Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hva skjedde?

Får kjøpe 10K en gang til da… :crazy_face:

2 Likes

Kan virke som at aksjen har falt til et bunnpungt hvor det finnes lite salgsvolum slik at roboten er stilt inn på kjøp(inndekning)

Ser at US skal satse $ billion på å utvikle " Biden administration to invest $3 billion for Covid-19 antiviral medicines
Det er vel det samme som Bergen Bio tester ut?

Nåløyet i USA er nok trangt. BP har enorm makt over markedet. Men til Bemcentinib sin fordel så er den jo utprøvd i mange år nå og fungerer den slik selskapets guiding hevder så kan det ligge en partneravtale i lufta her.

Covid er bare å anse som høyst USAnnsynlig.
Og forventningene kalibrert tilsvarende.

Med videre studier nødvendig -uten grunnlag for nødgodkjenning, er det klart at data ikke traff innertier og toget er gått. Jeg hadde et håp lenge, Godfrey er ekspert på å skape høye forventninger, april oppdateringen, presentasjoner etc.

Personlig mener jeg han blåste opp det hele.
Jeg håper i det lengste han får rett i at bemcentinib blir et paradigmeskifte innenfor kreftbehandling.

AML tror jeg sitter.
NSCLC håper jeg, FDA fast track hjelper på håpet.

Nå var deler av studien lovende, jeg tenker på gruppe 4 og 5 altså gruppen som befant seg sent i sykdomsforløp hvor nytten av Bemcentintinib var meget god… spørsmålet blir om dette er nok til å tegne BP avtale og en fase3 studie.

Helseminister kan god hive seg med

1 Like

Veldig uenig i dette. Jeg vil tvert imot betrakte resultatene som en bekreftelse på at bemcentinib virker mot covid-19.

9 juli får vi forhåpentligvis data på virusload. De vil fortelle mye

3 Likes

Vi er ikke uenig tror jeg, er utvilsomt effekt, men ikke nok til å si at man traff innertier. Da hadde vi diskutert produksjon/distribusjon etc. ikke en ny runde med forskning.
Var effekt mot ebola også, men ikke innertier der heller.

Er også en betydelig reduksjon i antall innlagte så jeg mener toget for det vi alle håpet på har forlatt perrongen. Kan fort ta enda et år og da antar man at samfunnet er normalisert.

Jeg kjøpte mer i går og sitter long mot kreft.
Covid forventninger har jeg ikke i det hele tatt. Det blir, tror jeg en mulig og (uheldig) fase 3, hvor Rigel / og emisjon kommer til å ta formye av kaken. Kursen er mildt sagt ræva, og vi kommer til å blø ut rassen. Med mindre BP men hva er sannsynligheten for det nå?

1 Like

Enig i at resultatene ikke var innertier, men de er på skiva.
Problemet vårt er mer at vi ikke har fått nok til å si om det er en 4’er eller sterk 8’er.

Bemcentinib mot ebola kan ikke sammenlignes. Det var preklinisk på marsvin.

Det kan se ut som at de er behov for en runde til med studie (mot covid-19) før inntekter, men heller ikke der har vi hele fasiten.
Innlagte er lavere nå mange plasser, men fremdeles er det mer enn nok å ta av hvis man skrur sammen neste runde godt nok.

Vi er nok over i en mer normal situasjon om ett år, men hva slags normal er det? Omfattende overvåking av smitte?Frykt for nye mutasjoner til enhver tid? Starten på senvirkninger av vaksinene som er satt? Folk som ikke tør klemme hverandre? Noen som gir blaffen og andre som er sint på de som gjør nettopp det? Det er i det hele tatt enormt mange aspekter.
Bemcentinib kan helt eller langt på vei fjerne frykten for nye vanskelige varianter. Det vil være et svært ønskelig medikament for absolutt alle.

Og i mellomtiden fortsetter selskapet å levere meget gode resultater innen kreft.

2 Likes

Ikke glem senvirkningene fra selve sykdommen også. Ingen vet hva som ligger på vent der de neste årene.

1 Like

Har mistet all tro på covid delen for dette selskapet. Too late to the party. Rett og slett.

Bret Weinstein diskuterte akkurat dette med senvirkninger av COVID vs. mulige senvirkninger av vaksinene på podcasten sin - interessant tema.

Synes det er rart når man utlykker ting og tang. Hvem sier at man er forsent ved bordet. Skal man ikke utvikkle en lungkreftmedisin fordi det finnes allerede noe? Tror markedet er fortsatt der og med sine varianter mulignes larger enn noen har antatt. Men for all del føler man seg ikke comfy med Covid delen, men bare med kreft har fokus på kreft.

Mohn har kjøpt hele veien seg opp under ´´covid´´tiden og jeg tror at det er godt mulig at vi ikke er alt ferdig der.

4 Likes

Enig, kun 6% av verdens befolkning har fått vaksine mot covid 19.
Alle land er ikke like heldige som Norge når det gjelder smittede.
Så markedet er der lang tid framover. Tror nok sykehusene kjøper inn bemcentinib for å ha i beredskap.

1 Like

9,6 % av verdens befolkning er ferdig vaksinert. Siden 25 april er ca 800 mill doser satt. Tempoet øker lineært.

980 millioner kinesere er nå vaksinert, og 20 millioner doser blir satt hver dag.
Snart bare i Afrika at vaksinasjonen går tregt.

Kineserne må vel snarr begynne å vaksinere på nytt igjen…