En større positiv kursutvikling kommer nok ikke før Bemcentinib nærmer seg markedstilgang og meglere og forvaltere har regnet på verdien av forventet omsetning. Covid først, deretter NSCLC Stk 11. Sistnevnte forventes å gi bonanza i aksjen med «billion dollar earnings yearly» som Martin Olin formidlet det på vårparten i år. Deretter AML ++. Personlig tror jeg at et gjennombrudd på to av de tre nevnte behandlinger vil løfte kursen betydelig i flere år fremover.
Kan det ha noe med at Pfizer har en market cap på 286 billion dollar, 2021 revenue på 80 billion, 79 000 faste ansatte med flere tusen i tillegg som innleide, kjører kliniske studier som «source of business» og kontorer og tilstedeværelse i de fleste land/regioner?
Mulig du har 1 poeng!
Ja sikkert, kanskje derfor de fikk hastegodkjent Paxlovid som det stilles flere og flere spørsmål om effekten av. Hadde Pfizer hatt Bem så er jeg temmelig sikker på at det hadde vært på markedet forlengst mot Covid-19…
Jeg tror at hvis hadde BEM vært i pipelinen til Pfizer så hadde det vært skrinlagt. Pfizer kan drug development.
Eusolidact har en annen oppfatning enn deg tydeligvis.
Jeg antar de er mer kompetent.
Nå har du jo selv sagt at du verken bruker tid, eller har satt deg særlig inn i Bergenbio/bemcentinib.
Men å bruke tid på negative vinklinger på denne tråden - det har du åpenbart
Jada, de færreste bruker tid på noe uten en eller annen form for motivasjon. Hvorfor f.eks. skrive haugevis av negative innlegg om nettopp BGBIO, men ingen om f.eks. NANOV?
Min erfaring fra diverse børsforum gjennom mange år er at motivasjonen hovedsaklig er:
- Trading - hausse / baisse ettersom det passer
- Tapt mye penger på et selskap
- Personlig grudge - tidligere ansatt, personlig bekjentskap etc.
Etter å ha fulgt med her i godt over et år tror jeg at jeg har god forståelse og relativ grei oversikt over BEM og BGBIO som case. Kanskje du heller skulle fokusere på å argumentere sak og ikke person.
Data fra covid studiene har vært tilgjengelig godt over 12 måneder og for selskapet enda lengre. Hvis coviddata på BEM var så innmari overbevisende, tror du ikke selskapet ville satt inn støtet og kjørt på med en oppfølgende registreringsstudie med det samme? Hadde data vært gode så ville det vært null problem å hente penger eller bli kjøpt opp. Dataene ble tilgjengelig på et tidspunkt det fremdeles var entusiasme for covid.
Tid er penger i legemiddelutvikling. For all del, bare å bygg opp forventninger på covid, men noe covid legemiddel blir dette nok neppe.
Hvorfor jeg ikke kommenterer på NNV? Jo, fordi min erfaring med radiofarmaka er begrenset, men kinaser, som er verdens nest vanlige type legemiddeltargets (etter GPCRs) kjenner jeg godt.
Min motivasjon for å skrive her? Ikke noe spesielt mer enn at jeg føler jeg ser noe majoriteten av skribentene på BGBIO trådene ikke ser, nemlig at dette er et lost case. Endelig ny ceo restrukturerte fokus, burnrate i forhold til aktiviteter var hinsides for et liten mygg. Skulle nesten tro det er Trond Mohn selv som står for utviklingsstrategien, for den bærer veldig preg av amatørskap.
For min del kan du godt bruke tida di på noe annet. Ikke fordi jeg ønsker et ekkokammer, men kan ikke huske å ha lest noe innlegg av verdi, bare nedsettende og negative kommentarer, og det klarer jeg meg veldig fint uten. De fleste forum med selskapsspesifikk prat har gjerne et par personer som konstant baiser et case, så du er ikke unik i så måte, men har aldri skjønt at noen gidder å bruke tida si på det. Hvert fall ikke hvis de ikke har shortet aksjen og kan tjene på å nedsnakke aksjen. Men folk er forskjellige, og det lever vi fint med, så hvis du fortsetter med å baise så går det fint også, who cares?
