Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

:blush:

Jeg slutter ikke bli imponert over hvor mange som finner veien til aksjemarkedet, bare for å oppleve evig lidelse fra 9-16:25 hver dag.

Jeg har rundt 30% papirtap, og burde nok kjent på en smerte. Håper noen kan hjelpe meg med å finne den.

1 Like

problemet er vell at man blir for grådig når ting går opp, hadde en avkastning på 625000 i begynelsen av februar og den er i skrivende stund ned 400000 men er bra i pluss for d;-) selv om bergen bio har reist med mye av avkastningen.

Jeg har helt andre kurser enn 40 og 50 i siktet.
Bergenbio kommer til å skape et paradigmeskifte innen kreftbehandling ,og jeg tror covid-19 sporet kan overraske veldig.

Følgende er påfallende :

  • AML data forrige uke var meget gode
  • fast track på bemcentinib mot AML hos FDA
  • forsøk på mus og leukemi (som noen la ut link til i helgen) viste eksepsjonelle resultater
  • Bergenbio fremstår i presentasjoner, hjemmeside, undertekster i børsmeldinger osv enda mer bull på covid enn AML
7 Likes

Man kan jo også ta med “FDA granted Orphan status in AML”

7 Likes

Enig, det sier mye… Det har jeg faktisk ikke tenkt på👈

2 Likes

Trodde den var komplett ? Venter vi fortsatt på utspill av COVID studier?
Kanskje jeg har ikke godt nok følgt med.

Ja. Kommer vel metaanalyse etter 90 dager? Type en uke eller to fra nå… Eller tar jeg feil?

Det kommer iallfall mer covid-19 data på konferanse(European Congress of Clinical Microbiology & Infectious Diseases (ECCMID)) 9 juli

Wait, whaaat? Har du noen kilde på det?

Kilde?

2 Likes

Ja, det skal jeg finne. Fant det ikke i farten i går. Et offentlig skriv jeg leste dette i så må leite litt.

Er det nødvendig med en kilde. Basic immunologi tilsier at mutasjoner og seleksjon (mutasjonene er tilfeldige, men hvilke som overlever er ikke tilfeldig)henger sammen med miljøet virusene presenteres for. Dette er en utfordring for alle anti-mikrobielle behandlingsmetoder, med unntak av 100% effektive metoder.

Nonsense.

Trist når folk skriver slikt, og til og med får støtte med påstand om “basic immunoligi”. Sjokkerende.

Antall mutasjoner er avhengig av antall virus. Vaksiner hjelper også mot mutasjonene (om ikke immunitet, så reduserte symptomer/sykelighet).

Ja, hvilke virus som kan formere seg, er avhengig av hva vertene ha immunitet mot, men påstandene her er alvorlig feilinformasjon.

Deprimerende å lese medisinsk vås her.

13 Likes

Vi kan vel fastslå at støtte rundt 25kr var en tynn suppe🤙

Dette må du dokumenter, Kari Jaquesson teorier har vi ikke bruk for på dette forumet. Ingen seriøs vitenskapelig dokumentasjon på at vaksinene “gir og sprer mutasjoner mer enn de har effekt.”.

3 Likes

Jo, det gjør det, det som må dokumenteres er påstanden om at den negative effekten overgår den positive. Det har jeg ingen tro på.

Det er vel ingen som vet helt sikkert dette, men Luc Montagnier (oppdageren av HIV-viruset og nobelprisvinner i medisin) påstår det:

Det samme gjelder Geert Vanden Bossche, tidl jobbet for GAVI, WHO osv.

På den annen side er det andre eksperter som mener dette ikke stemmer:

Noe av det Vanden Bossche peker på er såkalt immunologisk escape som følge av vaksinering. Dette betyr at viruset kan utvikle seg i en retning der det i større grad unnslipper immunresponsene våre som en følge av vaksinering. Dette prinsippet er godt kjent blant virologer.

– Han er ikke den første som fremmer det problematiske med immunologisk escape etter vaksinering. Dette ble diskutert på en langt mer seriøs måte for et halvt år siden. Men ingen var i nærheten av å gå så langt som å hevde at man ikke burde vaksinere på grunn av det, sier Grødeland.

Personlig er jeg usikker, det som imidlertid er skummelt er at det virker som at de som har andre meninger blir sensurert og at det derfor ikke oppstår en skikkelig diskusjon rundt det.

Bevisbyrden bør vel egentlig heller være omvendt, det vil si at det må dokumenteres at den positive effekten overgår den negative?

Det kan ske mutation uanset om man er vaccineret eller ej! SSI i Danmark har dokumenteret at vacciner anvendt i Danmark reducerer evnen til at smitte videre - men ja, der kan være immune escape. Mutationer til dato er sket fordi rigtig mange mennesker er blevet smittet…jo flere jo bedre vilkår for mutationer. Derfor spiller vacciner jo en vigtig rolle - hvis ingen (eller meget få) bliver smittet er sandsynligheden for mutationer også lavere (og vi kan jo ikke være pakket ind i plast og undgå andre mennesker i al evighed).

Det var specielt påstanden om at vacciner spreder flere mutationer end det har effekt, som er helt nonsens. Det vil jeg også gerne have dokumenteret. Hvis det er reference til Dr. Geert Vanden Bossche…så bare glem det :joy:

2 Likes