Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Takk for svar. Det er så kjedelig å prate med seg selv. :slight_smile: Her er en tilfeldig jeg fant (ganske gammel), men jeg har ikke gjort skikkelig søk enda, tror det er endel mer å finne:

During primary respiratory syncytial virus (RSV) infection, anti-Axl mAb treatment significantly increased the number of IFN-γ-producing T cells and NK cells and significantly suppressed RSV replication and whole lung levels of IL-4 and IL-13.

Taken together, these results demonstrate that Axl modulates the pulmonary immune response during viral and/or allergic pathology, and they also suggest that targeting this TAM receptor might provide a novel therapeutic approach in these infectious diseases.

Greia er at Olin har sagt at det er luftveisinfeksjoner det er snakk om når det gjelder det nye samarbeidet som skal annonseres. Og det er derfor jeg har sett på RSV, for hva annet kan det være? (Edit: Byttet ut lenken med en som lenker til originalen.)

Edit 2: Tok et veldig kjapt søk (har altså ikke sjekket nøyere enn dette), og fant følgende: Symptoms and Care of RSV (Respiratory Syncytial Virus) | CDC

There is no specific treatment for RSV infection, though researchers are working to develop vaccines and antivirals (medicines that fight viruses).

4 Likes

Alt er relativt. RS virusinfeksjon er en hovedgrunn til mortalitet hos barn i vår del av verden, er en hovedårsak til sykehusinnleggelse hos barn og de som får infeksjon tidlig i livet har 2-12 ggr økt sannsynlighet for å få astma og andre luftveissekveler.

Via rutinemessig søk, ser jeg nå at BerGenBio er kunde hos Brand Institute/DSI, både i forbindelse med bemcentinib og tilvestamab. Kunne ønske jeg visste detaljene rundt oppdragene og om de er ferdige eller pågående.

Brand Institute is the global leader in brand name and identity development. We provide a broad portfolio of branding and naming-related services, including name development, trademark searches, market research, regulatory services, and visual identity solutions. Ref: About – Brand Institute

Drug Safety Institute (DSI) is a wholly-owned subsidiary of Brand Institute. DSI provides a portfolio of industry-leading guidance pertaining to drug name safety (i.e., preventing medication errors), packaging, and labeling. Ref: DSI – Brand Institute

Skjermbilde tatt ved å velge BerGenBio i tredje nedtreksboks her : https://www.brandinstitute.com/experience/

3 Likes

Waste of money for et selskap som BGBIO. Å bruke et byrå for å navngi sine assets og profilering når man bare har runway ut neste 12 måneder er tullete. Er ikke slik at BP blir imponert av hva assetene heter. Viser at man ikke har god kostnadskontroll. Samme gjelder lederlønn på 4mill etc.

Skulle gjerne likt å se en fordeling av G&A inkl lønninger vs R&D i BergenBio.

2 Likes

Selskapet har tatt mange grep for å redusere utgiftene med sin nye fokus som er annonsert for ganske lenge siden nå, og de reduserte utgiftene ganske mye på forrige kvartalsrapport. I tillegg til det som er annonsert offentlig, har de også sagt opp avtalen med det betalte analysebyrået Edison Group.

Kun personer på innsiden av selskapet, kan ha noen mening om hvorvidt oppdragene hos Brand Institute/DSI er verdt innvesteringen, fordi personer utenfor selskapet ikke vet hva oppdragene går ut på. Dette er mer enn et marketingbyrå.

Jeg merker jeg blir i såpass dårlig humør når jeg leser slikt fra deg, etter selv å ha brukt mye tid på å lete opp informasjon som jeg deler her, at jeg angrer på at jeg kom tilbake. Jeg fatter ikke hva jeg tenkte på, da jeg begynte å poste her igjen. Det er på tide at jeg lærer å bruke tiden min mer fornuftig fremover, og det inkluderer ikke å dele informasjon på forum.

4 Likes

Fullt forståelig.

