Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Roc.

Tenker du at evt dokumentert effekt på C19 kan åpne opp også for annen antiviral behandling?
Evt, hvorfor ikke.
Gitt akseptabel bivirkningsprofil og mulighet for enkel po behandling så finnes det jo et marked som er helt uavhengig av pandemi.

2 Likes

Sorry, skjønte ikke konteksten i den første setningen.

Vedr behovet for bastante påstander. Jeg skriver fra et subjektivt perspektiv. Er ikke en cochrane metaanalyse jeg forsøker å stykke opp i uendelige biter her.

Du må bare kamuflere din manglende forståelse og kompetanse med latterliggjøring og angrep tilbake. Det kan jo være greit å vurdere om sånt stiller deg i et bedre lys.

Som nevnt - hør gjennom presentasjonen og du vil oppdage at dette er er mer komplekst enn du tror. Det er ikke ‘one size fits all’.

Er jo en merkelig konklusjon.
Hvorfor kjøre det selv, hvis de kan få EU eller Who til å ta store deler av kostnaden og det praktiske? Rimeligere og raskere vei til mål. Det er vel heller en fjær i hatten til selskapet hvis de får til dette.

Dette handler jo også om pris. Det kan jo være du undervurderer hvilken verdi Bergenbio mener at Bemcentinib har. Bergenbio har ikke akkurat fremstått desperat etter friere, men heller veldig trygg på hva de har i Bemcentinib.

2 Likes

Blir veldig personlig, men jeg synes veien fra hva man viser av in vitro effekter på antiviral effekt med de doser man kan oppnå in vitro er ikke blitt bekreftet i de to kliniske studiene på covid. Ellers føler jeg også safetyprofilen til BEM ikke er helt grei så heller satse på som en 2L cancer behandling enn for noe som folk i alle aldre skal få. Veldig personlig dette.

@Hayen jeg tror vi begge tydeliggjort hvor vi står og kan rasjonalisere for våre meninger. Tror ikke vi trenger å stange med hverandre.

1 Like

Unnskyld, men nå blir utsagnene litt bisarre her. Cochrane og andre typer meta-analyser kan gi relativt sikre svar gitt datatilfanget de har og gode analytiske grep.

Hos deg ser jeg lite data og begrenset vilje til analytiske grep. Og det skal forsvare bastante påstander?!

Jeg tror vi er tilbake ved min gamle påpekning: Den som vit litt (les: for lite), tror hen vet og formulerer seg bastant.

(Den som vet mye om saken er derimot nyansert.)

Dette er skuffende.

4 Likes

Problemet er at du kommer med tapetserende innlegg som ikke er bygget på innsikt om Bergenbio og relevante tema, men en generell kompetanse og dine luftige tanker.
Det er relativt destruktivt og avsporende for en god debatt.

Enn om du hadde brukt 10% av tiden du bruker på å skrive innlegg, på å opparbeide mer kunnskap om Bergenbio og Bemcentinib.

Hvorfor skal vi lese dine innlegg når du ikke gidder sette deg inn i Bergenbio?

4 Likes

Lov å være personlig, det er vel de fleste som poster noe her.

Jeg ønsket egentlig å få frem at selv om det er konkurranse om en plass i SoC ved C19, så kan den subsidierte veien gjennom fase 3, gi et bredere nedslagsfelt enn C19 med ledsagende inntektspotensiale.

Når det gjelder safety, så brukes jo makrolider flittig tross at det er godt kjent at det gir forlenget QT-tid, NSAIDS brukes tross assosiasjon med kardiovaskulær sykdom etc. Løs mage gir de fleste medikamenter.

Så at bem er slem er jeg ikke helt enig i (sålangt iallefall).

2 Likes

Hvor mange makrolider potensiell høy risiko for MI til tross for at man skal ha selektert ut MI-risiko pas før man innsetter? Er litt slikt jeg tenker kan bli problematisk i en stor covid studie.

Skjønner ikke formuleringen i spm ditt. Kan du presisere hva du mener?

Var 1 av 84 som fikk hjerteinfarkt etter BEM. Dette kan kanskje være helt random, eller være et safety signal. Større materiale vil gi oss svaret.

Det er mange hundre som har fått bemcentinib. Mener det er 400+
Hjerteproblemer av alvorlig karakter har ikke, såvidt jeg vet, dukket opp før denne ene gangen, så det er nok helt tilfeldig.

1 Like

Enig i at 1/84 ikke skal vektes, og at det trengs større populasjon. Foreløpig synes egentlig ikke bem slem, og det er egentlig påfallende sml med uselektive axl-hemmere.

Faktisk det motsatte, har siden COVID fått muligheten å jobbe fra Norge og etter sommeren har jeg fått så mye kjærlighet her så synes det et meningsfylt å bidra her på forumet.

4 Likes

Takk.! Dette sitatet skal jeg ta med når jeg underviser i forskningsmetode på nyåret.

@Roc, for meg er det underlig at du ikke ser at du nå ha spilt deg ut av banen. Du har med klare ord fortalt at jeg/vi ikke bør ta deg alvorlig. Men samtidig er sitatet representativt for mye irrasjonalitet blant oss mennesker. At det kommer fra en som tidligere har hevdet at han vet (han, Roc er mann, p > .90) gjør at sitatet er ypperlig.som illustrasjon.

(Uff, jeg ser at dette kan framstå som hersketeknikk. Det er ikke ment slik. Men sjokkert er jeg, så jeg holder meg unna nå.)

1 Like

Kan admin/moderator vennligst rydde opp i den suppa her?

3 Likes

De fleste har vært cancerpas. Covid pas har en annen patogenese og andre akser som er aktive. De BEM ble gitt til i ACCORD2 og BGBC002 var inn mot/i en dekompensering. Man har ikke over 400 pas erfaring fra slike pas, men kanskje snart?

Det du mangler i selvinnsikt, tar du igjen i selvtillit.

Men mirakler kan skje.
Kanskje leser du deg opp på Bergenbio, og en dag evner å bidra konstruktivt

Redigert :
@pdx kan du rydde opp her. Takk
Se for øvrig kommentar fra @anon28800809 lenger ned (ca 23:55)

2 Likes

Er en funksjon i forumet som skjuler slikt.
Angrer ikke på det.

Vedkommende kan finne likesinnede her: https://finansavisen.no/forum/thread/140711/view/0/1

1 Like

Tar en runde med feiekosten her i morgen formiddag, ser det er litt ruskete :sweat_smile::wink:

6 Likes