Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Du skal se at katten er ute av sekken før han tiltrår :smiley_cat:

Rolig nå gutter. Tilbake til tema.

Ganske lite dyrevennlig å holde fanget en katt i en sekk over lengre tid……

Fra spøk til alvor. Gjelder å ha realistiske forventninger til selskapet.

2 Likes

Det kan være en fordel å være ydmyk.
Vi har ikke lenger grunn til å tro at Omicron vil gi så mye mildere sykdom. Jeg trodde det, men Sør-Afrika er ikke Europa. Høy tidligere infeksjonsrate i SA, samt høyere immunitet pga andre smittsomme sykdommer, kan bidra til å forklare tendensen i SA.

Det er ikke greit om man avfeier funn i Danmark og nå UK med at man ikke tror på dem. (Ny forskning på smitten i Europa kan selvfølgelig gi andre funn, men det er ingen grunn til å forskutere hypotetiske funn.)
Ellers kan det være en fordel å lese husreglene om hvordan man skriver her inne.

5 Likes

Hvor mange steiner skal du kaste?

Ja ikke sant;

1 Like

Jeg er ikke sikker på hvordan erfaringen med at vaksine hjelper mot alvorlig sykdom ved smitte (jamfør innegget ovenfor) er relevant for spørsmålet om Omikron er mindre farlig enn tidligere varianter av viruset.

Jeg regner med at folk har sett info om studiene fra Danmark og UK om Omicron i Europa, og deres konklusjon at Omikron ser ut til å være like farlig. Diskjonen om nytten av vaksine er noe annet.

Her er noe for interesserte:

I denne artikkelen finner man også følgende:

The German health minister, Karl Lauterbach, also warned that he expected the Omicron variant to lead to a “massive fifth wave” of the pandemic.

Lauterbach, a former epidemiology professor, said during a visit to the Lower Saxony region that Germany must prepare for a challenge “that we have never seen in this form before”.

Jeg har ikke noe behov for å ha rett. Jeg er bare redd for at jeg tok feil da jeg håpet på at Omikron var mindre farlig. Nok om det fra min side, dette er hverken et forum eller en tråd for å diskutere epidemiologiske sider ved Covid-19.

1 Like

Og her er en artikkel fra Mail & Guardian (en god sørafrikansk avis, anbefales!), som viser til at WHO er ganske optimistisk basert på erfaringene i Afrika. Hvordan det blir i Europa, gjenstår å se.

1 Like

Litt uheldig første innlegg @Bullshiet ?
Jeg er ikke nødvendigvis uenig i poenget, men vi må kommunisere til hverandre uten å angripe person.

1 Like

Jeg har ikke avfeiet noe som helst. Det går begge veier, men det er mer statistikk per i dag i SA enn UK og Danmark på denne mutasjonen. Derfor vil det være naturlig å anta, inntil man vet mer, om at det SA rapporterer er riktig. Og så må tiden vise om det DK og UK rapporterer er mer aktuelt for oss eller ikke.

Ja, du har rett i det. Senere innlegg gjorde det klart. :slight_smile:

Men vil du ikke si at SA rapporterer rett om SA, og Danmark/UK rapporterer rett om Danmark/UK? Du åpner jo for det i siste setning.
(Du har forresten rett i det du skriver om sør-afrikansk helsevesen, selv om ikke alle har like lett tilgang til det i SA.)

Hvis det skal så lite til for å jage noen bort så får det så være… trodde ikke vi diskuterte i barnehagen. Men hvis du ønsker et stort ekkokammer på forumet så vær så god.

Det handler vel om form. Det er en grunn til at vpc misliker meg så sterkt, jeg kan bli arrogant når jeg syns noen skriver noe dumt og samtidig er påståelig. Det er heller ikke bra. Men det er fint om innlegg fokuserer på sak og ikke person.

Du har trolig glemt å lese forumreglene.

Ingen ønsker et ekkokammer selvfølgelig. Men her vises det jo helt objektivt til en artikkel og han sier at det er for tidlig å konkludere. Så kverruleres det på at han viser til artikkelen. Synes det er unødvendig å kverulere på at han viser til den… Men men. Ha en god dag videre

2 Likes

Man leser det man vil lese, men jaggu skriver man det man vil skrive også.

Helgen skal ingen ta fra oss!

3 Likes

Med alle mulige forbehold, vil jeg påstå at det er grunn til å være forsiktig optimist med tanke på omikron. Uten å gå for mye i detalj, kan det se ut som at spikeproteinet(til omikron)ikke infiserer lungeepitelet på samme måte som Delta.

«Omicron Spike protein induces relatively poor cell-cell fusion compared to Delta.»

Nå er det tidlig i forløpet, og veldig mye informasjon/støy blir publisert, så det er vanskelig å være oppdatert på siste nytt hele tiden, men det er neppe dumt å ta dose 3 når det tilbudet kommer.

For den som er interessert:

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

6 Likes

Ohhh come on! Du holdt i 3 dager fra du registrerte deg før du følte du måtte skrive et innlegg.

Jeg tipper du har skrevet en del innlegg før jeg :wink:

Skremmende kombinasjon😥

1 Like

– Konklusjonen på studien blir at bemcentinib klarer å aktivere B-celler og T-celler, hos de som responderer. Dette viser at behandlingsprinsippet fungerer og at lavdose cytarabin sammen med bemcentinib er tolerert og effektivt.

Vil gjøre placebostudie
Gjertsen sier at neste steg nå blir å gjøre en større placebokontrollert studie, kanskje på om lag hundre til to hundre pasienter.

3 Likes