Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg har brukt ekstremt mye tid på å lete opp ny fundamental informasjon og omtale i media, som jeg har delt her. Det er ikke haussing.

Jeg har vært aksjonær i BerGenBio i veldig lang tid, og for det meste har jeg blitt sittende stille i både oppturer og nedturer, og sitter med et veldig stort tap. Jeg har heldigvis hatt noen få perioder som jeg har vært helt ute, men allikevel er det et veldig stort tap så langt.

Jeg kan ikke respektere at du klager over at jeg forsøkte å trade BerGenBio, i et forsøk på å gjøre tapet mindre mens jeg ventet på bedre tider. Det er da helt opp til meg og gjør meg ikke til en hausser.

Det er ikke naturlig for meg å bruke mye tid på å lete opp fundamental informasjon og nyheter å dele her i en periode jeg ikke eier aksjer, og jeg kanskje ikke kommer til å få kjøpt dem tilbake heller - derfor har det vært stille fra meg.

Men i perioden jeg nå er ute, har du ikke sett meg poste noe negativt, slik som jeg opplever andre gjør når de har solgt. For noen dager siden ble det spurt her om jeg hadde mistet “troen på caset”, og jeg svarte nei, at det hadde jeg ikke.

8 Likes

Neida, jeg bare forstår ikke hvorfor man velger å ta tap hvis man har klokketro på caset og har store urealiserte tap. Så klart, det forbeholder jo at du har tid å sitte så lenge.

1 Like

Låner denne fra Biotek siden:

Verdt å merke seg at det er særdeles store summer involvert i Covid fremdeles og Paxlovid som er ett antiviralt legemiddel forventer salg på ca 15,6 Mrd USD. Keytruda og Opdivo er jo selvfølgelig på listen, og er de nærmeste partnerne hvis Bemcentinib blir godkjent som kombinasjonsbehandling 1. linje mot NSCLC med STK11 mutasjon.

8 Likes

Dette intervjuet med sjefen i Pfizer viser at han tror på Covid som en langsiktig utfordring med behov for medisiner til behandling ettersom folk ikke lenger holder tritt med vaksineringen (som han jo innrømmer har dårlig langsiktig effekt:

2 Likes

Hans selskap solgte covid vaksiner og Paxlovid for ~$57B i 2022 og estimerer at salget i 2023 vil være på ~$54B. Ikke noe annet i hans portefølje eller pipeline er i nærheten av hva de casher inn på covid slaget (deres NOAC Eliquis som er nr 3 over deres mest solgte legemidler solgte for 6B). Klart Albert er bullish på covid og ser for deg at dette blir noe som Pfizer skal tjene penger på i lang tid.

1 Like

Pfizer har selvsagt en stor egeninteresse av en aldri så liten hausing av Covid fremover. Det kan jo være en driver for BGBIO også dersom selskapet lykkes med Covid-studien gjennom EU Solid Act.

3 Likes

Interessant for BergenBio. Viser litt potensialet for behandlingsformer som ikke lar seg påvirke så mye av mutasjonsendringer.

2 Likes

Jeg mener det er spesielt at det ikke foreligger noe fra EU solidact studien enda. Har inntrykk av at tidligere utprøvde medisiner i Solidact har blitt konkludert på et tidlig stadiet. Hva tenker dere?

Stille fra selskapet og stille på småprat tråden. Kursen siger rolig nedover.

Jeg tok ett bet på at bunnen ble satt i dag :crossed_fingers:

3 Likes

Når kan vi forvente noen nyheter her, da?

Hvor lenge holder nåværende finansiering? Cash ved q3 22 var oppgitt til 225mill. Cashburn var i snitt 71.5mill per kvartal. I tillegg har de fått en lånefasiliet på 100mill. Gitt at dette går de tom for cash ca ved utgangen av q2 23 og lånet holder til litt ut i q4. Hva er i så fall alternativen for ytterligere finansiering? Klarer de å levere noen betydelig resultater før den tid?

Hadde vel lavere cashburn forrige kvartal, minns det var rundt 65 mill. Fortsetter de med lavere cashburn så bør det vel holde lengre enn det du skisserer. Er vel ventet noe data skal ble presentert i H1, mens de mest spennende tingene kommer vel i H2. Da bør det være ting som løfter kursen en del så man kan sette emisjon på høyere kurs.

