Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Store poster er kjøpt på fortløpende høyest kurs i dag som ikke er vanlig mønster for robothandel! Det nærmer seg også 180k aksjer allerede første 2 timer på dagenshandel som også uvanlig for dominert robothandel. Blir ikke overrasket om melding om innsidehandel i dag :slight_smile:

1 Like

Kan tenkes at det er noen som vil ha tilbake aksjene slik at det er inndekning som skjer. Spennende.

Dobling idag på Covid-melding? I beste fall markedsgodkjenning gjennom EMA etter denne studien som er fase 2+3…nice​:rocket::rocket::rocket:

6 Likes

Ser at robot/algoritmene er tidlig ute med prehandel og senker gradvis fra 17,48 til 17,18 :rofl: Tror det blir en tøff dag for shortene og satset på at de blir F… up :stuck_out_tongue_winking_eye:

image
Noen som vil kjøpe?

1 Like

Poenget i siste avsnitt, er det jeg har forfektet i lengre tid og det som vises i det jeg vil kalle en laber reaksjon for biotech aksjer å være. +30% min. På en slik melding. I tillegg er det jo litt rufsete i markedet Pt.
Men igjen, så lenge dem ikke bærer studie kostnaden så helt greit. Forventer intet stort ut av dette, men hvem vet. Blir en eventuell bonus.

Selv om meldingen ikke kan gi en voldsom boost-effekt på kursen, men kollateral konsekvensene bla. forventet meldinger om innsidehandel og sannsynlig begynnelsen av short-dekning gradvis og stødig hever kursen, tror jeg :slight_smile:

Jeg liker jo også at de i selve pressemelding viser til at den forrige kandidaten i the EU-SolidAct platform nå allerede er under validering hos EMA (European Medicines Agency) og at Bem er utvalgt av en ekspertgruppe til å bli kandidat nummer 2.

Dette gir oppmerksomher rundt Bemcentinib og siden det er en AXL inhibitor så har de påpekt dette i ingressen til meldingen for å understreke at det er først og fremst det og IKKE først og fremst en Covid medisin

3 Likes

Jeg har i utgangspunktet vært skeptisk til å følge C19-sporet, men når det først skulle bli et nytt forsøk er dette jo en meget god sjanse og et fair forsøk med god ledelse.
Baricitinib var først ut i EU Solidact og tidslinjen der fra offentliggjøring i april-21 (tror de startet inklusjon 19/4) til mulig godkjenning nå i disse dager altså blir på ca 10mnd.
Nå er det sannsynligvis flere inklusjons-sites tilgjengelig for bemcentinib, men TTT.

Skulle man komme så langt og med gode resultater blir det jo fort pen omtale, slik det har blitt med baricitinib, f.eks via WHO.

Det er uansett en fjær i hatten å bli inkludert som medikament nr 2. Det betyr at det foreligger expert opinion-konsensus om at AXL-inhibisjon er spennende.

Jeg tror også at dette legger et potensielt solid grunnlagt for bruk ved senere pandemier, men kanskje vel så interessant, bruk av bemcentinib som adjuvant behandling ved andre infeksjoner, kanskje spesielt ved virale infeksjoner for å korte sykdomsforløp og kanskje alvorlighetsgrad.

Med andre ord; ikke bortkastet arbeid selv om pandemien forhåpentligvis går inn i en langt snillere fase nå fremover.

Kuriøst er det forøvrig at jeg tipset immunologisk avdeling på Riksen, der Trøseid også jobber, om bemcentinib i januar i fjor, da hovedsaklig motivert utifra et generelt immunologisk perspektiv eksemplifisert gjennom C19.
Tror det gir god grunn til å tro at de ser på bemcentinib som en interessant adjuvans ved andre sykdommer. Time will show.

Bgbio er så mørbanket nå at jeg dessverre tror at dette kun gir krusninger i kursen. Håper jeg tar feil.

6 Likes

Rekruttering til EuSolidact/Baricitinib har vært et problem, spesielt pga få innlagte og få sites.
Nå legges flere inn og antall sites er/blir 15.

Det er også en faktor at man til Baricitinib skulle rekruttere 1900 pasienter, mens man til Bemcentinib skal ha 500.

Studiestart for Baricitinib var 3 juni 2021 og de er nå under vurdering til å få markedstilgang.
Av overnevnte årsaker er det grunn til å tro at Bemcentinib kan oppleve rask gjennomføring av fase 3

3 Likes

Har tenkt samme tanken at det er en solid plattform å få testet produktet gjennom. Og ikke minst bli utvalgt som produkt nr 2. Dette vil være bra for selskapet på lengre sikt enn en handelsdag. Noen som vet hvor mange produkter som var/er i hatten?

Hayen.

“EU-SolidAct has established clinical sites in 15 countries.” Tenkte kanskje det da var flere sites i de respektive landene, men vet ikke sikkert.

De har vel uansette en viss protokolltrening gjennom baricitinib-løpet og det er bra.

Kanskje de klarer å knipe litt mer tid fra offentliggjøring til studiestart også om vi er heldige.

Jeg tror derfor at det er flere grunner til at du har rett mht raskere gjennomføring.

1 Like

Hvor lang tid skal man så bruke på å behandle 500 pasienter med Bem?

Ja, jeg var litt kjapp. Takk for presisering.
Poenget mitt består forsåvidt - EuSolidAct har hatt fokus på å øke antall sites for raskere rekruttering, noe Bemcentinib sikkert vil nyte godt av nå

Dagens melding ser ut til å være mer interessant enn hva markedet vurderer det til å være per nå

1 Like

Det er det vi prøver å synse litt rundt herover.
Fra inklusjon til hvert enkelt pasientforløp lukkes gikk det iallefall 90dg da de prøvde ut baricitinib.

Hvis inklusjon baricitinib starte primo juni-21 og godkjennes “nå” så snakker vi 9mnd.
Baricitinib-studien planla inklusjon av 1900 pasienter. Hva de lukket på har jeg ikke rukket å finne i farta, men er jo i såfall 4 x flere enn for bem…

Tror at meldingen på EU-nivå potensielt vekker investorinteressen internasjonalt. Defenitivt påvirker/endrer short-strategien!

1 Like

Er et tankekors at selskapet er priset lavere nå enn ved notering i 2017
Sett mot hvordan pipen har utviklet seg.
Flere Fast track og gode data

:thinking:

Mcap - ek = under en milliard

3 Likes

Cardio skriver: Det er uansett en fjær i hatten å bli inkludert som medikament nr 2.
Veldig enig at det er en fjær i hatten, men jeg tror ikke at bemcentinib og baricitinib har vært sammtidig til utvelgelse i EU Solidact. Derfor er det kanskje en ekstra stor fjær i hatten.

Vi får vente med å konkludere til meldingen er absorbert av markedet, eller til studien er ferdig ,angående covid sporet …

Shortepakket klarer å dra den tilbake tross gode nyheter…tok en utskrift som viser tydelig hvordan de holder på :frowning: