase 3 studie med partner er ingen umulighet.
De har hatt fast track på AML siden høsten 2019, og har da hatt god tid til diskutere oppsettet på fase 3 med FDA, så dette kan vel komme når som helst tenker jeg.

3 Likes

Jeg lurer på hvilke langsiktig eiere låner bort akjser til shortere og mener at det er bra for kursen? Jeg forstår det ikke.

De som vil kjøpe mer på lavere kurs​:grinning_face_with_smiling_eyes::+1: