Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Er vel ingen store som vil ut? Bare småbeløp det trades på egentlig. De store sitter. Men liten kjøperinteresse så de som ønsker det kan presse kursen ned. Vært dette mønsteret over lang tid. Trond, hvor er du når vi trenger deg?

Største ordre idag har vært på 6000 enheter. Resten er stort sett under 1000. Er jo bare smått som du sier.

1 Like

Summen av de små ordrene har ihvertfall ført til et kursras på nesten 20% på 2 dager. Begynner å bli langt opp.

Er vanskelig for de store å komme seg ut av denne mtp volum og kurs. Vi er alle doomed frem til noe eventuelt skulle skje som tilsier det motsatte.

Det er "ingen " kjøpere i aksjen, derfor faller kursen også med lav omsetning, altså små aksjonær som selger seg ut…

I allverden er det som foregår her nå. Faller ikke 12% uten videre vel… :cold_face:

450000 aksjer omsatt på 3 timer er i denne aksjen veldig høyt. Tviler sterkt på at små selgerne kaster så mange aksjer her idag. Noe mere fundamentalt må ligge bak. Er vel ofte sånn at noen vet noe.

1 Like

Alltid litt svak for billigsalg, ikke alltid like lurt, benyttet derfor anledningen til å snitte litt ned. Så får tiden vise om om det var så lurt eller skulle ventet.

Venter til den faller under 10kr. Her er det enten partneravtalen som har kollapset eller at en emisjon er på gang - eller begge deler. Alternativt at et fond selger seg helt ut. Må være noen som vet mere enn oss andre. At den skal falle så mye pga DNB sin vurdering tror ikke jeg.

Ren spekulasjon. Jeg tror ikke info er på avveie. Den startet å falle i går på grunn av Nanov og muligens margins calls for folk som har mye i biotech, og deretter falt den videre på grunn av nytt kursmål fra DNB, stop loss, og muligens misforstått melding som kom på mandag, og rett og slett fordi den faller.

2 Likes

Hvis det er en partneravtale som har kollapset og eller en emisjon på gang så hadde de som vet solgt direkte på de 100k som lå på 13,50 og de 30k som lå på 13,30. Synes det lukter mer som ett shortangrep.

1 Like

Enig. Ingen nyheter og ingen grunn til engstelse. Noen vil ut og det er få men heldige kjøpere. Om noen vet noe og det kommer nyheter som bekrefter det så kan det være lovbrudd og innsideinformasjon.

Nå vektlegger jeg ikke sånne kursmål, selv om DNB har 22 og fortsatt kjøp. Så lenge jeg ikke kan se at noe fundamentalt er feil, synes tross alt meldingen som ble sendt ut var mer positiv enn negativ. Tror tross alt at fallet skyldes mer makro og ellers som det blir nevnt dårlig utvikling i Biotek generelt på børsen. Kan godt hende at du får kjøpt noe på 10, vi får vente å se.

1 Like

Hva mener dere “ingen nyheter”?

Det kom jo nettopp nyheter (i går) om kun delvis respons på en kombinasjonsstudie med Bemcentinib. Det var vel det noen allerede hadde info om på fredag og fortsetter å selge på i dag? Eller har jeg misset noe viktig her?

Meldingen om presentasjonen på ASCO er jo ikke endel av pipeline og utføres av eksterne med tillatelse fra BerGenBio. For meg fremstår det temmelig uvesentlig for BerGenBio sin pipeline hvorvidt denne studien gir gode resultater. Saueflokken altså.

4 Likes

Ja det er saueflokken og svært få som gidder å sette seg inn i pipeline og hva vi kan ha i vente. Jeg takker for billige aksjer i dag. Dette er som en parentes i den store sammenheng.

2 Likes

OK, godt poeng - takk :slight_smile:

Fra det jeg kan se har det egentlig ikke noe å si heller om nyhetene er dårlige eller gode (som for TRVX). Kursene raser uansett.

1 Like
5 Likes

https://www.investors.com/news/technology/mrtx-stock-surges-on-the-surprising-way-it-could-rival-amgen-and-win/?src=A00220

Nå er det jo generelt dårlig biotek-klima og smitteeffekt fra NANO.
Men kan BGBIOs kraftige fall i dag skyldes at noen har misforstått denne overskriften i vg?
(Dvs forvekslet med Oslo universitetssykehus (OUS) sin deltakelse i ledelsen av EU-SolidAct.)