Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

DnB har i alle sine siste analyser operert med LOA på 20% for kreft og 10% for covid, så også denne gang.

Det som gjør at de nedjusterer kursmålet denne gang er heller dette (oversatt til norsk av TDN Direkt) :

DNB skriver at kursmålet nedjusteres på lavere estimater for sykdommer utenfor gjeldende indikeringer. Ettersom Bemcentinib har potensialet for bruk på mange krefttyper har meglerhuset inkludert melanom (føflekkreft) som en potensiell indikasjon for å fange noe av dette potensialet.

“Imidlertid, siden dette området blir mer og mer overfylt og behandlingsalternativene har bedret seg, tror vi et mer forsiktig syn rundt potensialet for melanom er berettiget”, skriver DNB Markets.

1 Like

Mtp den vanvittige sell the news trenden bgbio har hatt historisk, var dagen i dag oppsiktsvekkende bra. Ble kastet skarve 30k aksjer som følge av DnB oppdateringen.

Som nevnt over, anser jeg det som svært sannsynlig at vi har en helt annen investor masse under topp 50, enn hva det var for et år siden.

Kursmål er bare å overse fullstendig, mer viktig det som blir skrevet. Eks. Arctic oppdatering over. Hadde kursmål hatt noen som helst betydning i BGBIO hadde kursen vært 200% over dagens prising.

Den dagen meldingen vi venter på kommer er 200% lite. Jeg vil si musepiss.

3 Likes

Har hørt gjennom q3 på nytt.
Om covid-19 sies det “early” neste år/2022 på et tidspunkt.
Ting kan tyde på at omtalte avtale med etablerte rigg, som består ev høyt kvalifiserte folk, signeres om ikke lenge.

11 Likes

Noe mer presist fra Highlights and Outlook" in the beginning of next year". :innocent:

1 Like

“We will also look to validate our COVID-19 clinical data through a confirmatory
randomized placebo-controlled trial supported by a major, multinational
collaboration that provides access to a large number of sites across Europe and
established infrastructure at significantly reduced cost to BerGenBio. We
anticipate this study to commence in H1 2022.”

Synes det lukter EU SolidAct av dette.

EU-SolidAct – a pan-European platform for pandemic research and preparedness

The EU-SolidAct trial is part of EU-RESPONSE, a pan-European research project involved with rapid and coordinated investigation of new and repurposed medication to treat Covid-19 during the ongoing pandemic. EU-SolidAct is an Adaptive Platform Trial. The master protocol is developed for evaluating treatments in hospitalized patients with COVID-19, the disease caused by the SARS-CoV2 virus (coronavirus).

While the master protocol is currently designed to test medications in hospitalized patients in phase 3 clinical trials, it will be expanded to other interventions, trial phases and involve patients outside of hospital when necessary. The protocol is designed such that it functions as the basis of a joint European response to combat infectious agents both now and in the future.

EU-SolidAct er i tillegg delvis ledet og støttet av Oslo Universitets sykehus.
https://www.ous-research.no/home/ous/news/21391

18 Likes

EU solid act høres mye riktigere ut på mange måter ( enn Who solidarity som jeg har ‘tatt fra luften’)
Solidarity ser ikke ut til å operere så bredt i Europa som Olin signaliserer.
En annen ting er at de med Solidarity ikke ville visst nå at studien kun vil gå i Europa, iallfall ikke vært så sikker at de er helt konkret på det.

Man håper det blir en kombinasjonsbehandling, men det er ikke ett legemiddel med to aktive substanser. Det er fremdeles to forskjellige legemidler som måtte gis separat. BEM som er et lite molekyl og gis per oral og en PD-1 hemmer som er et biologisk legemiddel som gis intravenøst. Å lage ett legemiddel med to skrive substanser tilser et helt nytt utviklingsløp inkludert ny produksjonsprosess

Merck i dette tenkte eksemplet vil ikke kunne selge dette ut som en pakkepris (en gitt pris for to legemidler), i hvertfall er ikke det vanlig. Det blir to legemidler som gis sammen, men man bryter to ulike forpakninger og de har hver sin pris. Dermed, hvis det finnes billig BEM for covid fra GSK (eksemplet over) så vil det trolig lønne seg å kjøpe vanlig Keytruda og billig BEM heller enn den BEM som er godkjent for den kreftindikasjonen man ønsker å behandle.

Prising av legemidler skjer etter en helse teknologisk analyse (HTA) hvor man regner på betalingsvillighet opp mot sparte leve år, kostnader spart på sykehus, tapt lønn og utallige liknende parametre. Deretter tar selskapet sin HTA og går inn i forhandlinger med payers som vanligvis er land, regioner, forsikringsselskap, store sykehuskjeder alt ettersom hvilket land man operer i.

De store legemiddelselskapene skal ikke avtale priser seg i mellom, men det skal være fri konkurranse og egne avtaler mellom selskap og betaler av legemidlet. Sist store legemidler samarbeidet om pris ble det store rettssaker. Forøvrig, det sier seg selv at man kan ikke prise et covid medikament hvor det er mange pasienter til samme pris som et orphan legemiddel.

