Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Det du anser som baissing er ment fra min side som konstruktiv kritikk og feedback på strategi, gjennomføring og kommunikasjon på Vaset og selskapet.

Ellers har mange her lykkes fint med å få fjernet mine innlegg under en lav sko.

9 Likes

Første gang på lenge det har vært trivelig å være investor i BGB. Vært nede i et dalsøkk lenge nå.

Positive signaler og spennende ASH-presentasjon om en knapp måned.

1 Like

Roc får nok rett i at bemcentinib for Covid19 kommer til å legges på hylla.
Dette er et helt fantastisk resultat som kommer til å snu trendene for dødsfall og innlegging når dette blir bredt tilgjengelig.

3 Likes

For det første er det du påstår her ikke bevist og den hypotesen kommer heller ikke til å bli testet i nærmeste framtid. For det andre ble Pfizers Paxlovid gitt innen 3 dager etter symptomdebut. Det betyr at man altså har ganske god tid til å gi legemiddelet for å forhindre at folk i det hele tatt havner på sykehuset. Tamiflu ble feks distribuert reseptfritt på apotekene under svineinfluensa pandemien og man kan feks gjøre det samme med Paxlovid i kombinasjon med en hurtigtest så lenge man har god nok tilgang på medisinen.

2 Likes

Du leste kanskje ikke innlegget mitt?
89% reduksjon i død og sykehusinnleggelse er innen 3 dager etter symptomdebut, men det tallet er også 85% hvis medisinen tas innen 5 dager etter symptomdebut. Man har altså en GOD margin her for å begynne på medisinen. Dette er en vanlig pille så den kan distribueres bredt og det er enkelt å bekrefte at noen har Covid19 med en hurtigtest før man starter behandling.

2 Likes

image

1 Like

Her gikk det virkelig hull i ballongen. Må vel lage ny strategi men opp skal det med eller uten covid.

Nå må snart det siste innlegget, med Covid-19 nevnt, være skrevet. Den ballen har ligget død lenge. Enkelte her inne (nevner ingen navn) ligner mer enn bare litt på Komiske Ali. På tide å innse «nederlaget»?

Litt kjipt at det ble som det ble med Ebola, stort håp rundt Bemcentinib, studier utført, viste god effekt, 0 resultat/salg.

“Bemcentinib has been reported to exhibit potent anti-viral activity in preclinical models against several enveloped viruses, including Ebola and Zika virus.” Prekliniske studier :slight_smile: Bemcentinib Potential First-in-class AXL Inhibitor | TNBC – BerGenBio

1 Like

Beklager, jeg jinxa vist kursen med denne posten… :mask: :face_with_head_bandage: :face_with_thermometer: :nauseated_face:

Du kan lige nå at lave et nyt opslag, der bringer den i plus på dagen…

1 Like

Virker som om det er litt deppa stemning her :wink:
Husk resultatene fra all forskningen rundt det Bem opprinnelig skulle brukes mot (ikke bare ett enkelt poster som nylig ble meldt), og hva analytikere hele tiden har ment om BergenBios verdi uten Covid.

Selv tenker jeg for øvrig at forsøkene med Covid-19 har vært lovende med tanke på potensiell nytte overfor andre virussykdommer, men det blir veldig spekulativt.

Det essensielle er og har hele tiden vært bruken av Bem mot cancer.

2 Likes

Tja…det at et selskap har suksess med et preparat har vel ikke historisk sett hindret andre selskaper fra å forsøke seg i samme indikasjon.

Heller tvert imot.

Bare å se på vaksinene mot covid hvor nå flere titalls nye er på vei, og det sannsynligvis vil bli bruk for de fleste.

Så om Pfizer har suksess med sin pille mot Covid, utelukker det ikke at Bem også kan spille en rolle, til og med i kombinasjon med Pfizers eller andre behandlinger.

Det at flere får øynene opp for at Covid også kan behandles med legemidler og ikke kun forhindres gjennom vaksine, må jo også være positivt for fremtiden for BEM.

Helt enig. Ingen grunn til å deppe. Det viktigste for et selskaps med størrelse og portefølje lik den som BGBIO er å holde fokus, gå etter de indikasjonene som er høyest sannsynlig å vise effekt i, balansert med minst konkurranse.