Du sier at du ikke ønsker et ekkokammer, men samtidig vil du ikke ha negativ kritikk. Da får du jo et ekkokammer. Mange her inne vet ikke hva som er fremme og bak på en pille, da er det jo greit med noen kritiske blikk på caset, spesielt hvis det er fra noen som har innsikt i faget generelt.
Jo raskere man lærer seg at selskapstråder er haussetråder, jo mindre krangler man med folk.
Noen som meg er bare trege i oppfattelsen
For meg så er det forskjell på å drøfte et case, komme med konstruktiv og kritisk refleksjon, kontra det og konstant nedsnakke et selskap. Selvfølgelig ønsker man forskjellige meninger, det er verdifult, men er det noe som er ekko for meg så er det personer som konstant lirer av seg negative og nedsettende kommentarer. Det er bare ødeleggende for et forum, da gidder ikke folk å delta der lengre.
Men hva er da årsaken til at Eusolidact har tatt inn Bem som en av sine favoritter blandt mange kandidater i såpass stor studie? De er tross alt verdensledende i sitt fag ,her blir det brukt betydelig med penger og ressurser i flere land.
Aha ja, siden du påberoper deg at du er så god så på verdens nest mest vanlige legemiddeltype…så framstår det som litt besynderlig at jeg ikke kan huske å ha lest noe opplysende fra deg her i de snart 2 årene jeg har fulgt med her. Og det er nettopp når jeg ikke får noe ut av “hva” jeg blir mest opptatt av “hvorfor”. Så flott hvis du kan komme med det nå, gjerne en ELI5, siden jeg ikke innehar fagkompetanse på dette.
Jeg får inntrykk av at du forsøker å dra den-barmhjertelige-samaritan-kortet. En klassiker når folk skal fortelle hvorfor de skriver som de gjør.
Det har jeg absolutt ingen tiltro til (ja, jeg er kanskje litt paranoid, men heller det enn naiv…). Jeg tror derimot du avslørte litt av det egentlige “hvorfor” nå med sleivsparket mot Trond Mohn. Så det er nok der grudgen sitter ja!
Hvor får du favoritt fra og hvilket fag er de verdensledende i?
Dette er et 5 årig EU finansiert prosjekt. At de tar inn legemidler som blir tilgjengelig ligger i prosjektets natur. Konsortiet selv har ikke noen assets utviklet så de er absolutt avhengig av at noen gir dem legemidler. Dette er først og fremst sykehus sentra og driver klinisk forskning. Selve PI for BEM fra OUS, Marius Trøseid, har kun 10 publikasjoner. Muligens verdensledende, men ikke publisert mye enda.
@tverilytt hvis du har lest alle mine BGBIO innlegg og ikke kan huske at jeg skal ha skrevet noe faglig så anbefaler jeg å 1) lese innleggene om igjen og hvis fremdeles ikke kan huske noe så 2) søk time hos fastlegen og be vedkommende ta en MMS test. Hvis problemet er at du ikke forstår fagterminologien så send meg en PM.
Jeg nevnte Mohn siden det har vært populært her å skrive at siden Mohn har pengene sine i dette selskapet så er det en smart investering.
Morsomt å se hvordan synsingen på min motivasjon her utbroderes. Likner veldig på hvordan BGBIO hausses opp faktisk. Rik fantasi.
Se der ja kom det personangrep også gitt. Flott det, jeg tror jeg vet ganske godt hvor jeg har deg.
Jeg har ingen tro på at du hart noen spesiell faglig kompetanse på dette området, det er bare udokumenterte påstander fra deg selv.
Re
Hvor får du favoritt fra og hvilket fag er de verdensledende i?
Dette er et 5 årig EU finansiert prosjekt. At de tar inn legemidler som blir tilgjengelig ligger i prosjektets natur.
De har selvsagt vurdert flere kandidater, og Bem er foretrukket som en av disse. Eller tror du de begynner alfabetisk , eller som “tilgjengelig prosjektets natur” maken til elendig svar, Roc.
De tar inn basert på en vurdering av hva som blir dem tilbudt. Det er ikke slik at de velger fra øverste hylle fra alle mulige pipelines og så velger den de mener ser best ut.
@tverilytt det var et velment medisinskfaglige råd.
Denne er vi enige i sammen, Roc.
og så velger den de mener ser best ut.
Resten kan vi være enige om, at vi er uenig.