Jeg setter pris på innsatsen, og at du deler.
Jeg tar nok ikke veldig feil hvis jeg hevder det er mange med samme oppfatning.

7 Likes

I all hovedsak, det som de fleste her på forumet driver med er tolking, synsing og har formeninger basert på den informasjonen om selskap som er publicly tilgjengelig.

En av hovedproduktene Brand Institute gjør er å hjelpe selskap med å lage gode produktnavn. Dvs at en lead asset fra å hete feks XYZ678 får navnet Fukitol. Det er denne servicen jeg tolker og tror BGBIO har brukt Brand Institute har hjulpet til med dvs foreslått navnet Tilvestamab og fått dette godkjent. Dette er noe selskap fint greier selv.

Slik synsing er vel like valid som å synse at neste indikasjon skal være RSV?

Jeg bruker også mye tid på forumet her og deler endel info. Tar meg ikke like nær av at folk er kritiske til hva jeg deler. Jeg har derimot slått meg til ro med at folk har ulik formening og andres mening er like mye verdt.

1 Like

Noen som vet hvor stor kostnad det er med å bruke en slik tjeneste? Har ikke så mye kunnskap om dette, men ser ikke for meg at dette er en av de store kostnadene

Koster omtrent 500 000kr og da har du fått registrert et generisk navn hos USAN og WHO. Et slikt byrå tar lett 4 ggr den jobben.

Det er vel uansett peanuts i denne sammenheng…

Tilsvarer kostnadene for 1 år med en ansatt/konsulent og er noe man lett burde fikse selv. Spesielt med typen erfaring og lønn som BGBIO flagger de besitter. Er noe med å bruke investorpenger på det som gir mest mening - man jobber ikke i BP hvor slikt lett gjøres av byråer.

2 Likes

Her er en ny fase 1-studie som jeg mener selskapet enda ikke har meldt til markedet: ICTRP Search Portal - studien er også her: https://www.isrctn.com/ISRCTN14340698 - jeg er usikker på hvilken av dem som er originalen, men det er den hos WHO som gir meg mest informasjon.

Beskrivende felter og titler er “approved deferral of publication” av HRA, så hva studien dreier seg om er enda ikke offentlig tilgjengelig. Hovedtrekkene jeg biter meg merke til er blant annet:

Det er forholdsvis nye datoer på det meste, så jeg kan ikke se at dette kan dreie seg om noen tidligere studier, men tror derfor det er noe helt nytt som enda ikke er meldt markedet:

“Submission date 28/09/2022”
“Registration date: 14/10/2022”
“Date of first enrolment: 02/08/2022”
“Last edited 14/10/2022”
“14/10/2022: Trial’s existence confirmed by the HRA.”
“Recruitment start date 02/08/2022”
“Recruitment end date 16/09/2022”
“Overall trial start date 16/05/2022”
“Overall trial end date 16/09/2022”

“Approved 06/07/2022, MHRA and HRA Fast track REC (10 South Colonnade, Canary Wharf, London, E14 4PU, UK; +44 (0)207 104 8012; [email protected]), ref: CTA 42371/0009/001-0001, REC ref: 22/FT/0036 The HRA has approved deferral of publication of trial details.”

BerGenBio står både som “sponsor”, “funder”, “Source(s) of Monetary Support” for studien. Kontaktdetaljer for studien er Labcorp Clinical Research Unit og det henvises flere steder til Labcorp Drug Development. Her er hjemmesiden deres: https://drugdevelopment.labcorp.com/ - her direkte til “About us”: About Us

“Primary contact” er oppgitt å være “Dr Ashley Brooks” som i følge Linkedin jobber for “Labcorp Drug Development”: https://uk.linkedin.com/in/ashley-brooks-428662165

Dette er en fase 1-studie med seks deltakere. “Recruitment” er “Completed”, så alle 6 er rekruttert. “Study design” har en generisk beskrivelse som ikke gir meg så mye informasjon: “Study design: A mass balance study and metabolic profile investigation (Other)”

Ovenstående er hentet fra både WHO og ISRCTN, fordi de supplementerer hverandre med litt forskjellige oppføringer og informasjon.