6 Likes

La oss se hvor dette covid sporet fører selskapet hen. Dette er BerGenBio, de kjører allerede sitt utviklingsløp i to av de aller mest kompetitive cancer indikasjonene som finnes. I tillegg til dette har de nå kastet seg inn i ringen på covid som i likhet med de to andre indikasjonen også er svært kompetitivt og uoversiktlig. Ikke bare vet man hvordan SoC behandling av covid vil skje neste 1-2 år, men man vet ikke om sykdommen overhodet vil være like relevant og hvor mange som blir skikkelig dårlige.

Jeg berømmer et lite biotek fra Bergen for å kaste seg inn i tre høykompetitive indikasjoner. Jeg håper det har cash og stamina for hva de har satt seg som mål. Noe slikt er normalt sett forbeholdt de store bioteks fra Boston eller BP, som begge har en annen type cash runway enn BGBIO.

Det med å kjøre covid med en plattform. Tydeligvis har de skjønt at de ikke kan/har råd til å kjøre en skikkelig fase 3 registreringsstudie selv. Hadde det vært tilfelle hvis data tilsa dette så ville all fornuft tilsi at man enten fikk en deal eller at man kjørte en solid fase 3 etter avtale med EMA/FDA. Å kjøre dette på en felles plattform sponset er ikke hvordan man ellers kjører pivotale registreringsstudier.

Personlig mener jeg jo at selskapet er på tynn is hvis de må inn i fase 3 på sine indikasjoner selv. Det er garantert mange BP allerede har og vil fortsette å se på selskapet og deres konfidensielle data. Fase 2 resultater er hva man ønsker å se før man man kjøper. En registreringsstudie ønsker farma som regel å kjøre selv. Dette fordi selskaper med fase 3 data er veldig dyre, fordi man ønsker å ha kontroll på studie design fordi den bestemmer label man får, fordi man ønsker å kontrollere risiko i form av kvalitet og mest fordi positiv Proof of Concept i fase 2 er hvor man skal ha derisket molekylet og kan snappe opp med en grei pris.

For meg personlig: får ikke BGBIO en deal etter sine fase 2 data og må kjøre fase 3 selv så er det et tydelig dårlig tegn. Da vil ting likne mer på «throw shit on the wall and see what sticks”. La oss bare kjøre masse studier og håpe man får napp på noe sted. De har jo tydeligvis mange aksjonærer som er happy uansett.

Er mange som er veldig bull her, tenker det ikke skader å høre bear siden også :wink: Ta det for hva det er verdt.

8 Likes

Det henger ikke på greip.
Har du fått med deg hvilke kreftformer/varianter de går for og “high unmet need”?

Redigert:
Det vil nok ha god verdi for både deg selv og TI, hvis du hører gjennom dagens presentasjon.
Hvis du først skal bruke så mye tid på å synse om et selskap, så bør du sette deg inn i hva selskapet driver på med.

5 Likes

Jeg kjenner ikke til hvilken «greip» du henger ting på, men AML og NSCLC er globalt sett veldig kompetitive.

Se dagens presentasjon, og du vil skjønne at det er mer komplisert enn som så.

1 Like

Skrivefeil??

Mulig ja, er trolig mange skrivefeil i mine innlegg. Er ikke så nøye med staving og grammatikk.

Poenget var at man ikke kan forutsi hvordan SoC covid behandling vil være om noen år. Hvor mange havner på ventilator etter antistoff behandlingene man vil får på sykehus, hvor mange vil overhodet havne på sykehus? Hvor aggressivt vil covid være om 2 år?

Jeg lover å gjøre det hvis du legger frem en gis oversikt over den globale pipelinen på AML og NSCLC. Avtale?

1 Like

Jeg tror vi nå har indikasjoner på at viruset vil være et problem i deprimerende lang tid, gitt at så mange ikke vaksinerer seg.

Men SARS-Cov-2 vil vel likevel med årene bli mindre farlig. Jeg tror BergenBio hever blikket mer enn som så. De så vel tegn på effekt overfor gamle SARS også, og Bem fungerer ikke sykdomsspesifikt. Fungerer den godt overfor Covid-19, kan den fungere godt overfor flere virus. Jeg tror vi nå har forstått at vi må være forberedt på nye pandemier,og bygge opp et størst mulig arsenal nå. Det er mulig at Bem bør inngå der.

3 Likes

@Hayen jeg har lest dine innlegg og den «innsikt» du bringer med inn i diskusjonen. For meg er det ikke «innsikt» nok noe hva en CEO sa for å forvarliggjøre selskapets valg alene. Synes det gir god mening å også verifisere og oppdrive egne fakta og forståelse. Hvis du tror at alle de 50 kandidatene Martin sa var under utprøvning i AML ikke vil true posisjonen til BEM så er du ikke en hai

1 Like

Jeg spurte fordi du skrev det motsatte.

@Scrivener jeg er ikke uenig med deg. Spørsmålet er om BGBIO er rigget for en slik eksplorasjon og om det er strategisk lurt av dem mht runway og fokus?

Skjønner. Skriver lange innlegg og tar meg ikke alltid bryet med å gå over nøye.

Igjen, dette er ikke dekkende for vaksiner mot Covid (på tross av allianser med BP). Jeg forstår ikke behovet for så mange kategoriske påstander…

3 Likes