Noen som ser noen større nyheter/endringer i dagens presentasjon :
På Q2 2022 sa Olin “soon” om samarbeidet som skulle komme på å luftveisinfeksjoner. På Q3 2022 gjentok Olin dette ved å bruke ordet “soon” nok engang. I tillegg har han brukt ordene “key opinion leader” om samarbeidet. Nå bruker han ordene “leading academic institutions”, og “soon” fra Q2 2022 er nå blitt til H2 2023 (side 29 i PDF). Han har ikke en normal forståelse av ordet “soon”.
På side 29 er det dette jeg forstår er samarbeidet med “leading academic institutions”:
H2 2023 “Preclinical/meta-analysis data in SRIs”
Koblingen om at ovenstående dreier seg om samarbeidet, kan jeg trekke ved å se på side 24 hvor dette skrives:
“Studies in relevant SRI preclinical models in collaboration with leading academic institutions”
Jeg ser ingenting nytt av betydning i presentasjonen. Det fremstår og oppleves for meg som at vi i praksis kun sitter tilbake med nystartet tidlig fase 1 for å sjekke sikkerheten av bemcentinib for STK11, som noe av betydning i selskapet, ganske utrolig etter at det har gått så mange år med forskning.
Presentasjonen bekrefter også det som kom frem fra Q4, at covid delen er kraftig nedtonet. Kursen har også tatt en god dipp idag, så tilhørerne på dagens presentasjon ble nok ikke veldig begeistret over det som ble presentert.
Støtter fullt ut at etter alle disse årene med forskning så er ikke selskaper kommer lenger. De vil presentere Ph2 AML (BGBC003) topline data før sommeren og skriver at de vil presentere trial data at major conference. Jeg antar at trial data er fra AML studiene. Ettersom presentasjoner av dette er satt opp både i H1 og H2 så er det vel å forvente at disse er «gode»?
Jeg aner ikke. Hvis de var veldig gode, ville jeg trodd selskapet hadde presentert litt av resultatene tidligere. Men hvorfor skal jeg som tidligere og potensiell fremtidig aksjonær bry meg om disse resultatene, når Olin har prioritert ned AML-dataene til etter alt annet og kuttet ut hele satsingen på AML? Jeg vil anta at presentasjonene i all hovedsak dreier seg om å tilfredstille forskerene som har vært innvolvert, som selvfølgelig vil publisere med sitt navn påtrykt.
Enig i mye av det du skriver, men gode aml data vil (igjen) bekrefte at axl er viktig ift kreft, og at bemcentinib har en (veldig ønsket) effekt
Hvilke av de oppgitte punktene i forventet nyhetsstrøm er best egnet å kunne potensielt løfte kursen vesentlig, eventuelt gi selskapet ytterligere finansiering?
Additional data analysis of BGBC008 eller AML ettersom det er fase 2 data. Men den siste har selskapet (olin) nedprioritert. Så sannelig ikke godt å si hva som skal drive kursen opp på kort sikt. Bare å håpe på at Merck kjøper hele greien.
Tre nye aksjer inn i porteføljen
Denne uken foretar Investtech store endringer da analytiker Asbjørn Taugbøl tar Aker Horizons, PetroNor og BerGenBio inn i Hold-deg-unna-porteføljen.
Investtech opererer med en egen «hold-deg-unna-portefølje». Formålet med porteføljen er å vise investorer hvilke aksjer man (ifølge Investtechs analyser) bør holde seg unna. Dette kan være aksjer med høy risiko i forhold til mulig oppside, negativt teknisk bilde, negative innsidere og/eller at aksjene vurderes vesentlig svakere enn markedsindeksen.
Hvor blir det av «three shots on goal» som lett kan ha misledet enkelte til å invester penger her. Men også gjentakende uttrykk som «creating shareholder value»? Det brenner litt under føttene til Olin nå. Dette er jo et aksjeselskap som naturlig nok er avhengig av markedets tillit. Hva som skjer i det lange løp vet ingen, men frykten for utvanning er jo der.
Gode poenger, men det er krevende for selskapet at aksjekursen skal reflektere de «underliggende» verdiene. Ikke tror jeg ledelsen bryr seg noe om at aksjekursen er lav pr idag - de jobber langsiktig og jobber nok for at selskapet/teknologien etc skal bli kjøpt opp av noen. Bgbio er et lite biotek selskap som uansett ikke vil klare å kjøre noe fase 3 etc
Er som Mohn uttalte tidligere « I et usikkert marked blir selskaper som kun har fremtidige inntekter hardt straffet, skriver Mohn.». Sitat fra e24.
Alltid fare for utvanning men jeg antar at Mohn vil ha noen meninger der og.
«Alle» småaksjonærene er nok skuffet over kursutviklingen men personlig tror jeg samarbeidet med Merck vil gi resultater er dag - så fremt dataene fra studiene blir gode.
Ha en børsfri helg.
Edit: med fare for å gjenta - jeg savner fremdeles noen innside kjøp som synliggjør at ledelsen har troen (ikke bare menigheten).
Noen opplagt grunn til at aksjen faller så kraftig? Børsen er ned, men Bergenbio faller 7-8%.
Flere som selger enn som kjøper. Olin var vel å presenterte selskapet igår og ingen ble overbevist. Litt spesielt at dagen etter olin har vært å presentert selskapet på diverse forum etc så faller det kraftig dagen etter.
Jeg klarer ikke å se noen grunn til at den skal falle så voldsomt nå, så økte derfor med 35%. Kjøpte også en del i forrige uke, da jeg trodde 6 kr var bunnen. Er en aktør som selger eller shorter en del om dagen, og skal ikke mye volum til for at den faller en del. Må komme noen kjøpere på banen her, nå har hvert fall jeg bidratt med mitt.
Det er vel rimelig opplagt hvorfor Bgbio faller? Kassa er straks tom… Det er ikke lett å hente penger om dagen- se på griseemisjonen i Archer og Nom. Jeg tror det blir enda styggere i Bgbio.
Ned 8% fra start og ned 30% på en uke. De som var med på emisjonen til 37,50 kunne fått aksjene idag til 1/10 av prisen. Det begynner å se skikkelig stygt ut.
Bankuroen straffer selskap som BGBIO veldig hardt nå, kan ikke se noen annen grunn til nedgangen enn at BGBIO vil trenger penger innen ett års tid og nå under bankuroen så er det risk off i slike selskap. Selv satser jeg på å stå han av, ikke aktuelt å selge her, så får vi bare se åssen ting spiller seg ut, forhåpentligvis roer ting seg snart og man kan få en rekyl blant annet i BGBIO.
For min del har jeg et så høyt snitt at å selge likestiller jeg med at BGB skulle blitt lagt ned. Blir værende så blir det som det blir.
15,33 % hopp opp igjen idag… Er det en rekyl på gang tro?
Lov å håpe, men muligens en pump&dump på gang.
Hvorfor skulle det være en pump&dump? Hva er det som gjør at du tenker det? Sier ikke at det ikke er det, bare ser ikke at det skal være særlig lønnsomt her, da må den i tilfelle pumpes en god del mer først.