Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

6 Likes

Det jeg ikke forstår (eller har helt forstått) er hvorfor de legger AML til side når det var det som gjerne gav best resultater og som de sa tidligere at de skulle rette fokus mot?

Basert på børsklimaet for tiden, og hva selskapet har sagt selv, oppfatter jeg det som at årsaken er økonomiske grunner. I stedet for å svi av veldig mye penger på hele bredden av pipeline, er det nå “laserfokus” på STK11 og Covid. Lykkes de f.eks på STK11, har de allverdens penger til fase 2a/3 AML.

2 Likes

Det kom ny SOC på 1.linje, selv om BGBIO skulle ha veldig gode resultater når de modne data slippes for fase 2 AML så er de testet mot gammel SOC, og da blir det litt mer regulatoriske komplisert. De satser der hvor de tror de kan oppnå økte verdier raskest,

5 Likes

skjønner heller ikke hvorfor covid før et så stort fokus i pipen til bgbio. var et feilsteg, som de tydeligvis ikke har lært av. kan bli en dyr lærepenge for både selskapet og aksjonærene.

2 Likes

Presis. Cashburn er omtrent det samme som det har vært men “time to income” er forhåpentlig redusert betraktelig med å fokusere som de har annonsert.

2 Likes

Med EU-SolidAct er det jo nesten gratis i forhold til å skulle kjørt studien selv. En slik mulighet kaster man ikke ut vinduet.

10 Likes

The number of covid-19 patients in hospital is increasing. In England almost 9000 hospital beds were taken up with covid patients on 30 June and that number has doubled since the start of the month. Hospital admissions with covid are increasing across all age groups and in all regions except the south west, where the trend was uncertain.

Jeg forventer en tilsvarende økning i de fleste vestlige land etter hvert. Men er det noen som vet hvorvidt England (nå som de er utenfor EU) vil bli ett av de femten landene som nevnes her?: EU-SolidAct - EU-Response

Nei, dessverre. Kan legge ut link senere.

1 Like

La oss ønske Høse AS inn på topp 50, nytt blod som klatrer er positivt.

Ellers ingen større endringer på aksjonærlisten

4 Likes

Behovet var enormt og bemcentinib viste klar effekt. Da kan det vanskelig kalles et feilsteg.

Og nå stiger innleggelser bratt igjen.
Ba. 5 er antagelig mer aktiv i lungene enn de foregående omikron variantene. Og ingen vet hva som kommer
Vaksine effekten er på vei ut av kroppen til folk, og nye varianter omgår etablerte antistoffer i stadig større grad.
I tillegg blir fase 2b gjennomført bortimot uten kostnader for Bergenbio. EU tar regningen.

Covid fokuset fremstår veldig riktig

15 Likes

Tenker det må gjelde medlemsstatene og det som kalles Associated Countries hvor det er rimelig å tenke på uk, Norge, ++. Vet det ikke, bare en tanke.

Noen som har erfaring fra industrien og kan svare på hva man kan ta betalt for å tilby Bemcentinib som AXL inhibitor til allverdens forskning på området?

Mitt inntrykk er at det kommer flere og flere som benytter Bemcentinib (eller R428/BGB324 som den også går under) i sin forskning.

Her fra Taiwan:

“The effect of inhibition of receptor tyrosine kinase
AXL on DNA damage response in ovarian cancer”

3 Likes

Jeg har ikke erfaring fra industrien, men: Bemcentinib kan kjøpes fritt over nett flere steder, men jeg tror ikke privatpersoner får kjøpt. Se for eksempel her for priser (jeg aner ikke hva BerGenBio får i provisjon av dette): Bemcentinib (R428) | ≥99%(HPLC) | Selleck | Axl inhibitor - den eneste begrensningen jeg finner på nevnte nettbutikk er teksten “For research use only.”, men jeg mistenker altså at man må dokumentere at man oppfyller visse krav før man får fullført kjøpet, uten at jeg har sjekket nærmere.

Noen ganger har jeg sett at forskere takker BerGenBio for “drug supply” i artikkelen, så det hender nok også at forskere henvender seg til dem for å få bemcentinib. Kanskje det er gratis dersom BerGenBio ser nytte av studien.

Jeg letet opp en annen netbutikk som selger bemcentinib også, her er den: Bemcentinib - TAM Receptor - TargetMol

Og så letet jeg litt til, så her har dere en tredje netbutikk med bemcentinib: https://www.stemcell.com/products/r428.html

Og så letet jeg enda litt til, så her har dere en fjerde netbutikk med bemcentinib: Bemcentinib (R428) | AXL Inhibitor | MedChemExpress

Gir meg nå. :slight_smile:

2 Likes

Første land, Belgia, er nå autorisert.
https://euclinicaltrials.eu/view-clinical-trial?p_p_id=emactview_WAR_emactpublicportlet&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_emactview_WAR_emactpublicportlet_number=2022-500363-12-00&_emactview_WAR_emactpublicportlet__facesViewIdRender=%2FWEB-INF%2Fviews%2Fview%2Ftabs%2Fsummary.xhtml

9 Likes

Flott, takk for den.

Ser ut som de skal teste på 30 stk. i Belgia (30 subjects)? Eller misforstår jeg kanskje…

Situation in Belgian hospitals

In the last seven days, an average of 119 patients suffering from Covid-19 were admitted to hospitals each day — up by 17% from the previous seven days.

The figure, which was last above 100 in mid-May, reflects how many people are hospitalised directly because of the virus, not those who are admitted with another condition and then also test positive for Covid-19.

Saken er fra i dag, Burde gå kjapt å få første pasient dosert i Belgia tenker jeg.

Erfaringsmessig er det en svært lav %andel av smittede som går innunder kriteriene. Ref Accord. Da var det flere 10 talls tusen å ta av, så kan man se på tiden rekruttering tok. Dernest når resultatene ble framlagt. Innledningsvis dårlige data. Så gikk selskapet selv i dybden om fant noe de mente var spennende å kjørte flere studier. Historien vet vi, finner de noe som er godt nok nå?

Fortsatt ikke solgt en aksje, fortsatt ingen forventninger eller forhåpninger til denne indikasjonen.

Vi får se. Dette er ikke Accord med Tom Wilkinson som “saboterer” ved å prioritere andre av hensyn til egne økonomiske interesser. Studien med baricitinib i EU-SolidAct gikk vel temmelig effektivt og kjapt…

2 Likes

Det virker useriøst på meg.