Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

+diverse andre innlegg der du argumenterer (og “deduserer med litt faglig begrunnelse”) for at covid-resultatene ikke holder mål, og at covid-sporet sannsynligvis vil bli meldt avsluttet ved Q3-presentasjonen.

Det kan se ut som du bommet godt der.

“We will also look to validate our COVID-19 clinical data through a confirmatory
randomized placebo-controlled trial supported by a major, multinational
collaboration that provides access to a large number of sites across Europe and
established infrastructure at significantly reduced cost to BerGenBio. We
anticipate this study to commence in H1 2022.”

5 Likes

Har ikke Roc egentlig bommet på det aller meste han har skrevet de siste ukene?

2 Likes

Synes dette ser veldig lovende ut også for AML
Altså Fase3 og første pasient dosert innen 7 måneder.

Dette betyr vel at de er kommet ganske så langt med neste steg i AML, avtaler, prosedyrer. Kan nesten virke som nesten Fase 3 er “ferdigforhandlet”.
Tar vel litt tid fra endelig beslutning til de har rullet ut til klinikker/sykehus og er klare for å starte selve behandlingen/studiet.

5 Likes

Jeg synes kanskje det mest komiske argumentet er at hvis BgBio lykkes i BÅDE covid og kreftindikasjoner, så vil coviddelen ødelegge for prisen på kreftbehandlingen. Det er et luksusproblem jeg tror et lite norsk biotekselskap med glede hadde villet stå i.

5 Likes

Hva med NSCLC fase 3. Det første Fast Track var jo NSCLC, eller tar jeg feil?

Grunnen til at jeg er skeptisk til Covid løpet er at det tar ressurser fra kreftsatsningen. At de får en ekstern partner som vil kjøre den neste studien er en god nyhet som hjelper litt på hva dette vil koste, men det vil sannsynligvis fortsatt oppta en del av selskapets ressurser. I tillegg har landskapet for covid medisiner endret seg betraktelig så spørsmålet er jo også hva de trenger av data for en regulatorisk godkjenning, må de feks kjøre to studier for å nå opp i dag?

1 Like

Vi kan vel konkludere med at det gjærer godt i Bergenbio
Det er mye å glede seg til

3 Likes

Stemmer det at selskapet snart må ut med 70 millioner i milestones?

image

I tillegg svir de av ganske mye cash hvert kvartal, så da ser det jo ut til at de snart trenger en ny emisjon og hvertfall før igangsetting av fase 3?

Skeie nevnte på webcast nettopp at de allerede ser kvartalstallene synke.
Påbegynte clinical trials er nesten «fully enrolled», derfor forventer de at utgiftene går ned ytterligere.

3 Likes

Flott👍

1 Like

Prisverdig, ser frem til det.

I dag var vi vitne til et svært viktig vendepunkt for selskapet.

1 Like

Dette svarte til mine forventninger ihvertfall.

2 Likes

Har sett noen presentasjoner av BGBIO siden jeg gikk inn i selskapet i fjor våres. For meg er dette den klart beste presentasjonen så langt. Mye mer klar og tydelig tale enn tidligere, mindre teknisk fagstoff, går ikke så mye i dygden på forskningen, men fokuserer på å gjøre det forståelig for markedet og hva som er veien videre for de studiene som er lengst framme i pipelinen. Meget bra gjennomført BGBIO, dette syns jeg var klart bull.

8 Likes

Tok inngang her i dag. Ser ut som man slipper å bli kraftig utvannet med det første, og potensialet er jo sky high👆

2 Likes

Ser at DnB kutter kursmål fra 48 til 40

image

Kursmål på biotek er vel ikke mye vits? Enten lykkes man eller ikke. Lykkes man vil vel gjerne kursmålet på kr 40,- blåses i fillebiter

1 Like

Kursmålet er vel det de mener den burde vært verdt nå, og ikke hvis den lykkes? Og da er risiko regnet med.

Ja, i biotek regner man normalt ikke ut hva selskapet antas å være verdt i fremtiden, men hva selskapet er verdt i dag, gitt antatte sannsynligheter for å lykkes. Ling har tidligere brukt 20% sannsynlighet for å lykkes i cancer og 10% i covid.
Det betyr at om man lykkes blir verdien langt høyere.

Som alltid bør man ikke se kun til en analytiker, men hva flere regner seg frem til.

Edit: long41, ja det er mulig Ling i sommer har justert ned % for covid. Jeg har ikke sett hans siste regnestykke.

Jeg antar (basert på antall aksjonærer over tid) at det har vært flere hundre kortsiktige covid-spekulater inne i denne aksjen, og som har solgt seg ut under gjenåpningen i høst. Men noen av de som kom inn siste året har nok oppdaget at selskapet er langt mer enn covid, og økt beholdningen under kursfallet i høst.
Vi får se hva som skjer når selskapet børsmelder bekreftende randomisert placebokontrollert studie. “a significant number of sites across Europe.” “at a reduced cost but also at a higher speed”.
Det spiller kanskje ikke stor rolle for selskapets verdi på lang sikt. Der er det jo cancer som gjelder. Men ser gjerne at man får en bekreftelse på den anti-virale effekten. Skulle også likt å se om in-vivo-resultatene fra mus med RS-virus også reproduseres hos menneske.

Venter i spenning på å få vite hvem sponseren som mener det er verdt å følge opp covid-resultatene er.

1 Like

Kursmålet er det de tror markedet vil verdsette aksjen til innen 6-12 mnd gjerne.