Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Har du innsideinformasjon om rekrutteringen i SA og India? Spennende. Jobber du i BgBio?

Jeg antar at du kan lese norsk og se at jeg skrev «de». Jeg mener jeg hørte Godfrey si på siste webcast at det var like før man skulle begynne å dosere pasienter i UK og at man skulle sende ut melding når det skjedde. Det er fullstendig ubegripelig at man doserer første pasient i Accord studien ca. 1 juni og så når Accord studien blir gjenåpnet i begynnelsen av september, så skal det gå tre måneder og fremdeles ingen pasienter er dosert.

2 Likes

Det er ikke Bergenbio sin feil, hørte ett intervju med han som leder arbeidet i WHO han var ikke imponert over offentlige tester og de studiene som var gjort, alt for mye rot, for små og gjerne ofte uten sammenligningsgrunnlag med andre pasienter, det meste av arbeidet som var gjort rundt omkring i verden uten WHO sin regi var egentlig verdiløs frem til nå sa han, så vi satser på India og SA

Den studien i UK er det ikke Bgbio som styrer.

Vet at ikke BgBio styrer studien, men de burde ha mulighet til å øve press på de som styrer Accord. Det er utrolig at denne komiteen i UK kan klassifisere Bemcentinib som testkandidat nr. 1 og så får man ikke testet den når det er over 20.000 smittede der borte hver dag og 4-500 dør hver dag. Det er en skandale.

5 Likes

slapp av, vi kommer til å ha corona minst i 1,5 år til i verden, tipper det vil være betydelig behov til minst vår 2022-2023.
Covid er en ting, men om dette med å blokkere AXL kan være virksomt for andre virus også som Zika, Ebola, HIV er vi virkelig der oppe, mye enklere å teste dette om den viser seg effektiv mot corona. Er uansett ikke lenge til det kommer lekkasjer eller info fra India.

Det viktigste er uansett kreften, kjempe resultater som kom i dag.

4 Likes

Enig. Se for deg et privat selskap som prøver å utøve effektiviserings press mot det offentlige. Er ikke lett.

1 Like

Beklager, Dreamliner, men NHS og forskningsverdenen er ikke innrettet mot at du skal tjene penger. Jeg skjønner at det er en stor skuffelse. Den eneste grunnen til at du bryr deg, er at du har aksjer i BGBIO.

Vi burde ikke påstå så så mye når vi ikke vet.

2 Likes

Briter. Du har tydelivis lite kjennskap til den rasen mennesker. At det ikke går som forventet i UK overrasker meg slett ikke. Hadde det derimot gått smertefritt og raskt der borte ville jeg blitt svært overrasket.

Hvorfor skulle BgBio starte opp planlegging av studiet i SA og India før Accord ble terminert i sommer? Kanskje ledelsen i BgBio var bevisst på hvilke hinder de ville møte i UK? CEO er tross alt brite så han var nok klar over hvordan det ville bli.

3 Likes

Min erfaring med forretninger i UK tilsier det samme. Et ubegripelig stort og uoversiktlig byråkrati. EU er simpelt til sammenligning. Beslutningsvegring på alle kanter.

1 Like

Noen som har tilgang til denne? Bemcentinib er nevnt.

Her:

https://drive.google.com/file/d/1BkdY3TGdRnSzSyuggEeCgudN7fEZIn58/view?usp=sharing

3 Likes

Arctic analyse ikveld:

19 Likes

Fra analysen.

«Keeping in mind that the number of patients included in the study are small, an overall response rate of 45% and a clinical benefit rate of 73% suggests, at this time, that this is the optimal patient population for a first route to market. Historical response rates for LDAC alone in relapsed and refractory AML is around 16-18%.»

I analysen står det også:
«Transfer of coverage
We are in the process of transferring overage to a new analyst, and we will release a more in-depth research report in due course.»

Så her kan det komme et mulig oppjustert nivå på kurs etterhvert.

80 NOK ?!? Mye mer enn jeg var kjent med. :ok_hand:

2 Likes

Helt klart gode og stødige resultater i utvidelsen av cohort b2.
Med de tre nye pasientene som kunne leses av pr. ultimo Oktober (n11) hadde de samme “clinical benefit” som tidligere. Ca 75%
CR/CRi falt til 36%, men som en kan se, så er noen avleste pasienter tidlig i syklus, og det interessante er at de får CR etter 3-4 måneder. Jeg er såpass optimistisk at jeg håper på CR på flere da feks den ene pasienten hadde PR etter en måned, og er avlest noen uker etterpå. Her kan CR vippe opp om en 2-3 måneder. Uansett 2x høyere CR en LDAC som ligger på 15-18%. Sterkt!

Videre er jo den sene responsen meget interessant. Lodges nevner immunaktivering og NK celler på R&D. Hvis Bemc viser seg å ha en tosidig effekt, så er jo det noe som vil fange masse oppmerksomhet. Dette undersøkes nå, og de fremsetter de som foreslått mekanisme på foil fra ASH. Ganske sweet om Bemc også viser seg som (negativ) checkpoint inhibitor.

Så rasjonalet er inntakt, og som det avsluttes med er “further clinical development warranted”!

Som monoterapi i MDS med 36% ORR, og 3 pasienter “ongoing”, så er det ingen tvil om at det er betyningsfulle virkninger i denne pasientgruppen.

Husk at AXL positive i r/r AML/MDS i cohort A hadde 43% CR (n14), så Bemc er ganske rått altså!

23 Likes

Dette var gøy! Har vært i aksjen i 3 år som følge av AML indikasjonen og er helt enig analysen, dette blir medisin på markedet. High unmet need er stikkordene.

Og for de som ikke vet det så fikk en japansk uselektiv axl hemmer raskt godkjenning for en undergruppe av AML, på tross av en helt grusom toksisitets profil, så FDA “vet” allerede at AXL er et godt angrepspunkt i AML.

Det blir altfor spennende å følge selskapet videre ad hvilke samarbeid, fase 3 studier, og øvrige strategier de går for. Covid er på grensen til støy i alt dette og det virker som at altfor travle leger i sør Afrika, India, og UK inkluderer veldig tregt i studien. Dette er også bemerket i andre covid studier. Har en slump cash klar til å kjøpe om covid studien feiler, det kan bli en helt ypperlig kjøpsmulighet. Og treffer de, ja da går det himmelhøyt.

Husk også at vi venter på nyheter i 2021 på flere av de investigator initierte studiene, glioblastom multiforme ved sidney kimmel er en av dem, er jo også et ekstremt tilfelle av “high unmet need”.

Ellers er forskningen på fibrose lovende.

Hva tror dere her er neste steg for selskapet? Som Richard, og Arctic også, sier så er vel AML pivotal studie neste steg.

21 Likes

Jepp. I sommer ble Q4 nevnt på de 5 første pasientene i glioblastom, så her kan det smelle inn nyheter før jul. Og krysses blod-hjernebarrieren, så begynner virkeområdene å bli ganske drøye!

15 Likes

Er veldig spent på Glioblastom studiet! Viser det tydelig effekt der er det en sensasjon. Uten tvil en av de aller verste kreftformene som fins.

8 Likes