Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Ser at selskapet skal presentere på DNB Nordic Healthcare conference den 16.12.

https://www.dnb.no/konsern/arrangementer/healthcare/conference.html

På podiet 11:35 og liker at de har åpnet for gruppe og 1:1 møter mellom selskap og investorer

4 Likes

Det gjør de hvert år, og gjelder de fleste selskapene. Men det er selvsagt ekstra viktig når de har en ny CEO.

Med det som bakteppe, er det vel sannsynlig at de skal begynne å produsere Bemcentintinib i et litt større omfang … hensikten med disse stillingene er å kvalitetssikre prosess.

1 Like

Er dette nye stillinger eller er det noen som har sluttet og slik sett skal erstattes. Tenker at noen må jo ha utført de oppgavene til nå. Eller, er det storskala produksjon av Bemcentinib som forberedes?

Valgte å fylle på litt i dag jeg. Bare med 5% da til 17.51 kr. Ikke kjøpt noe etter den gikk under 20 kr, men nå føles det som det er tid for snitte ned litt før ting meldes og historien gjentar seg i kursen, forhåpentligvis med litt mer langvarig oppgang denne gangen. Se månedchart. TradingView Chart

4 Likes

Økt 30% selv de to siste dagene, fått snittet bra ned.

2 Likes

Kan noen forklare dette:
Tilfeldig så på dagens handelsliste at ved forsøk å handle ned kurset (som tidligere vanlige dager), kommer raskt en liten handel på 4-5 aksjer og løfter aksjen!
Det føles som det er et robothandel, men motsatt retning?! Kanskje promilleproblem etter en heavy julebord :rofl::sunglasses:

Tips, Nordea har laveste kurtasje på 1 kr.

1 Like

Dette har jeg sett skje flere ganger de siste ukene. Alltid vært handlet 5 aksjer. Virker som et desperat forsøkt på å presse prisen opp av en med minimum kurtasje pris.

1 Like

Dette er sannsynligvis bare et forsøk på å presse kursen oppover. Hos Nordea vil ikke slike stunt koste mer enn 1 krone i kurtasje.

Han/de har i hvert fall gjort en fabelaktig jobb hele dagen, og kommet med løft etter hvert robothandel/forsøk å dra ned kurset. Hvis de slikt fortsetter, begynner shorten å dekke sin del, tror jeg!

1 Like

Men hva er hensikten med " å presse kursen oppover"?

Hvis aksjekursen er høyere er aksjene dine mer verdt.

1 Like

Kjøp litt mer BGBIO da.

2 Likes

Det ser ut at ‘Plus 5-aksje-kjøperen’ har satt i gang med dagens misjon :metal:

2 Likes

Vanligvis ville jeg anbefalt scihub, men det ser ikke ut som de har inkludert den ennå :confused:

1 Like

Jeg heier på ridderen med 5 aksjer.

GameStop fra Close 5. januar 17 USD til Close 347 USD 27 jan.

Det må en stor % andel short til for å bevege en aksje på den måten. Etterfulgt av en Haug med datakyndige 20-åringer med hissige algoritmer eller fat fingers

1 Like

Siste dagers utvikling styrker mistanken at agenter/krefter/roboter aktivt jobber for å heve kursen oppe! Etter hvert kortvarig kursfall løftes det med små poster( 5-posten), og fort bremses med 12500 brannmuren! Har shorten begynt å trekke seg sakte?