Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

2 Likes

Noen som vet ca når covid studien er ferdig med rekruttering av pasienter?

Ingen her VET det. Men hvis jeg skal tippe så ila februar (forhåpentligvis før).

2 Likes

Kinesere kommer, med COVID og nye mutasjoner!

De går like greit for et estimat om 800 mill smittede som tilsvarer ca. 18% av innbyggerne. Fra den 5 til den 25. Desember hadde de ca. 250 millioner nye smittede. Det er klart at enhver medisin som kan begrense Covid og bivirkninger er og vil bli big business.

Omikron-eksplosjon i Kina – venter 800 millioner smittede i vinter – E24

2 Likes

De skaper en ny bølg med Covid nå igjen i EU.
Tror ikke BGB får problem med recruiretering og faktisk ferdig rec. før planlagt. Risikoen for nye mutasjoner og studier som kritiserer nye piller fra BP en etter en er pos. for BEM (evt nødgodkjenning) hvis de ser effekt!

1 Like

Savner bidragene dine😎 Har du tatt ferie?

2 Likes

Jeg bomma på trading og er dermed helt ute. Med mindre det faller videre, så er jeg ute for godt, og dere får i så fall kose dere med oppgang uten meg.

Edit: Dersom det faller mye nok, kjøper jeg aksjene til rødmende @Hotdog og @Aristo78

Jeg driver ikke å trader aksjen, bare kjøper og holder fram til caset får utspilt seg, eventuelt selger meg ut hvis jeg ikke lenger liker aksjen. Tror 2023 blir meget bra, så er nok ikke aktuelt å selge seg ut på en stund ennå.

4 Likes

Overraskende at du har solgt deg ut. Mistet tro på caset?

Nei. Jeg trodde jeg var tydelig i forrige svar. Kan dere ikke bare la meg henge i fred på korset mitt? :slight_smile:

Denne kom 28.12 - Bem (R428) er benyttet

Discussion

A critical role of Axl signaling in kidney inflammation is well-known. Supporting the importance of Axl and suggesting a strategy for ameliorating LN, we now demonstrated for the first time that a small molecular inhibitor of Axl attenuates the onset of GN. The RNA transcriptome data not only confirmed the previously discovered cell survival and proliferation pathways regulated by Axl, but also revealed the potential for an effect on cell motility. The effectiveness of Axl inhibition in attenuating nephritis development at both phases highlights the vital role of Axl in GN and also suggests a broad therapeutic window for Axl-targeted treatment.

7 Likes

Hva skjer, ingen aktivitet her?

Er jeg alene eller er det noen andre som også venter i spenning på AML resultatene som skulle vært presenteres i fjor vår, men enda ikke er cleanet av CRO?

2 Likes

Sa vel i q3 rapporten at det skulle komme noe q1 2023. Så vi får forholde oss til det. Men ja veldig forsinket.

1 Like

Stille før stormen :sunglasses:

2 Likes

Litt spennende ting å se frem til her. Får krysse fingrene.

5 Likes

Ny rapport som sier noe om Bemcentinib’s virkning på Fibrose og Covid.

In particular, a promising candidate is represented
by bemcentinib (also known as BGB324 or R428), an Axl inhibitor already tested in solid
cancers. This small molecule showed the ability to greatly reduce liver fibrosis and inflammation in a mouse model of NASH (nonalcoholic steatohepatitis) [56] or of CCl4-induced
damage [43], as well as to mitigate mitochondrial dysfunction and renal fibrosis in a unilateral ureter obstruction murine model [41,57] and to ameliorate pulmonary fibrosis in the
humanized SCID/Bg mice model [52]. Furthermore, bemcentinib-mediated Axl signaling
inhibition has also been studied both in vitro and in vivo in the context of Crohn’s disease,
a pathological condition characterized by fibrotic evolution after chronic inflammation.
In such experimental models, bemcentinib treatment resulted in the abrogation of matrix
stiffness and TGF-β-induced fibrotic process, along with the sensitization of intestinal
myofibroblasts, the main drivers of fibrosis in this organ, to apoptosis [

6 Likes

Hvorfor hauser du her inne så mye og over så lang tid hvis du ikke er inne for the long run? Høres jo ut som at du kun bullet for å gjøre gode trades.

Teoretisk/mulig virkning er vel en presisering her. Bare merk at når man behandler celler (in vitro) eller dyr (in vivo) så brukes/oppnås høyere konsentrasjoner enn det som oppnås i mennesker. Dette er fordi man er mindre sensitiv på bivirkninger hos celler og dyr, men i en klinisk setting så er det begrensninger. Ellers så får vi sikkert svaret på effekt i covid om ikke alt for lang tid. Men fint at det publiseres på AXL :blush: