Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

BGBIO er på exhibition lista for denne Pareto konferansen 1-2. september…

2 Likes

Screenshot 2021-09-02 at 13.32.59

Dette er gøy. Hvor er vi i slutten av September med nye CEO?

Gøy 2-3kr :blush: Skjønner hva du mener.
Men kursen er fortsatt tragisk. Alt annet har gått som ville helvete og denne henger nedi gjørmen. Men det nærmer seg noe, fase III.

Se fra 2:38:39.
Hele sendingen er lærerik fyi.

3 Likes

Burde ikke fase 3 vært startet for lenge siden hvis fagfolk hadde hatt trua?

Godt spørsmål

Venter i stor spenning på nyheter fra selskapet denne høsten om evt fase 3. Det er nærmest utenkelig at de vil gjøre det alene, forhåpentligvis er ny CEO raskt igang med sonderingene.

Det mest nærliggende er AML som er high unmet need og med FDA fasttrack/tett samhandling med FDA. den uselektive AXL hemmeren fra Japan fikk godkjenning, og den har en forferdelig toksisitet. Nettsiden deres startet lenge med en disclaimer om hvor mye toks det var hehe.

Et samarbeid kan meldes når som helst, håper på en forholdvis liten fase 3 studie med friske dinarer fra samarbeidsparter eller ihvertfall delt byrde, og god kommunikasjon med edruelig guiding.

Har vært med siden 2015, nå begynner det virkelig å bli spennende.

En long covid studie, evt profylaktisk studie, kunne også vært spennende men vil bli dyrt og konkurrentene er mange. Men aldri si aldri.

På lunge er det også store muligheter. Likeså med fibrose og endel andre kreftsykdommer som malingt melanom, pankreas, m.m. Jeg synes allikevel absolutt at selskapet bør sementere sin posisjon samt sikre investor verdier med den det er raskest å score på p.d.d, AML.

Kanskje er alle de utløste opsjonene i selskapet et tegn på at noe skjer på konferanserommet. Bi vet at MSD har stilt med Keytruda i endel av studiene, så de følger nok med.

Bare å krysse fingrene folkens og vente på store nyheter denne høsten!!

10 Likes

Den var god :grinning_face_with_smiling_eyes::laughing:Indikasjoner med FDA fasttrack og fagfolk har ikke trua? :grinning_face_with_smiling_eyes:

I mellomtiden kan en sutte på denne fra Q2:

3 Likes

De liker å ta høy risk ved å sette i gang så mange kliniske program uten partner eller et markedsført legemiddel. Virker som en ledelse og styre med stor risikoappetitt.

1 Like

Interessant. Mange her ville sagt at de har “flere skudd på mål” med et bredt program. Hva er din reasoning?

1 Like

Stiller meg spørrende til det du ligger fram. Les igjen;

3 Likes

Jeg tar ikke investigator sponsede studier med i betraktning. De har begrenset betydning i en registrering, men er viktige for å generere data og hypoteser for selskapet.

Min kommentar var myntet på selskapets egne studier i de ulike indikasjonene. Selskapet har en reseptorhemmer og de har en ligandhemmer. Vil derfor tro at det ikke er tydelig hva som er best mekanisme, å hemme reseptoren (AXL) eller nøytralisere liganden (GAS6). Med det som bakteppe, å sette i gang flere studier med reseptorhemmeren uten at de har hatt en «home run»-studie, dvs en som veldig tydelig viser et god effektsignal, føler jeg er høy risiko. Hadde gitt finansielt mer mening å sette i gang flere studier når en indikasjon var sikret. Det hadde vært en god derisking. Virker nå som at selskapet hadde en god pott med penger og satt derfor i gang flere studier i håp om å treffe på noe, men de fleste studier gjøres med samme legemiddel (reseptorhemmeren). Regner med at den første studien de satte i gang var den de mener de har best sjanser til å vise effekt. Blir denne negativ ser det dystert ut for de andre studiene med samme legemiddel.

Bare min ringe mening. Er ikke like dypt inne i dette som mange andre her og det er lett å være kritisk når man sitter på sidelinja.

