Takk for spennende informasjon.
Spesielt er dette interessant ift Bemcentinib .
Jeg har tidligere postet studier som viser at konsentrasjonen av ace-2 reseptorer ( Hoved- docking- station for spikeproteinet) er høy i øvre luftveier og svært lav i de nedre. Når det gjelder AXL så er det omvendt.
Jeg er ingen virusekspert, og ydmyk for at hypoteser om at den høye smittsomheten vi ser nå vil kunne føre til at viruset muterer til ett med høyere virulens (farligere) som kryper ned i lungene ikke viser seg å stemme. Men, om det stemmer så er det jo nettopp dette som kan bli gjennombrudd for Bemcentinib i cov-behandlingen.
Time will show.
Jeg har forsøkt å lete opp kilden som Independent brukte i sitatet og lenken jeg hadde i forrige post, og mener jeg fant dette nå. Først, her er saken fra Independent om igjen: Covid UK: Omicron sub-variants ‘evolving to target the lungs and overcome immunity’ | The Independent
Det ser for meg ut som at kilden deres er følgende forsøk på hamstere publisert i denne preprint-saken fra slutten av mai: https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.05.26.493539v1.full
Her har jeg plukket ut noen av avsnittene som er mest relevant for hvovidt BA4 og BA5 går mer i lungene og dermed kan skape et verre sykdsomsforløp enn det som har vært vanlig med tidligere varianter av omicron:
Highlights
- Spike L452R/Q/M mutations increase the effective reproduction number of BA.2
- BA.4/5 is resistant to the immunity induced by BA.1 and BA.2 infections
- BA.2.12.1 and BA.4/5 more efficiently spread in human lung cells than BA.2
- BA.4/5 is more pathogenic than BA.2 in hamsters
To analyze viral spread in the respiratory organs of infected hamsters, the viral RNA load and nucleocapsid (N) expression were assessed by RT-qPCR analysis of viral RNA and immunohistochemistry (IHC), respectively. As shown in Figure 5B, the viral RNA loads in the lung hilum of rBA.2.12.1- and rBA.4/5-infected hamsters were significantly higher than that of rBA.2-infected hamsters. Intriguingly, the viral RNA loads in the oral swab (Figure 5B, top) and lung periphery (Figure 5B, bottom) of rBA.4/5-infected hamsters were significantly higher than that of rBA.2, while those of rBA.2.12.1 were not significantly different from those of rBA.2. In particular, the levels of viral RNA in the lung periphery of rBA.4/5-infected hamsters at 3 and 5 days postinfection (d.p.i.) were 5.7-fold and 4.2-fold higher than those of rBA.2-infected hamsters, respectively (Figure 5B, bottom). The higher level of viral load in the lung periphery of rBA.4/5-infected hamsters than rBA.2-infected hamsters was also supported by the level of infectious viruses in these regions (Figure 5C). These results suggest that rBA.4/5 more efficiently spread in the lung of infected hamsters than rBA.2.
To address the possibility that rBA.4/5 spreads more efficiently than the BA.2, we investigated N protein positivity in the trachea and the lung area close to the hilum. At 1 d.p.i., there was no apparent difference in the N protein positivity in the tracheal epithelium among rBA.2-, rBA.2.12.1, and rBA.4/5-infected hamsters (Figure S3A). In the bronchial and bronchiolar epithelia, rBA.2.12.1 and BA.4/5 infections exhibited N-positive cells when compared to rBA.2 (Figure 5D). At 3 d.p.i., alveolar positivity was observed in rBA.2.12.1- and rBA.4/5-infected lungs but not in rBA.2-infected lungs (Figure 5D). Morphometry showed that the percentage of N-positive cells in rBA.2.12.1- and rBA.4/5-infected lungs was significantly higher than that in rBA.2-infected lungs at 3 d.p.i. (Figures 5E and S3B). At 5 d.p.i., N protein expression had almost disappeared in all infected lungs (Figure 5D). These data suggest that the rBA.2.12.1 and rBA.4/5 more efficiently spread in the lung tissues compared to rBA.2.
Furthermore, in the lungs of infected hamsters at 5 d.p.i., the level of inflammation with type II alveolar pneumocyte hyperplasia by rBA.4/5 infection was significantly higher than that by rBA.2 infection, while there was no statistically significant difference between rBA.2.12.1 and rBA.2 infections (Figure 5H and S3C). The relatively more severe disorders in the lungs of rBA.4/5-infected hamsters than those of rBA.2-infected hamsters (Figures 5F–5H) were supported by the more efficient spread of rBA.4/5 than rBA.2 in the infected lungs (Figures 5B, bottom and 5C). Altogether, these observations suggest that rBA.4/5 is highly pathogenic than rBA.2 in a hamster model.
Vil bare minne om denne. Sikkert vært postet før ,
Er de litt smarte nå så setter de emisjon på en 0,5-1 milliard kurs 13.50 med mindre de har helt konkrete kort på hånden. Ikke noe hvis om og men, men en royal flush i labbene.
Tror du ikke de vil slite med å få hentet så mye penger mtp hva de har levert siden forrige emisjon?
