Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Fjärde AP Fonden, som er ett Svensk offentlig pensjonsfond er 3. største eier med 4.487k aksjer, på siste oversikt har de 3.412k dvs utlånt til short er 1.075k. De har en langsiktig posisjon og tjener godt med renter på utlånet. Altitude Capital sto tidligere oppført med 780k, disse har tidligere vært utlånt, og sist overført til forskjellige DnB kontoer, som jeg mistenker
brukes som short bank.

1 Like

Får håpe Fjärde AP Fonden tjener mer på det enn FTF, de har inntekter på 0.03-0.07 prosentpoeng på utlån av aksjer.

Da kan eneste årsak være å akkumulere på lavere kurser.

Liker ikke å bruke klisjé setninger om «latterlig billig priset aksje og hamstering», men for min del er dette en unik mulighet å øke gradvis beholdningen! Gjør det samme hvis dere har troen fordi ALLE er ganske sikre på at nyheter om fase3 og sannsynlig partnerskap er rett rund hjørnet!
Gjerne ut i året til 20kr (eller billigere ) TAKK! 🥸

Det er grei inntekt på å låne ut aksjer, iallfall for privatpersoner. Antar de større aktørene ikke tjener noe dårligere

Det var basert på innlegget jeg besvarte. Jeg aner ikke hva disse kjeltringene tjener og betaler.

Enig, kursen nå, tror jeg blir en god investering for oss som sitter langsiktig.
Jeg har høyere snitt så jeg plukker litt innimellom selv.

Det fundamentale fremstår veldig solid og selskapet har en hyggelig kontantbeholdning.

Kursen nå betrakter jeg som støy. Inngang her er ca 35. Papirtapet tar jeg med knusende ro.

Vi har fått hyggelige børsmeldinger nærmest hver dag denne uke, og i morgen får vi enda en.

3 Likes

Dette er kun et intermesso i påvente av en helt annen prising av selskapet. Vi kjenner triggerne som behøves men vet ikke helt når. Personlig tror jeg vi må tett på godkjent medisin før vi kan forvente en vedvarende høy kurs. Det spennende med denne aksjen er alle muligheter selskapet skaper gjennom en rekke lovende studier. Bull så det holder for de som sitter long.

2 Likes

Jeg vil anta at snittet på short ligger mellom 26 og 27 kroner, skal ikke så mye opp før de stiller inn på kjøp

1 Like

Det må være tidenes mulighet å kunne kjøpe BB aksjer på dette nivået vi ligger på nå. Med alle de gode resultatene og triggerne vi har i vente, så kan det ikke være mye nedside hvertfall!

Det var morgen-festen sin det!
Betryggende å se at kjernevirksomheten i selskapet verdsettes i det covid er priset ut og fortrengt :sweat_smile::roll_eyes::joy:

10 Likes

Festen forstsetter den🏃‍♂️

23 Likes

Ligner noe nå :+1: :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Vet vi noe om % AXL positive i gruppen. Snittet er vel ca 50%, Orr/ responsraten på 31% og 36% kan det direkte overføres til at henholdsvis 5 pasienter av 16 hadde effekt og 4 av 11 hadde effekt. Spør for en venn :slight_smile:

Det er intet mindre enn tragisk om ikke denne steinen klarer å stenge i grønt i dag…
Hadde likt å sett en høy, grønn volumbar i closen.

Kun tekniske årsaker til dårlig kurs på svært gode nyheter. En eller flere av de største aksjonærene låner villig ut aksjer til short og da ser vi resultatet. Må vi til ferdig utviklet medisin for å bli kvitt dette problemet?

Godfrey kjører en liten ukes oppsummering etter å ha solgt alle 75000 opsjons aksjene sine i dag :clap::roll_eyes:

Hva er det egentlig som foregår?
Gap close on its way.

Merkelig at han selger aksjene sine med en gang, til den kursen! Men vi vet vel ikke hvem «third party» er?

Ja, det er vanskelig å forstå.
Kan umulig ha høye forventninger til kursen.

Han har mye fra før, så vet ikke om dette er noe for han vet noe eller ikke.
Husker at innenfor andre selskaper CEO og CFO kjøpte aksjer og lo være å selge på toppene.

En CEO sa en gang til meg vi har også ´vanlig´økonomi og forpliktelser det er ikke bare å signere opsjoner vi får. Tja.