Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Takk for svar og synspunkter :+1:t2:

2 Likes

Det er bare et spørsmål om tid før AXL blir et hovedfokus innen mange kreft indikasjoner, Bem slår igjennom. Jeg bare håper de ikke låser seg til å kjøre dette selv også etter godkjent medisin. Med seigpining, store spikes i kursen både opp og ned. Det må komme et bud på selskapet / partnerskap på bordet, som får Mohn til å sette Arctic i sving.

Så har vi markørene, fibrose, og virus i tillegg :muscle:

12 Likes

Noe endring i top20? Ytterligere handel for Mohn som forrige uke?

Ingen endringer hos de store, stadig vekk flyttinger mellom short utlåns kontoer hos DnB og Nordnet til amerikanske kontoer ut og inn. En ansatt i Helse Bergen kom inn med ett greit kjøp på siste liste (30k+ og var ikke aksjonær før dette)

5 Likes

Q4 16 februar ser jeg.

Lurte på hvor du finner info om topp 50 liste, info om short bevegelser samt info om enkelthandler.

Topp 50 kan man få hos Infront eller som meg hos TekInvestor, Innsider koster 499 i måneden men da kan du se alle endringer etc. Shortendringer blir erfarings antagelser. I øyeblikket er det stort sett Nordnet IKZ og DnB som låner ut. Når det flyttes fler aksjer en det blir omsatt over børs, så er det ganske sikkert utlån/tilbakeleveringer

1 Like

Hmmm derfor mine handler ikke registreres da. Jeg handler via Nordnet og DNB og ser de ikke igjen på denne listen hos TI.
Er mellomstor investor så postene burde stått på listen over kjøp, men blir da “slukt” i en eller annen utlånsalgoritme?

Er BGBIO en av dem? Evt. Hvilke selskaper? Kan noen med tilgang fortelle , plz :nerd_face:

Det er NEL, Quantafuel og Frontline. BGBIO har ikke spesielt stor short aktivitet i mine øyne og lykkes selskapet så skal jo den gjengen kjøpe aksjer tilbake når kursen går opp ved neste bull-melding.

4 Likes

Tnx my man :metal:

Følg med på shortnordic.com
Der kan du se dagens short vinner og taper.

2 Likes

Aksjen “sniker” seg oppover på lav omsetning…

Tydelig dra-kamp mellom +5rn og -1rn!

1 Like

Hvis vi mindre investorer gjør dette er det markedsmanipulasjon, storfiskene kan manipulere til algoritmen krasjer.

Fulgte en del med tidligere, men alt mellom skikkelige meldinger er støy for min del. Klart en kan trade litt, de som kjøpte på bunn har 20% allerede​:ok_hand::blush:

2 Likes

En god del av innleggene i denne tråden er etter min mening personlige «diskusjoner», som jeg oppfatter er ødeleggende for dette forumet. Legg godviljen til og unngå å kveruler for «alt». Vi risikerer å skremme vekk alle som vil bidra med innspill. Vi får bare respektere at alle har sin egen mening. Ha ellers en strålende dag, så håper vi nok alle at selskapet lykkes med forskningen og at resultatene og kursen kommet etterhvert

4 Likes

For meg er det en sterk validering av BGB324 at de har alle disse investigator sponsede forsøkene (hvorav Covid sporet er det minst viktige kommersielt). Hvis man ser på summen av fagpersoner som er bak alle disse forsøkene, og åpenbart mener at BerGenBio her må ha en potensiell medisin som kan være til klinisk nytte, får man i mine øyne en ganske sterk faglig validering.
I tillegg har jo også Merck støttet forsøkene med gratis Keytruda, så da har man en ytterligere faglig vurdering av at det kan være et brukbart legemiddel.

11 Likes

Hva skjedde siste 45 min idag. Fra 18,42 til 19,77 på under en time? Og omsetning skjøt i været! :thinking:

Det var en som fikk det veldig travelt med å handle litt volum, er vi heldig så hadde han en god grunn :slight_smile:

1 Like

Enig i det. Tar en opprydning.

Småprat skal være småprat, men greit å holde noenlunde nivå. :+1:

Har ikke fulgt med på den i det siste, ser den hadde seg en skikkelig kapitulering i slutten av januar:

200 dagers snittet er kommet helt ned på 22, det hadde den trengt å etablere seg over for å lage et litt mindre bearish teknisk bilde

4 Likes