Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Satser på at det kommer noe mer håndfast fra selskapet snart.

Kan vel fortsatt komme nyheter i stilleperioden? Data fra AML studien og antall rekrutterte fra COVID studien så langt hadde vært interresant å se.
Har brent meg på å si dette før, men mener dette er en meget god inngang for nye aksjonærer!

Én god nyhet nå og denne vil gå sky-high.

2 Likes

Usikker på om denne har blitt delt tidligere men lover dessverre ikke veldig bra for covid biten på kort sikt

2 Likes

Noe som hørte på webinaret 31 Jan? 10 min om Current status of bemcentinib arm in EU-SolidAct in light of changing epidemiology and clinical presentation of COVID patients (10 min).

Jeg leser ikke denne tråden i detalj, ei heller investert.

Fra oktober '22:

We aim to open the rest of the sites during October to have the trial ready to include patients if a new wave if coming.

Kommer det ikke ny bølge med kjip COVID snart så stenger de ned studien. (Min mening).

1 Like

Må si at det er knusende for selskapet at det bare er to pasienter som er blitt inkludert i studien. Hele poenget her var vel at de hadde mulighet til å få til hurtig rekruttering gjennom den plattformen.

2 Likes

Hurtig rekruttering, men ikke minst også kostnadene for studien er dekket (minus kostnad for BEM) via EU plattformen. Så var definitivt en fordel å kjøre studien via EU SolidAct enn å gå videre selv.

1 Like

Ja fordel at de ikke lider økonomisk, men selskapet har gått ut med at de har laserfokus på å levere resultater på dette området. så er litt skuffende med så treig rekruttering.
Har selv aksjer i selskapet så det er sagt.

2 Likes

Actions speaks louder than words

Er ikke dette børssensitiv informasjon og burde bli meldt av selskapet selv?

1 Like

Usikker på hva som må børsmeldes. vet at det er normalt å melde at første pasient er dosert.

27 sept 2022 børsmelder de første pasient behandlet for covid i eusolid. Og i januar 2023 har de behandlet 2 pasienter totalt. Dette er jo helt håpløst treg innrullering. Når kriteriene for innrullering endres må jo dette børsmeldes. Kanskje på tide vi sammen kommer opp med de spørsmålene vi har til selskapet og stiller de ifm q4 fremleggelsen 16 feb? Den ender jo med en q&a bolk.

2 Likes

Er ikke aksjonær eller følger selskapet like tett som endel andre her, men dette er noen av de spørsmålene jeg synes hadde vært fint å få klarhet i:

  • status på rekruttering i både STK11 og covid stiene og tidslinjene på når de respektive studier estimeres å være ferdig rekruttert

  • hvor lang runway har selskapet (cash og tilgjengelig lån) og hvilke verdidrivende milepæler er planlagt å oppnås med nåværende runway

  • hvorfor resultatene på AML studien ikke er kommunisert enda og hvordan selskapet som sponsor tillater at CRO forsinket avlesning av resultater så mye som det tilsynelatende er gjort

  • oppdatering på Tilvestamab og utlisensiering. Hva slags avtale er det selskapet ser for seg

1 Like

Litt sysnsing fra en som følger selskapet tett:

Status rekruttering: Ingen pasienter så langt i STK11, venter på godkjennelse av endring i SolidAct studien for å få fortgang på inrullering. De har guidet avlesing STK11 1B H2-23, det kan de i teorien klare. Avlesing for Covid kan tidligst bli H1-24 sannsynligvis senere hvis da ikke resultatene er så gode at de får nødgodkjennning.

Jeg tror cashburn går ned fra 60 mill pr kvartal til 50. Og beregner runway til ut Q1-24.

AML resultatene er ikke klare.

Tilvestamab er det kommunisert partner ikke utlisensiering.

På ett eller annet tidspunkt innen ett år vil selskapet trenge mere penger, Meteva har allerede bevist at de vil støtte selskapet så vi bør ikke frykte dette så lenge det er håp om at BEM kan bli medisin. Men før den tid kommer bør/kan selskapet synligjøre verdier i form av gode resultater på BGBC003 og 008, nye patenter for AXL behandling både innen Covid og Kreft. Offentligjøre hvem key opinion leader som skal samarbeide med infectious deseases, bekrefte partner for Tilvestamab, og kanskje BP partner på STK11, da vil penger videre ikke være noe problem.

8 Likes

Ja, dette er nærmest en skandale. Er usikker om dette bør meldes markedet så lenge ikke selskapet kjører studien. Men dette er bare skuffende.

7 Likes

Takk for posting av ny info.
Utvidelse av pasientgruppe kan sette fart på rekruttering… Men studien vil ta tid og resultater skal analyseres. Da er vi kanskje i 24 før resultater foreligger, hva tenker dere??

Spørsmålet er vel også om designet på studien må endres og godkjennes , nå som en ny gruppe pasienter skal innruleres i studien…

Skjønner ikke hvorfor selskapet ikke melder om dette selv. Dette er jo en helt annen pasientgruppe enn det studien var ment for, altså pasienter med covid. Når fant de ut at bemcentinib kunne behandle sykehusinfeksjoner? Burde ikke det børsmeldes?

Tror ikke de har «funnet dette ut». Hvordan finner man slikt ut uten å ha testet legemidler på slike pasienter?

Slik jeg leser dette så ønskes det nå å også inkludere pasienter som har blitt påvist sykehusinfeksjon på toppen av å først blitt lagt inn med covid med moderat pulmonal affeksjon. Dette fordi rekruttering lagger voldsomt, 2 pasienter er rekruttert av 500 planlagte.

Så, hvis de får denne protokollendringen akseptert (regulatorisk/etisk), så er vel forhåpningen å få inkludert flere pasienter, men studien forblir på covid pasienter med mål om behandling av de med lungesymptomer.

Hvor mange flere pasienter som vil kunne rekrutteres gjenstår å se, men at studien blir ferdig ila 2023/2024 vil jeg ikke satset penger på. Håper selskapet får STK11 data i tide, anser det som noe de reelt kan hente penger på, hvis pengene strekkes så langt.

1 Like

Tenkte denne kunne være litt av interesse:

På noe som trolig var peak covid i Norge for denne sesongen (begynnelsen av januar i år) var det 50 pas innlagt med covid på norske sykehus. Hvor mange av disse hadde moderate lungesymptomer vites ikke, men la oss si ca 75%. I tillegg var det innlagt ytterligere 60 andre med andre lungeinfeksjoner enn covid (trolig RS, influensa, bakteriell pneumoni). Fra aug 22 og ppp til slutten av jan 23 hadde EU-SolidACT klart å rekruttere 2 pasienter i covid studien. Nå virker covidbølgen å avta og neste bølge er primørt forventet høsten?

At man ila 12-18 mndr skal klare å rekruttere 498 covid pas som oppfyller inkl/eksklusjonskriteriene virker derfor for meg litt for optimistisk.

Edit: rettet på at det er EU-SolidAct som kjører studien og ikke BGBIO

1 Like

“Fra aug 22 og ppp til slutten av jan 23 hadde BGBIO klart å rekruttere 2 pasienter i covid studien”

Du vet like godt som meg at det er OUS/Solidact som kjører dette studiet.