Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Liker det heller ikke, men opsjonene har vel utløpsdato 13. juni, sånn sett har han vel ventet i det lengste?

Ville vel vært dumt å la de utløpe? Mann trenger penger, er det noe å skape storm over?

@MrKirie @tverilytt
Jeg håper dere forsøker på tåkelegging og at ikke innleggene er av uvitenhet. I tilfelle har dere en jobb å gjøre.

Godfrey solgte opsjons aksjene og det til 25,7kr stykket.

2 Likes

Jeg er relativt uerfaren i gamet, så det er ikke et forsøk på noe. Forklar gjerne, er her for å lære :slight_smile:

1 Like

Eh, ja enig med @MrKirie , hva mener på med å påstå tåkelegging? Jeg kommenterte bare at opsjonene utgår 13. juni, og at de ble innløst rett før utløpsdato. Hvem ville ikke innløst opsjoner som er “in the money”? Alternativet er at de bare forsvinner…

Det er ikke problemet, salget er. Han kunne beholdt dem og gitt gode signaler til oss aksjonærer og markedet forøvrig.

1 Like

Hva har egentlig salget å si for alle som sitter langsiktig? Er bemcentinib noe mindre “bra” av den grunn? Det er vel opp til Richard å gjøre hva han selv ønsker å gjøre

2 Likes

Trolig, i motsetning til deg har jeg vært aksjonær i bgbio siden 2018. Jeg skriver det jeg mener enten det er positivt eller negativt.

Inside salget i fjor var et sleivspark, men enklere å forstå. Dette derimot er helt håpløst. Hva mine innlegg måte påvirke av meninger til markedet bryr jeg meg lite om. Hva vi josser om her inne beveger ikke kursen noe i nærheten av denne signaleffekten salget gir.

Siden du drar opp konstruktivt, så er det lite konstruktivt å poste ene innlegget etter det andre med samme innhold.
Lite konstruktivt å spekulere i hvorfor Godfrey solgte.
Samt diskutere utøving av opsjoner. Det er en selvfølge på slike kurser.

Vedrørende male videre, om du leser innleggene over, ink dine så er det behov for å utbrodere.

1 Like

Jeg tror faktisk ikke denne innløsningen av opsjoner som går ut på dato gir særlig negativ signaleffekt. Til det er beløpet for beskjedent. Men vi får vel se, det endrer uansett ikke selskapets utvikling framover mener jeg.

1 Like

Utbombet kurs som utfordrer støtte. Siste vi trenger er et innsidesalg. Selv om jeg sitter long ser jeg helst at kjempebykset / eventuelt emisjon kommer på så høy kurs som overhode mulig. Jeg mener det er stor verdi å ha cash og høy kurs om BP banker på døren.

Personlig reagerer jeg sterkt på at han legger ut for første gang en ukes rapport video, hvor han forteller “this is an exciting time for the company”, “and gaining interest form the pharmaceutical industry” samtidig som han takker investorene for støtte, og ett par timer etterpå dumper sine aksjer i markedet. I utgangspunktet er det vi aksjonærene som bevilger han disse opsjonene rundhåndet, og jeg stusset litt over at det var såpass stor motstand mot disse ved siste GF. Det blir for dumt at ledelsen “tjener på lav børskurs”, det er jo ett hån mot de som tegnet på 37,50 at de siste opsjonene fikk strike 28,50

6 Likes

Tenker det er greit at folk inntar litt mindre forutinntatt holdning.

Det kan være mange grunner til at opsjonene ikke ble helt eller delvis konvertert til aksjer. Han kan ha diverse private årsaker som er helt legitim.

Vi vet heller ikke hvem som har kjøpt aksjene. For alt vi vet, så er det Meteva som har overtatt de. Faktum er at Meteva øker jevnt, Meteva har vært støttespiller i 15 år, Godfrey er veldig positiv på bemcentinibs vegne, det er tette bånd mellom Bergenbios ledelse og Mohn/Meteva osv.

Det er greit at folk gjerne skulle sett en annen håndtering, dvs som i at Godfrey hadde kjøpt aksjer.
Også jeg er der.
Men det blir litt spesielt å gjenta surhet rundt dette flere ganger, spesielt når det er aspekter her som pt er (og forblir) ukjente.

For øvrig er jeg enig med @anon28800809 : ønsker man endring/mer kunnskap , så må man gå til de som kan gjøre noe med det. Da kontakter man selskapet/Godfrey.