En ting jeg synes er bra med BGBIO er at de har lagt et antistoff. Det er fint å vise proof of concept med BEM som er et lite molekyl. BEM har naturlig nok endel bivirkninger, noe er pga pleiotropisk effekt av AXL og noe er å anta pga off-target toxicity. Det som er fint er at BGBIO kan bruke BEM til å vise at det gir mening å hemme AXL BEM, og så kan de gå inn i andre indikasjoner med antistoffet deres som vil ha mye bedre toksikologiprofil nettopp siden det er et antistoff. I tillegg er vel BEM underlagt royalties hos Rigel, mens antistoffet er egenutviklet og trolig uten eller med lavere royalties enn BEM.

Covid tror jeg som nevnt det er lurt å avskrive nå. Dyr lærdom, men håper det skaper litt refleksjon i ledelsen og styret. Lett å være etterpåklok, men å gå inn i covid var veldig dristig. Selskapet har selv ikke gjennomføringsevne til å konkurrere med de beste (Merck, Lilly, Regneron, Pfizer etc) og ikke har selskapet råd til å starte store nye program, mest av alt, selskapet har ikke råd til å gjøre mange feil. Virker som at noen i BGBIO ble overivrige på å følge covid, gjorde en mindre god jobb på å få en god analyse av konkurrentbilde og ble for ambisiøse med tanke på den regulatoriske veien og prissettingen. At de største selskapene hopper på covid er bare bra, de har råd til å tape og muskler og evne til å lage nye medisiner raskt. Bergen er ikke Boston riktig enda.

Uansett, la oss ikke deppe eller legge mye vekt på covid løpet. Hold fokus på cancer, det er her sjansen for å lykkes er best. Forhåpentligvis er stopping av covid sporet kalkulert inn dagens kurs og kortsiktige aksjonærer er trolig ute.

Det kunne vært verre, BGBIO kunne har startet en fase 1 studie i covid denne måneden, det hadde vært enda kjipere :scream:

12 Likes

Det må dog sies at de fikk hentet 500mill på kurs 38 mot sist emisjon å 11 eller noe sånt. Covid var en mulighet til å finansiere selskapet, og jeg tror egentlig de har tjent på det.

Med tjent på mener jeg at de har en sjanse til å komme ut av den dødsspiralen de var inne i, med emisjoner på lavere og lavere kurs.

5 Likes

Veldig godt poeng, det var jeg ikke klar over. Må bare hente penger når en kan. Kjipt for de som investerte mye i emisjonen. De burde ha gjort en bedre due diligence selv.

1 Like

Det hausses opp en stemning om at BEM bør/ skal trekkes ut av covid og andre infeksjonssykdommer.

Jeg har ikke sett noe signal på dette fra selskapet selv, og i lys av de resultatene som er oppnådd, burde det finnes plenty inspirasjon til videre forskning på AXL-hemmere i disse løpene.

Man må gjerne spekulere, men kanskje blir man litt vel bastant i sine antakelser en gang i blant.

5 Likes

Meget mulig at man kan bli vel bastant i blant. Regner med at folk skjønner at de fleste kommentarene her inne som går på fremtiden er spekulasjon basert på tilgjengelig offentlig informasjon. Akkurat som å kjøpe BGBIO er spekulasjon.

Vi har nok tolket dataene på covid veldig ulikt og plassert de opp mot potensielle konkurrenter veldig ulikt også. Enig, plenty av inspirasjon finnes, spørsmålet er om man skal bruke plenty av penger og risiko på å forfølge inspirasjon?

Det at det ikke har blitt kommunisert noe om videre utvikling i covid når resultatene har vært tilgjengelige i 6 måneder er kanskje et signal signal i seg selv.

Det å fokusere der hvor sannsynligheten for å få frem best effekt av legemiddelet er det som gjelder.

Burde uansett ikke være lenge igjen til en avklaring eller i det minste en guiding på BEM i covid.

God helg :blush:

7 Likes

Med disse dataene fra Pfizer har i hvert fall BergenBio en gylden mulighet til å stanse utviklingen av BEM mot Covid-19, og å benytte pengene (~500MNOK rundt Q3) til videre utvikling i AML/lungekreft.

7 Likes