Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

strongbuy: Mener du denne er relatert til dagens nedgang?

Dette er vel en potensiell konkurrent til Amgens Lumakras (sotorasib) mot KRAS G12C-mutasjonen.

Denne skal ha blitt godkjent i Mai 2021, dvs kjent i god tid før BGBIO pekte ut STK11-mutasjonen som satsingsområde for bem.
Likheten med bem er at sotorasib er et “small molecule” (ikke et antistoff) med et spesfikt bindingssted (RAS GTPase-hemmer), som har vist seg mer effektivt mot lungekreftceller med spesifikke mutasjoner, og har hatt FDA fast track-status, slik som bem: KRAS G12C mutations occur in about 13% of patients with non-small cell lung cancers. Sotorasib was approved for medical use in the United States in May 2021.
https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-first-targeted-therapy-lung-cancer-mutation-previously-considered-resistant-drug

1 Like

Åpner ned 5% idag. Hva forventer dere utover dagen og uken? Vil den bare fortsette fallet?

Fikk en kommentar fra en kollega når kursen en gang var 35 kr. Han sa følgende:
“Om du ikke tør å våkne en dag og ser kursen på 10 kr så skal du ikke være i BergenBio”.

1 Like

Personlig tror jeg og håper det hele er ett short stunt, og da vil aktøren/e synes på listene i morgen, og da tror jeg den skal dekkes raskt.

Ingen insidekjøp på denne vanvittige lave prisen.

Fordi alle er i innsideposisjon? Inkludert styreleder som ennå ikke har kjøpt sine aksjer…

Er det noen vesentlige endringer som er verdt å vektlegge?

Som ventet så ble det litt bevegelser i listene. KLP var den eneste av topp 50 som reduserte, men de reduserte med over 100k det samme gjorde Statoil Pensjon + Forsikring og Barclays. Ikke overaskende at det da ble press på kursen. Nordea egenhandelskonto tok 100k.

2 Likes

Trodde mine siste aksjer i BGBIO var kjøpt, men der tok jeg altså grundig feil. Måtte laste et par tusen til. Så nå er det bare å vente, enten på himmel eller på helvete.

1 Like

Jepp - samme her @romaper

1 Like

Vært helt ute 3-4 måneder, men kjøpt meg inn igjen to siste dagene. Håper mønstre fra monthy chart gjentar seg.

1 Like

15 øre til ATL på 11,80. De fleste har vel bundet seg fast til masten. Min vurdering er at synsingen om at der er en partneravtale rundt hjørnet (basert på at tullgren ikke har fått sine aksjer) blir for tynn. Dataene bgbio har levert så langt har ikke imponert det store markedet, bio sektoren er nedadgående (og ingen indikasjoner på oppgang) og noen av fondene selger seg ut. I tillegg ligger det muligens en short over aksjen som en klam hånd. Blir å vente av stormen til ledelsen bryter radiotausheten og kommer med noe mere håndfast.

1 Like

Hvis vi ser på kursen så ser det ikke ut som markedet er særlig imponert over dataene, men en del faglige instanser har funnet det interessant. FDA har nylig gitt Fast Track for STK11. EUSolidAct har tatt de inn og sponser ett stort studium mot Covid som det andre medikamentet de tester, hvor det første allerede har fått nødgodkjenning. Hvis du har lyttet på Olins sine presentasjoner etc, så fremgår det veldig klart at de har vært og er i partner samtaler. Men de er klare å at de kan hente ut mere verdier når de er nærmere mål. Så den partneravtalen kan hende ikke kommer før neste år, hvis ikke noen får veldig dårlig tid. I øyeblikket så ser det ut som partnerne vil blø ut selskapet, derav motangrepet med 2 skudd på mål istedet for 3 tror jeg.

2 Likes

Ledelsen har jo vært i diverse investor presentasjoner og for meg virker det ikke som noen av disse har blitt tilstrekkelig interessert til å handle eller så blir dataene de presenterer for vanskelig for fondsforvalterne til å forstå. Børsmeldingene blir jo for mannen i gaten nesten helt uforståelig. Forstår godt at noen velger å kjøpe på denne kursen, men min vurdering er at det blir krevende å snu skuten på kort sikt. Så får vi håpe jeg «synser» feil og det bærer oppover.

1 Like

Snu skuten? De har fast track i USA og EUSolidAct i EU. Hva mener du de skal snu? For et selskap i forskningsfasen, så er det jo nettopp der man ønsker å være.

Børsmeldingene er kanskje ikke for mannen i gaten, nei, men så er egentlig ikke boitech-aksjer noe for mannen i gaten heller.

5 Likes

Noen som er så snill at de gidder å poste lister fra onsdag? :innocent::innocent:

https://www.bergenbio.com/investors/our-shareholders/

3 Likes

Viser bare 20 største😢 Ingen dramatiske endringer der i hvert fall

KLP har solgt ca 500k aksjer siste mnd.

Sist gang selskapet utstedte opsjoner var på kurs 28,50. Ingen fare for at disse blir brukt akkurat nå. :slight_smile:

Litt på siden av emnet, ser jeg forøvrig at forrige CEO som gikk til Lifearc ikke holdt ut lenge i den jobben, kan vel ikke være mer enn et halvt år siden. Han går nå til Irlab: https://www.privataaffarer.se/irlab-richard-godfrey-tar-over-som-vd-den-1-juli-1654807139