Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

11 dage tilbage af H1 22 - Early H2 22 first patient dosed EU solidAct. 200 pts enrolled in 22. Det bliver spændende. Sites er allerede defineret bl.a. tre sites i portugal. Det bliver spændende. Og for verdens skyld håber jeg på kæmpe succes.

Altid godt lige at læse præsentationerne igennem igen. Man fanger altid lidt nyt ved endnu en gennemgang

12 Likes

Der kom plutselig insidekjøpet vi har ventet på i måneder… Veldig merkelig… De fleste av oss hadde vel håpet at det skulle komme noe kursdrivende før dette!!!

Min gjetning er at grunnen til den raske strategiendringen fra 3 til 2 skudd, var at partneravtalen ble satt på vent til de har mer data. Så da er Tullgren i posisjon til å handle vil jeg tro.

3 Likes

Min gjetning er at partneravtalen har strandet. Alternativt at bgbio har forespurt artic securities om å forberede en emisjon. Ettersom tullgren har kjøpt så blir det spennende om flere innsidere kjøper. Det positive er at det ble mye billigere for bgbio å kjøpe de idag enn før da kursen var mye høyere. Uansett blir det ikke partneravtale med det første og heller ingen kursdrivende nyheter. Vi får vandre sammen i ørkenen inntil videre. Edit: Har den godeste Richard Godfrey solgt alle sine aksjer i bgbio? Noen som kan sjekke det i listene.

Som Nakstad sier må vi regne med økning til høsten.
Fallende immunitet mot de gamle variantene + nye varianter + vintersesong.
Da bør vi kunne forvente at BGBIOs oppdaterte resultater fra første runde + den da pågående EU-studien får mer oppmerksomhet.

image

1 Like

Riktignok er dette spekulasjon, men tror man burde forholde seg litt mer til hva som er realitetene. Jeg hadde ikke kalkulert inn at sannsynligheten for en partneravtale før fase 3 er særlig stor.

1 Like

Som sagt bare gjetninger, men det er grunn til å tro at partneravtale ikke har blitt satt på vent eller strandet som du sier det grunnet dårlige data, da ingen nye er fremlagt. Så da er mest sannsynlig grunnet økonomiske forhold, og under sånne omstendigheter kan partene raskt endre mening og komme til bordet igjen. Olin er klar på at kan være bedre og vente til timingen er rett dvs nærmere mållinjen.

1 Like

Det er da ingen her som har nevnt fase 3. Du tror kanskje STK11 hopper rett til fase 3. :upside_down_face: Her burde det kunne bli partneravtale kombinasjonsstudie, eller litt senere utlisensiering.

2 Likes

Mulig jeg har oversett om dette har blitt diskutert her inne mens jeg har vært mindre tilstede, men interessen for anti-virale medikamenter som kan krysse blod-hjernebarrieren burde være tilstede og helst økende.
(Som kjent testes bemcentinib allerede mot glioblastom i forskersponset fase I/II-studie. En gunstig tilleggsvirkning av bemcentinib om den i tillegg til å virke i lungene også kan motvirke skadene viruset gjør i hjernen.)

Skjønner at du mener det burde være slik.
Jeg mener derimot at selskapet nå burde planlegge som om at de må ta dette inn i fase 3 selv, alene.

Tviler på at selskapet følger din anbefaling her. Dette har jo selskapet allerede uttalt seg ganske klart om, bl.a. i Webcast fra Q1 2022, fra 21:45:

“I think it is without reasonable doubt that BGBIO as a small biotek company will not be able to pursue a first line NSCLC opportunity of this magnitude, and therefore will be seeking partners to codevelop and commercialize bemcentinib in this indication.”

2 Likes

Det er ingen anbefalingen, men et nødvendig scenario jeg tror selskapet må belage seg på siden jeg tror sannsynligheten for et partnerskap er veldig begrenset.

Godt det er trosfrihet her, så vi kan tro på ulike veier til mål.
Selskapet har allerede samarbeid med Merck om andrelinje fase 2. Poenget er jo også at bemcentinib nettopp skal brukes i kombinasjon med kontrollpunkthemmere.

1 Like

Det å gi gratis drug og det å inngå et partnerskap er to vidt ulike ting.

Ja, og det er altså partnerskap Olin sier at utvilsomt er veien å gå når det gjelder førstelinje NSCLC.
(At du ikke tror selskapet lykkes er en annen sak, og forsåvidt ingen overraskelse :wink:)

3 Likes

Noen som vet om godfrey har solgt alle aksjene sine? Og blir spennende å se om noen innsidere benytter kursen til å fylle på. Det ville gitt et greit signal.

“The representative of DG RTD presented on the plan to create a European clinical trial network on COVID-19 therapeutics. The Commission is working to create a Trial Coordination Board bringing together three EC funded networks of Adaptive Platform Trials (REMAP-CAP, EU-SolidAct, ECRAIDPRIME projects), other European and international platform trials and relevant EU regulators. The intent is to develop an ever-warm clinical trial network to be prepared also for future public health emergencies and discussions are ongoing at the Commission on how best to move this project forward.”

Det er “minutes” fra møte i mars, men ble lagt ut på nettet for første gang i går.

7 Likes

Disse kom i mailboksen i dag via Google Scholars autosøk på Bemcentinib:

11 Likes

Har tidligere vært litt skeptisk til at hovedaksjonærene/sturet i BGBIO ikke har noe hands-on erfaring med legemiddelutvikling. Ser jeg må nyansere meg litt på dette.

2 Likes

Betryggende å se at du har full kontroll!!