Smarte? Å sette emisjon nå er vel omtrent like smart som en aksjonær som selger aksjer på bunn. Olin har vært tydelig på at de ikke trenger penger før neste år, og innen den tid kan alt se veldig annerledes ut.
De har litt andre tidshorisonter enn du kommer rundt ser jeg. En avsjekk med onkel Mohn er det som skal til.
Enig, blir nok lettere med parter prossen når
eventuelt nye data fra EUSolidact , STK11 har “satt seg”
Hvis du ser på historiske kapitalinnhentinger i selskapet har de vært flinke til å hente penger når kursen har gått mye, men så langt jeg kan se har de helt tilbake til Q1 2018 hentet penger når de nærmer seg 200m i kontantbeholdning. I Q2 2019 hentet de ca 75m på kurs 13,5 og fylte på med ytterligere 220m når kursen gikk til 22. Ved utgangen av Q1 2022 hadde de 367m på bok og hvis vi antar at de har ca lik burn i Q2 (ca 70m) har de ca 295m på bok ved utgangen av juni. Ved utgangen av Q3 vil de ha ca 224 og ved utgangen av Q4 vil de ha ca 153m på bok. Jeg tipper vi ser en kapitalinnhenting ila høsten.
Du nenvte ikke Mohn i posten jeg svarte på. Jeg er ikke tankeleser. Hvis Mohn ønsker at det kjøres en emisjon hvor kun han er deltaker, er jo det bare positivt og smart av dem.
Blir ikke det feil å anta, nå som de har endret fokus og strategi? Har du sett nærmere på hvilken effekt det vil få for cash burn?
Sant, bare garantist, men ja.
Ok. Men jeg vil allikevel bli overrasket, fordi jeg har fått et annet inntrykk av Olin i de siste presentasjonene. Når det er sagt så var emisjonen i juni 2019 ikke noe negativ for kursutviklingen slik jeg ser det, og da satt de faktisk emisjonskursen 28 øre høyere enn sluttkurs: BergenBio-emisjon fullbooket | Finansavisen - jeg tror fortsatt ikke selskapet ønsker å kjøre emisjon på lav kurs på nytt, men det viser at det er fullt mulig når man har en sterk støttespiller som Mohn på eiersiden.
Ribonuclease 4 is associated with aggressiveness and progression of prostate cancer https://www.nature.com/articles/s42003-022-03597-1
Artikkelen er mest opptatt av hvordan et RNASE4-spesifikt monoklonalt antistoff kan hemme prostata kreftsvulster og RNASE4 også kan fungere som en biomarkør, samt være et terapeutisk mål. Men det var også interessant informasjon om virkningen av bemcentinib/r428, så her er et par sitater:
Next, we examined the effect of R428, a selective small molecule inhibitor of AXL kinase, on RNASE4-induced DU145 and PC-3 cell proliferation, and found that it inhibted RNASE4-induced cell proliferation (Fig. 4c and Supplementary Fig. 8f) and phosphorylation of AKT and S6 (Fig. 4d). These results suggest a relationship between RNASE4 and AXL in regulating AKT and S6 phosphorylation in prostate cancer cells.
However, it is clear that AXL is required for RNASE4 to exert its function in inducing cell proliferation as its specific inhibitor R428 abolished RNASE4-induced AKT phosphorylation and cell proliferation.
KLP hadde 79k igjen på dagens liste etter å ha solgt 38k. Tenker de ble tomme i går, eller at de hadde en siste rest som de dumpet rett etter åpning i dag. Blir spennende å se hvordan selgerpresset sannsynligvis blir mindre fremover. 1,4 mill siden midten av mai, ikke rart det har vært press på kursen. Endelig er vi kvitt dem.
Nå er jo ikke aksjene bare solgt , de er også køpt. Har vi en oversikt over hvem (av de 50 største) som har kjøpt aksjene.
Kan vel si det slik at ca 1.4 mill aksjer sannsynlig er ute av traderbildet på nåværende kurs.
Ny analyse fra Arctic i dag med kjøpsanbefaling og kursmål 27 kr. Satt ned fra forrige analyse på 60 tallet et sted, men syns likevel det er positivt med kursmål nesten 3 ganger over dagens kurs. Over 60 kr når kursen er på 11 kr virker uansett bare litt useriøst og urealistisk, selv om det egentlig ikke er det.
Noen her som har tilgang til Arctic sine analyser og kan dele?
Interview with the EU-SolidAct Principal Investigator: Dr Marius Trøseid, the Principal Investigator of the EU-SolidAct trial, discusses the collaboration with ECRIN on this platform trial.
Videoen ble lastet opp i går.
Har fulgt BGBIO fra sidelinjen en stund, men synes den begynner å se interessant ut nå og vurderer ny inngang. Teknisk sett burde det være en oppside her også på kort sikt, samt at jeg har et inntrykk av at sentimentet rundt biotek-sektoren sakte men sikkert er i ferd med å snu. Liker også at selskapet har lagt om til et mer konsentrert fokus, tror dette vil gjøre veien kortere til «målet».
Dere som følger selskapet tettere enn meg, hvilke nyheter venter vi på de kommende månedene? Har sett igjennom de seneste presentasjoner fra selskapet, men sitter ikke med et klart bilde av hva vi kan forvente.