De iverksatte en rightsizing engang i 2022 så forhåpentligvis har denne medført lavere cashburn pr kvartal. Noen som har registrert hva denne gikk ut på, bortsett fra det berømte lazerfokuset?

Spørs hvor mye burnrate reduseres med nå som de startet fase 1/2 STK11 studien og dermed nye kostnader.

Slik jeg ser det burde selskapet vise en god plan på hvilke verdiskapende milepæler de forventer kan oppnås ved nåværende finansiering. Av de store tingene er det vel primært AML og Covid studien? Hvis en eller begge kommer ut bra blir det enten A) M&A (jeg tviler) eller B) ny emisjon.

Min forståelse er at nåværende cash og lån gir runway godt ut STK11 studien, men ikke til avlesning så selskapet trenger mer penger. Er godt å ha Mohn, men er caset godt burde selskapet klare å tiltrekke seg noen store kompetente investorer.

3 Likes

RT er stoppet? Oppleves av andre og?
Registrert omsatt 9900 aksjer som ikke kan stemme!

Kursen rører seg på InFront :man_shrugging: og kursen på NordNet appen er den samme 6,995 - 7,060 siste 7,090
image

1 Like

Har blitt opplyst om at Nordnet ikke har tilgang/viser handler gjort på Cboe Europe (CEUX and
BEUP)

Har fått hjelp med å finne litt mere “rasjonale” for de/vi som har stor tro på at AXL hemming vil ha en verdi i fremtidens medisin.

Og her er hele rapporten.
https://emea01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fonlinelibrary.wiley.com%2Fdoi%2Fpdfdirect%2F10.1002%2Fijc.34429%3Fdownload%3Dtrue&data=05|01||ca3384f210a249abdfa008dafeccf0ba|84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa|1|0|638102453402431784|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D|3000|||&sdata=g%2BdlrVV5bfrWfLZjIIg2geEZGJgQT9maviNeJA3BtN4%3D&reserved=0
Her er noen utdrag:

“Next, to investigate the direct implication of AXL signaling in
promoting CSC properties in BLBC cells, we leveraged R428 (AXLi), a
potent AXL small molecule inhibitor (Fig. S3A). We performed an in vitro
tumorsphere formation assay applying two concentrations of AXLi. Here,
we observed a strong impairment of tumorsphere formation capacity in all
AXLi-treated H8N8 cells, confirming thereby the stemness-promoting role
of AXL (Fig. 6A). Based on this result, we reasoned that AXLi treatment
should sensitize BLBC cells to chemotherapy. Indeed, AXL inhibition
(Fig. 6B and S3B) or silencing (Fig. S2E-F) synergized with increasing
doses of CAF in H8N8 BLBC cells and robustly impaired the clonogenic
capacity of CAF-treated colonies (Fig. 6C).”

“In line, several reports suggested an implication of the AXL signaling
in drug-resistant phenotypes of TNBC. Wilson and colleagues identified
R428 synergizing with antimitotic agents in resistant cell lines51. In a
later study, R428 was also found to synergize with Auranofin, a
thioredoxin reductase inhibitor inducing cancer cell apoptosis53.
Additionally, the group of Santarpia reported that relapsing TNBCs
upregulated AXL to polarize macrophages into the M2 like
tumor-supportive phenotype, increasing thereby their resistance to the
therapy54. Our sequential analysis of in vivo chemotherapy resistance
acquisition align with these reports, revealing for the first time AXL
as a very early and central player in the process of acquisition of
chemotherapy resistance.”

“Furthermore, a recent study from Hirokazu et al. demonstrated that
tumor-associated macrophages-secreted PROS1 functions as a ligand of AXL
to sustain the aggressive properties of glioma sphere cultures and that
their expression is strongly correlated with poor survival outcomes for
glioblastoma multiforme patients34. In the present story, we showed that
loss of AXL signaling through siRNA interference or the small molecule
inhibitor Bemcentinib (R428) efficiently impaired the capacity of BLBC
cells to survive conventional cytotoxic chemotherapy, thereby
identifying AXL as a druggable target to sensitize cancer cells to
cytotoxic drugs.”

4 Likes

En etter en mister sin hastegodkjenning!

5 Likes