Husker det var lignende utsagn, ja enda sterkere, da Bjørn Simonsen i Nel foretok innsidesalg på rundt 3-4 kroner.
Da, som med Godfrey nå, så var Simonsen uttalt veldig positiv til selskapet han satt med en nøkkelrolle i.
I etterkant har kursen til nel vært 10x høyere.

7 Likes

Låner denne fra Kursiv på HO.
Er vel ikke bare negative ting som kommer fra Godfrey å Bergen Bio

Kan virkelig anbefale å laste ned pdf`en fra juni 2021, og se på figur7 grafene i nest siste side.

Remarkably, AXL deficiency in macrophages also enables PD1 checkpoint blockade in PD1-refractory leukemias. Lastly, we provide proof-of-concept that a clinical grade AXL inhibitor can be used in combination with standard of care therapy to cure established leukemia, regardless on AXL expression in malignant cells.

Most importantly, addition of the AXL inhibitor to vincristine showed remarkable synergistic effects, with 22 out of 23 mice (95.6 %) achieving
leukemic clearance and long-term DFS of over 180 days (Fig. 7G-H).

Together, these data unambiguously demonstrate that systemic AXL inhibition using a clinical grade inhibitor (dvs BGB324), shows significant immune dependent therapeutic efficacy, that further synergizes with standard of care treatment to promote leukemic clearance, prolong OS and even lead to cure in leukemia-bearing mice, including in a TKIR (dvs tyrosine kinase inhibitor resistant) setting.

7 Likes

bilde

12 Likes

Dette ser jo veldig bra ut?

Innlegget rapportert? Hvorfor?
Ble det for mye positivt krutt fra Arctic?

3 Likes

Ting man ikke har lov til å dele bør ikke deles her.

2 Likes

Kombinasjonseffekten ser jo nesten for god ut til å være sant :star_struck:

• Bemcentinib & Vincristine
• Bemcentinib & Nilotinib

2 Likes

Eier ikke aksjer i BB bare så det er sagt, men er helt enig med @Hayen .

Han trekker opp paraleller til Nel med rette.
Ganske interessant dette med opsjoner, innsidekjøp etc.
Mange skriker og gaper om innsidekjøp, ja, det er positivt, men kursmessig er det ofte som å pisse i buksen, det varmer kun en liten stund.
Gud som jeg med flere måtte forsvare ledelsen i Photocure for et år og to siden.
Det stadig tilbakevendende spørsmålet var" Hvorfor skal jeg kjøpe aksjer i Photocure når ikke engang ledelsen kjøper?" , selvsagt “de kjøper ikke fordi de har ikke tro på sitt eget selskap”

Slik tankegang som dette er noe forbannet vrøvl og tull, selvsagt har dem tro på selskapet de jobber i og styrer selv om dem ikke kjøper like mange aksjer i selskapet som noen skulle ønske.
Jeg hadde en dialog med Schneider om nettopp dette og som @Hayen skriver finnes det mange rasjonelle årsaker for at dem ikke har anledning til å kjøpe aksjer.
De er ikke investorer som mange av oss andre, jeg skulle gjerne kjøpt aksjer for 1 mill i BB eller et annet selskap, men har man begrensinger så har man begrensninger.
Så folk må slutte å messe og mase om innsidekjøp hele tiden, det eneste som er sikkert er at det fører til innsidesalg.
Kursen i Nel gikk fra 3 til 35 selv om BS solgte over 1 mill aksjer, og kursen i Pho har steget fra 35 til 150 selv om ledelsen i selskapet holdt seg borte fra kjøpsknappen i 1,5 år.
Og nå har ikke jeg sjekket kursutviklingen til disse selskapene på lang tid, men gjorde det den gang jeg brukte det som argumentasjon ift at innsidekjøp ikke er synonymt med rakett fart på kursen. Ingen av disse selskapene med høyest grad av innsidekjøp nådde Pho til ankelen engang ift kursutvikling i perioden.

Beklager at jeg blander meg inn i en diskusjon i et selskap jeg ikke har interesser i selv for øyeblikket, men dette med innside kjøp og slike valg blant ansatte er mer komplekst enn som så.

17 Likes

• Kjøper innsiderne i selskapet gir det positive signaler til aksjonærer og markedet
• Selger innsiderne i selskapet gir det negative signaler til aksjonærene og markedet.

Dette er det meget god forskning bak. Innsidehandelanalyse av enkeltaksje - Norge - Investtech

Enkelt og greit.

Så finnes det alltid eksempler både den ene og andre veien.

Kortsiktig støy, Godfrey selger og timingen er dårlig. Provoserende. Vi har heldigvis gode data å kose oss med.

2 Likes