Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg så videon hans. Han er alvorlig på bærtur og har vel ødelagt sin karriere.

Men i forskning kan vi ikke dra fram sære påstander fra enkeltmennesker.

Jeg har oppegående, tenkende kilder som kan argumentere for at global oppvarming ikke finnes. Inklusive prisvinnende forsker. Det er fortsatt ikke sant, selv om noen særinger påstår det.

Jorda blir ikke flat om noen ved sitt skrivebord hevder at jorda er flat.

6 Likes

Det er jo også samme som mente, at Israel og andre lande langt fremme med vaccinationer ville blive oversvømmet med dommedag af død og ødelæggelse. Det er IKKE sket tværtimod har man begrænset hvor mange folk der er blevet syge. Det kan selvfølgelig ikke sikres at der ikke kommer en variant som ikke virker på vaccinerne. De grimme mutationer (eks. indien/UK/Brasilien) kommer jo netop der hvor der er rigtig mange som bliver smittet. Med den tilgang så skulle den næste farlige variant komme fra Israel - eller Danmark/Norge? :roll_eyes:

Apropos Israel, denne grafen viser ganske klart hva som skjer i et land med høy vaksinasjonsgrad:

3 Likes

Innlegget er et godt eksempel på hva vi strir med. Selv fakta hjelper ikke overfor slik tenkning.

Jeg er ganske rystet. Jeg trodde vi slapp sånn her.

3 Likes

Bra innlegg!

Etter det jeg har forstått, vil gjennomgått sykdom eller vaksinasjon gi høy grad av immunitet også overfor variantene. Det er funnet fra forskningen på feltet. De sjekker det hele tiden, og tilpasser om nødvendig vaksinen. Vi får jo nye omganger med vaksine, England allerede i høst.

SARS-Cov-2 vil etterhvert bli noe vi har flokkimmunitet mot, men detbvil som andre coronavirus fortsette å mutere og skape forkjølelsessymptomer. Og en sjelden gang dødsfall. Som andre virus.

Ja, det er vi helt sikre på…jo flere smittede jo større sandsynlighed for mutation :wink:

Du kan vist ikke sammenligne Sverige og Brasilien - Sverige har de facto haft restriktioner, selvom de siger andet. Smitteomfanget i Basilien har været omfattende, og har jo netop bidraget med spændende mutationer…vi har fortsat til gode at se den “svenske syge” :crazy_face:

Det var et forsøk på satire sett i lys av hele denne diskusjonen og hvor lite relevant dette er ifbm BGBIO

Den som lever får se . BergenBio kommer som ei kule uansett hvem som har rett her. Det har faktisk hendt støtt og stadig i historien at de få som har sett 180 grader rundt for retningen «alle» kikker i har hatt rett. Litt ydmykhet er vel greit uansett hva man tror.

Tråden handler om Bergen bio, De som vil kjøre en konspiratorisk diskusjon om Covid kan dra til et annet forum.

8 Likes

Mutasjoner er drivkraften i evolusjonen.
Det som er interessant med covid-19 og de tre mutasjonene som kobles til Storbritannia, Brasil og Sør-Afrika har fått viktige egenskaper fra et felles utgangspunkt.

  • Alle tre mutasjoner har en fellesnevner hvor en aminosyreforandring som sitter på samme sted i viruset. Denne endringen befinner seg på det proteinet som binder seg til en reseptor på våre lungeceller.
    Den best tilpassede overlever, så mutasjonene må vel funnet en fordelaktig felles endring…

Men, på hvilken måte vil bemcentinib påvirke viruset enkelt forklart?

1 Like

Kjapt fra hukommelsen; Coronavirus kan hemme den innledende, uspesifikke immunresponsen som styres av cytokiner kalt Type I Interferoner. Når en celle blir infisert av virus begynner den å skille ut interferonene for å varsle nabocellene om at det er virus i omløp (slik at de kan aktivere sine forsvarsverk) samt at disse gir beskjed til det adaptive immunforsvaret (typisk B- og T - celler mm) om at de må komme og slukke brannen.
Coronavirus hemmer / stopper utskillelsen av interferonene slik at varslingssignalet om en begynnende infeksjon ikke når ut til resten av cellene i kroppen. Dermed kjøper viruset seg tid til å produsere nye virus uten store hindringer.

Slik jeg forstår det vil Bemcentinib oppheve blokkaden av interferonene som Covid har startet. Dermed kan immunforsvaret raskere bekjempe viruset, normalt sett ved å drepe den infiserte cellen. Da blir infeksjonen kvelt i fødselen.

11 Likes

Longia, har du fått tilbakemelding ang salg av (opsjoner )fra selskapet?

Ok, takk for tilbakemelding :raising_hand_man:

Hvad er forskellen på NANO’s fast track og Bgbio’s?
NANO forventer godkendelse og salg næste år efter afsluttet fase 2 forsøg, mens det ser ud til, at Bgbio skal lave et fase 3 forsøg før godkendelse og salg. Er det antallet af patienter i fase 2 forsøget?

1 Like

Takk for lenke.
Jeg begynner å bli imponert. Det er så mange kreftformer AXL-hemmeren skal virke mot, og data synes å “konvergere” (converge), dvs at funn fra ulike studier peker mot at Bem. har effekt mot en rekke kreftformer (og ikke bare mot kreft, jeg teller f eks fortsatt coronavirus med i rekken).

Det er lett å se studiene isolert, dvs hver for seg. Men for meg er det påfallende at ulike studier innrettet mot ulike kreftsykdommer konvergerer. I forskning liker vi at funn fra ulike studier med ulike målgrupper peker i samme retning, det tyder på robuste funn (og selvfølgelig bred anvendelighet i Bems tilfelle).

8 Likes

Har noen en kjapp oversikt/link til avtalen med Rigel? (Vedr Bemcentinib)

På forhånd mangen hjertelige takker :wink:

Gap closed👌

4 Likes

Robot-klikk i Bgbio?
Aldri sett makan til den type åpning. Noen som fulgte med?

Jeg stussa veldig og begynte å lure på om det var noe jeg hadde gått glipp av her

Hva skjedde?