2 Likes

Martin Olin, han virker som å hå kjempe bra erfaringer til jobben, som vi trenger :slight_smile:
Screenshot 2021-09-05 at 17.55.33

5 Likes

Mye som skjer hos BGBIO for tiden. Ny CEO er bare få dager unna.
Screenshot 2021-09-06 at 08.54.33

3 Likes

Martin Olin har en bakgrunn som skiller seg veldig fra Godfrey.
Styret betegner han som “ideell” i den situasjonen BergenBio er nå.
Men ikke har han ledet et børsnotert selskap
Og ikke har han drevet et medikament fra fase 2 og gjennom fase 3.
Derimot ser han ut til å være sterk på venturekapital, rett og slett koble kapital sammen med farmasi.

Når forskningsfokuserte Godfrey nå er ute, og storkapital Olin er inne, så tegner dette for meg i retning av at et eller flere betydelige partnerskap på gang.

9 Likes

Bare for å utlede dette med Olin ytterligere, så er min tanke denne:
Bergenbio står på terskelen for oppstart av fase 3 innen tre bruksområder, har fast track hos FDA som gir raskere markedstilgang, ønsker at Bemcentinib kommer på markedet og utgjør en forskjell hos de syke , vil ha nytte av at en større aktør som kan dette leder bemcentib gjennom fase 3, trenger kapital til å fullføre fase 3 og betale rigel, osv

Olins bakgrunn er fra “venture capital” og “investment director”.
Med det som utgangspunkt, og hvor BergenBio er som beskrevet over, tipper jeg resultatet om noen mnd er at “BP X tar 10 % eierskap i Bergenbio” og et omfattende partnerskap

5 Likes

Hayen jeg tror du treffer innertier her, min refleksjon er at Godfrey hele tiden har uttalt at de (BGBIO) ønsker å ta Bemcentinib lengst mulig selv før de selger indikasjonen til en partner. Godfrey mente at dette kunne gi mye større verdi for aksjonærene. Jeg mistenker nå at eierne/styret mistet tålmodigheten og ønsker snarlige partner avtaler, da det er helt opplagt at ikke BGBIO hverken har de organisatoriske eller finansielle musklene til å stå i disse utviklingsfasene alene uten sterke partnere.

2 Likes

Ja, de har gjennom flere fase 2 fått erfare at dette er vanskelig og tar tid ( som i lenger tid enn hva de ønsker og ser for seg)
Med fase 3 blir ting enda mer komplekst. I tillegg er det også et moment å skreddersy fase 3 ift kommersialisering, og mot hva da hvis kommersialiseringspartner ikke har fått definert kriteriene til fase 3?
Olin fremstår som en lettvekter på farmasi, børsnotert selskap og fase 3, men sterk på “investment” og “venture capital”.
Selskapet han var ceo for i ca 4 år ‘sørget han for’ at ble solgt.

Også Godfrey kommenterer at “Det er nå en naturlig tid for meg å overlate roret til Martin”
Man kan jo tolke det som at jobben med å koordinere forskning og faser i stor grad er over, iallfall mindre viktig enn andre faktorer. ‘Roret overlates’ til en som kan spillet der penger, selskapsstruktur og kommersiell strategi er ingrediensene.

4 Likes

Da er kursen plutselig oppe over siste emisjon. Men om noe slikt skjer i høst er jeg større tvilende til. Likevel er det spennede at Martin Olin har tatt over og at Godfrey er borte fra sjefsstolen.

Jeg tror det samme som deg, men det vanskelig å gjette på dette.
De er nok langt inne i en kompleks prosess. Godfrey måtte gå fordi han ble for lett på området?
Mitt wild guess er at de har igjen endel enda, men kanskje kommer det noe konkret før årsskiftet?

Man kan argumentere for at Godfrey er ute fordi styret er “helt sikker” på at Bergenbio ikke skal tilbake til å alene koordinere forskning og studier.

1 Like

Jeg tror, siden selskapet begynner å bli fase 3 klare og enda ikke har fått en partner så må interessen fra big pharma være svært laber. Alle big farma med interesse for indikasjonene til BGBIO har nok sett på selskapet og siden vi ikke har fått en beiler er nok konklusjonen at, til tross for BGBIOs relativ lave market cap sammenliknet med andre slike selskaper, så har BP rett og slett ikke troa. Å måtte kjøre fase 3 selv er nok en realitet. Hvis det ikke blir «home run» data så blir det særs vanskelig å lansere et legemiddel selv uten nødvendig kapital, erfaring og organisasjon. Litt stor risiko her er nok grunnen til at aksjen faller uansett nyhet.