Så rett og slett elendig beskrivelse på den nettsiden.
‘Decision date’ er helt greit å bruke som uttrykk.
Alle land starter, nærmest beslutter å starte, prosessen 19 april.
Deretter kommer det beslutninger på ulike datoer for ‘lapsed’, ‘authorised’ osv
Du velger å tolke decision date som en dato for frist. noe som blir feil.
Det er mer retrospektivt dette, dvs for når beslutning ble foretatt.
Tolket “decision date” for hva det faktisk betyr som er “beslutningsdag”. Vi får bare være uenige her.
Men i min verden som jobber daglig med offentlig anbud på norsk og europeisk nivå så er decision en deadline/dato for en beslutning.
Frankrike skal ha 75 pasienter/subjects - det ser ut som det kan gå raskt
Hvordan løser man det om et land henger etter, kan man gå utover de planlagte pasienter i ett annet land eller skal man ha fra alle ulike land/sites?
Noen som har lest seg opp på det i beskrivelsen fra EU Solid Act?
Noen som vet om studien starter når alle pasientene i studien er registrert, eller starter de opp med første registrerte pasient.?
Det er nødt til å være fortløpende start for hver pasient de rekrutterer. Det har alltid vært slik tidligere. Skal de vente til alle pasientene er rekruttert, forstår jeg ikke hvordan det er mulig å gjennomføre. Si fra hvis jeg misforstod deg.
Har de rekruttert noen pasienter egentlig?! Forstår det slik at de forskjellige sites sier at de skal prøve å rekruttere det antall som er oppgitt.
Det kommer børsmelding når første pasient er dosert.
Presis. Altså ingen pasienter er rekruttert. Så de tallene som er oppgitt er et måltall for hva sites kan bidra med.
Trodde kanskje de måtte vente til alle var rekrutert, på generell basis kan det være utfordrende hvis man ikke klarer å rekruttere alle… Men her er jeg på tynn is
Jeg oså, men kan det ikke være komplisert å vente til “alle er klare”? Da har vel noen enten blitt friske eller dårligere osv…Men dette er det sikkert prosedyrer på som noen her kanskje har peiling på?!
Vi har en god start på uka rent kursmessig- det er og mye i media rundt stigende smitte i Europa. Det skal bli spennende å se om noen internasjonale medier plukker opp at det kjøres en EU Solid Act studie og om man får noe presse på det.
Er det ingen som følger med og poster oppdateringer lenger? I går ble Slovakia autorisert med 5 sykehus og opptil 30 pasienter: View Clinical Trial - EMA
Idag ble også Tsjekkia autorisert. Så da mangler vel kun Irland?
315 planlagte rekrutteringer så langt. Er dette alle, altså de som får bem og de som får placebo?
Syns det er rart at dette ikke har ført til positiv utvikling av kursen til BGB…
De må nok melde first patient i studien før vi ser noe oppmerksomhet og bevegelse. Kan ikke være langt unna nå som det tikker inn med land som er authorised
Tror ikke kursen vil gå noe merkbart når meldingen om at rekruttering har startet kommer. Det har vi sett før. Den meldingen om første pasient vet jo alle vil komme. Så det tenker jeg er mer å betrakte som informasjon enn en nyhet. Resultatet kan derimot sende BGBIO langt over 100……. Har tatt feil før!
Tenker det ligger an til ca 350 pasienter. Hvis 50% skal ha bem og 50% placebo så kan det da ikke ta så lang tid. Hvordan klarer pfizer å teste flere tusen på nå time?