Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg tror du undervurderer hvor lang tid sånne prosesser tar.

Jeg kjenner til flere konkrete tilfeller. Det ene holdt man på i 9 mnd med en eller annen form for due diligence, før selskapet meldte om rettet emisjon på 10% + eksklusiv lisensavtale

Helt klart at slike prosesser tar lang tid. Poenget er at de aller fleste samarbeidsavtaler mellom BP og biotek gjøres som oftest før fase 3 og i tilfeller hvor mekanisme eller teknologi oppfattet som veldig lovende får avtale tidlig. BGBIO har hatt god tid til å ha samtaler med BP og jeg vil tro de må ha snakket med de fleste som er aktuelle.

Du starter med at du tror, det er bra. Eller så svært bombastisk du er i pennen der du fører at interessen må være svært laber og risikoen er for høy med tilnærmet inkompetent ledelse for de ikke har meldt om partner før neste stadie clinical trials.

Hva er hensikten med å svartmale forhold du ikke har forutsetninger for å vite?
Har du inside informasjon om samtaler de har med sine collaborators? Vet du egentlig om de har blitt kontaktet av BP? Vet du egentlig om de ikke er blitt kontaktet av BP?

Hva er egentlig din intensjon? Foreslår at du leser dine innlegg under ett.
Det har jeg gjort og må si at du klarer ikke å tilfredstille din egen påstand.
Der du begynte med å ha påstå at du innehar en nyansert tilnærming og ikke ville virke hverken haussende eller baissende.

Bah humbug! Du blir bare mer og mer baissende.

3 Likes

Litt realisme hadde vært bra @Realize_1.

Hvis du tror at BP plutselig kontakter et lite biotek for en potensiell avtale er du ganske naiv. Er nok mer det lille bioteket som må kontakte BP og varte dem opp.

Jeg bare gjør meg opp en mening basert på de fakta som foreligger.

Fint om du spesifiserer hva konkret jeg har skrevet som ikke gir mening og hvorfor.

1 Like

Det er jo allerede god kontakt mellom Bergenbio og f. Eks Merck…

1 Like

Vanlig mode of action: Merck vært superbull så hadde de nok gjort en deal med det samme. Prisen for et slikt selskap er peanuts sammenliknet med hva de regner med å tjene inn i forhold når de regner inn et selskap dd har tro på.

Å gi ut sitt legemiddel under en samarbeidsavtale er mye lettere å få til.

Kanskje verdt å minne om at Genentech brukte rundt 12 mnd på due diligence i forbindelse lisensavtalen med Vaccibody.

Jeg argumenter ikke mot at ting tar tid. VACC er tross alt en helt uvalidert teknologi og dermed mye større risiko. En kinasehemmer derimot, ja de har man mange av. Poenget er bare at de fleste deals gjøres før fase 3. Og BGBIO har passert den grensen hvor BP som regel mener pris vs roi er optimal. Nå må BGBIO selv kjøre fase 3 og selv ta den store risikoen.

Med fare for å fremstå brutal:
Jeg mener du undervurderer kompleksiteten i slike prosesser.
Det er ikke bare å signere en avtale.
Det ligger et omfattende arbeid før noe landes.
Bergenbio og partner x kan ha ulike prefererte løsninger. Det er en haug av mulige konstellasjoner her. Alt fra oppkjøp, kjøpe eierandel i Bergenbio, kjøpe rettigheter til noen bruksområder, kjøpe til ett, eksklusiv rettighet? , eksklusiv rett i en periode? , hvilke ansvarsområder skal dekkes av hvem for fase 3 +++
Og en generell og tung due diligence.

Det som kompliserer helt vilt her er at bemcentinib er så anvendelig. Kan brukes på nær sagt alle kreftformer, antiviralt, fibrose, overvekt? Osv.
I det hele tatt er det enormt mange mulige bruksområder. Det gir mange grenseganger, og hvordan skal de forholde seg til de? Dette igjen kan gjøre at utfallet endrer seg i løpet av samtalene. Kanskje har man et utgangspunkt, som man ser blir vanskelig å få til i praksis.

Også har du en sterk eier i Mohn her som som skal ha et ord med i laget.
Såvidt jeg har registrert, så har ikke meteva kjøpt mer på et par måneder nå.

1 Like

Hvilket grunnlag har du for den påstanden?

Er ingen BP som foretrekker å kun kjøpe rettigheter for kun en indikasjon. Det er idiotisk.

Hvilke bruksområder har virkelig vist god effekt av AXL hemming til nå? Om det er for mange bruksområder så burde det være et enda bedre grunn til at noen hadde snappet det opp, utviklet en egen AXL hemmer eller at Riegel gjorde det selv. Bare fordi det er mange prekliniske publikasjoner betyr ikke at det er et fantastisk legemiddel eller mekanisme som gir mening å hemme i klinikken.

Hvor mange legemidler har Mohn lagd? Hva er hans track record?

1 Like

Statistikk. Sjekk det opp: hvilke stadier det gjøres deals i farma.

Følger du med?
Har du f. Eks sett på aml data fra fase 2 som har kommet i år?

Fremstår det logisk å sette likhetstegn mellom statistikk og at Bergenbio “må kjøre fase 3 selv”?

Ja, jeg er datadrevet. Sannsynligheten, basert på deal flow siste 20 årene fra biotek tilsier at store majoriteten av deals gjør før fase 3.

1 Like

Jeg må tydeligvis ha det inn med t-skje. På hvilken måte er dette faktum negativt for bergenbio?

Ta feks JAK hemmere. BP med god peiling på immunologi og cancer har kastet seg på disse med stor entusiasme for lengst. Mye basert på nitidig karakterisering av signalveier som er viktige i disse sykdommene, i dette eksemplet JAK-STAT veien. Dette har ført til at BP har Xeljans (tofacitinib) som hemmer JAK1 og 2. Du har Olumiamt (baricitinib) som hemmer JAK 1 og 2. Jyseleca som hemmer JAK1. Rinvoq (upadacitinib) som hemmer JAK1, Jakafi (ruxolitinib) som hemmer JAK1 og 2.

Vil du at jeg skal ta samme øvelse for tyrosin kinasene eller MAP kinasene også?

Hvor mange AXL kinaser er det i biotek/BP? Hvis det er så innmari hot, hvordan har det seg at et norsk selskap skal inn i fase 3 og har fase 2 data og ingen BP har plukket dette opp?

Jeg har ikke fulgt hele tråden, men tror den blir mer givende for alle hvis man holder seg til å diskutere selskapet og ikke hverandre.

3 Likes

Du vet ikke at Bergenbio må ta fase 3 selv

Her beviser du at du enten ikke følger med, eller bevisst underkommuniserer særdeles gode fase 2 resultater for aml og NSCLC

Dette viser bare at du tror ting er ekstremt enkelt
Dette er særdeles komplisert, spesielt siden bemcentinib er så anvendelig

Prisen på Bergenbio vet du ikke. Mohn dikterer prisen på Bergenbio

Dette blir litt hersketeknikk, men hvis man skreller bort det, så er det som nevnt godt kjent at Merck og Bergenbio har et godt samarbeid.

Du vet vel ikke om selskapet har en eller flere beilere?

1 Like

JAK-STAT er jo langt mer kartlagt. Det er på pensum tidlig i medisinstudiet.