Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Man ser alle disse tegn i BGBIO :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 Likes

Framkom ikke helt hva dette innebærer. Men ja, spennende

1 Like

Forsto heller ikke dette helt, i vanlige fall så er det dette som er fremgangsmåten ved godkjenning av medisin i EMA . The evaluation of medicines, step-by-step | European Medicines Agency , men i dette tilfellet så er det kanskje tilsvarende løp før ingansettelse av fase 3. har ikke hatt tid til å se nøyere på det. Er fullt lastet allikevel

1 Like

Tenke samme. Alt for fullt lastet om det går i dass dette selskapet :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Kan det være midlertid godkjennelse kombinert med en fase3 studie. Kan ikke huske selskapet har snakket om nødgodkjenning før fase3…

By day 210 of the active evaluation time at the latest, the CHMP will adopt an opinion on the application. The committee will make a recommendation on whether or not a medicine should be granted a marketing authorisation and, if so, under which conditions of use. The committee will also agree on the wording of the product information for healthcare professionals and patients (i.e. the SmPC, labelling and package leaflet) and on any additional data that the company is required to provide after the medicine’s authorisation.

3 Likes

Eller så kommer melding om at COVID-sporet er begravet og avsluttet og han kan få billigere aksjer etterpå. Blir jo bare gjetting. Håper at det snur snart i BGBIO selv om jeg ikke er aksjonær der for tiden. Fjær i hatten for BGBIO og norsk BIOTEK om en eller flere i pipelinen går videre fra fase 2 til fase 3.

Bgbio aksjonærene er vel delte i om det blir fase 3 covid eller om den skrotes. Jeg tror covid sporet går videre til fase 3. bare å smøre seg med tålmodighet her og!

1 Like

Nå er det mye jeg ikke skjønner i BB tydeligvis, HVOR blir det av covid studie? og hvorfor denne type kommunikasjon hvor aksjonærer skal ha minst mulig informasjon…

Ny oppdatering fra EU SoldidAct

NEW STUDY ARM
A new study arm is planned for SolidAct part A (moderate COVID). Further information will be provided once the contract is signed
by the company providing IMP.

IMP= Investigational Medicinal Product

Det kan godt være BGBIO som er på trappene. Selv om det står Moderate Covid.

Hvorfor de evt. venter med og underskrive er en gåte, jeg drømmer om at de er i forhandlinger med BP.

10 Likes

Kanskje det ikke er så dumt å sitte i BergenBio blant norske bioselskap. Selv om det er stille om dagen. Aktiviteten på PCIB og NANOV her på forumet har vært litt større for å si det mildt. Det er som BGBIO ikke tas med i vurderingen av norske bioselskap det skal investeres i. Men per i dag så ligger BGBIO bedre an. Leit med PCIB altså.

Er studien endret til moderate COVID? I såfall passer det dårlig får Bemcentintinib hvor selskapet har guidet mot sykere pasienter altså senere i covid forløpet … spørsmålet er om det er snakk om en annen studie, eller at covid sporet blir satt i Hold…

Long,.det kan være en mulighet. Forventer at selskapet formidler en eventuell “hold” status på covid satsing hvis det blir utfallet.

I Norge brukes mild om ikke innlagte.
Med det som utgangspunkt, kan man jo se for seg at ‘moderate’ er på innlagte, men som ikke er på respirator osv.

Det kan være at moderate i praksis er pasienter i den første av de tre scoringgruppene som Bemcentinib ble testet på i fase 2

4 Likes

Som Hayen skriver: Moderate er vel de som er innlagt men ikke på respirator, så vil anta at denne gruppen vil få BEM ved innleggelse, og så holder de seg kanskje unna respirator hvis medikamentet virker etter planen.

Moderate symptoms

  • Fever of >100.4 degrees Fahrenheit
  • Chills, with repeated shaking
  • Deep cough
  • Fatigue and body aches
  • Muscle pain
  • General feeling of being unwell
  • Some shortness of breath
4 Likes

Takk for oppklaring, Matadoren :+1: da faller bitene på plass .

Reglene for innsidehandel sier at handel for primærinnsider må skje minimum 30 dager før en kvartalspresentasjon. Q4 presenteres 16 februar, så jeg tviler på at vi får noen melding om handel før etter at rapporten er ute.

"Personer med ledelsesansvar hos en utsteder har et generelt handelsforbud (for egen og andres regning) i aksjer eller gjeldsinstrumenter utstedt av utsteder, eller i derivater eller andre finansielle instrumenter knyttet til disse i en periode på 30 kalenderdager før offentliggjøring av pliktig finansiell rapportering etter den relevante markedsplassens regler eller norsk rett (MAR artikkel 19 nr. 11)." Meldeplikt for personer med ledelsesansvar (primærinnsidere) og deres nærstående - Finanstilsynet.no

1 Like

Ja, det er presisert at det gjelder “pliktig finansiell rapportering” - jeg sendte en forespørsel til Finanstilsynet vedrørende om det også gjaldt melding om avtaler og kontrakter, og svaret var at det gjeldt kun for finansiell rapportering.

SÅ jeg tolker det slik at det ikke kommer innsidekjøp nå før tall den 16.02, men at det gjerne kan komme andre medlinger selv om Olin handlet i januar.

6 Likes

Ser ut som det er kort vei ned til neste støtte, dessverre. Litt skremmende at det er så lite interesse på dette nivået.

Det er jo musestille fra selskapet, som vanlig. Uten nyheter og en viss guiding, ingen interesse.

Noen som kan forklare hvorfor aksjonæroversikt
Hos BergenBio ikke lenger publiserer antall aksjonærer.
Siste oversikt lagt ut 09.01…etter denne dato er antall aksjonærer utelatt.