Det store spørsmålet for meg nå, er om dette er studien som Martin Olin sikter til når han sier: “And also additional data on respiratory infections through collaborations that we will soon announce” og “vi jobber nå med å signere et pre-klinisk samarbeid med en key opinion leader innenfor infeksjons sykdommer” (lenke til dokumentasjon finner dere i punkt 1 på triggerlisten jeg postet tidligere). Jeg får det ikke helt til å stemme, fordi han sier “preklinisk”, men studien ovenfor ser ut til å være klinisk fase 1. Med mindre det rett og slett er prekliniske data i tillegg til ovenstående fase 1-studie?

2 Likes

Dette er en fase 1 ADME/PK studie basert på hva du limer inn. Basics drug development.

Labcorp (tidligere Covance) er et av verdens største CROer. Denne studien kjøres på fase 1 enheten til Labcorp på oppdrag av BGBIO.

De kartlegger essensielle egenskaper på hvordan BEM metaboliseres etc. Rart det ikke er gjort før spør du meg.

BerGenBio har flere potensielle legemidler enn bemcentinib og tilvestamab. Let litt selv.

Man gjør ikke slike studier på monoklonale antistoffer. Hvilket annet molekyl har de IND/IMPD på som ikke er BEM/Tilvestamab?

Jeg hjelper jo deg med å fortelle hva du finner på nett.

Jeg vet ikke om BGB214 oppfyller dine kriterier? Jeg vet de har andre enn dette også, men de er ikke navngitt, men oppgitt med et antall i tidligere lisensavtaler hvis jeg husker rett. Det vil ta meg tid å lete opp: https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.01.17.476632v1.full

@stAMy Så hyggelig at du forsøker å gjøre narr av meg. Jeg ser også at @Roc likte innlegget ditt og dermed støtter deg i å forsøke å gjøre narr av meg.

2 Likes

Hvilke andre legemidler enn BEM og Tilvestamab har BGBIO lov til å kjøre studier i mennesker med (har IND/CTA)?

Når de får en substans fra preklinisk fase til klinisk (ved å få IND/CTA godkjennelse) så børsmeldes dette da dette er kursdrivende og materielt.

Jeg likte fordi du var breial og ba med lete selv på nett og la opp til den tonen på et innlegg jeg gav deg oppklarende info.

Jeg vet ikke mer enn jeg postet i forrige svar. Let selv hvis du er interessert.

Nei, jeg vet svaret. Denne studien er på BEM. BGBIO har ikke andre legemidler i klinikk enn disse to.

Måten denne studie dukker opp på dvs de velger å ikke ha den på ct.gov og ikke ber om å ikke dele mer opplysninger enn strengt tatt nødvendig får meg til tro at de har sett et signal som de må følge opp (slik som akkumulering etc).

Du kan jo fyre av en mail til Olin og spørre hva denne studien er for. Er jo fint å få vite mer om kliniske studier BGBIO sponser.

1 Like

Hvis Bavarian Nordic har utfordringer knyttet til allergisk response i forbindelse med RSV-vaksinen de utvikler, kan det for meg tenkes at samarbeidet med en “key opinion leader” som Olin “soon” skal melde, kan være et samarbeid med Bavarian Nordic.

Når det er sagt, vil jeg anta at det er sannsynlig at Bavarian Nordic har løst dette problemet med vaksinen sin. Artikkelen som Tweeten lenker til er tross alt fra 2017.

Dette er uansett funderinger som jeg synes er interessante mens jeg venter på svar om hva samarbeidet/indikasjonen dreier seg om i meldingen når den kommer.

Bavarian Nordic er allerede kommet til fase 3 med sin vaksine: MVA-BN RSV Vaccine | Bavarian Nordic

8 Likes